رئیس کمیته امداد با اشاره به افزایش ۶۲۰ هزار نفری خانوارهای تحت پوشش این نهاد در سال جاری گفت: به این موضوع افتخار نمی‌کنیم؛ خودکفایی و خروج مددجویان از پوشش خدمات، مایه مباهات است.
کد خبر: ۶۹۲۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷ 17 December 2018

به گزارش تابناک رضوی به نقل از مشرق، سیدپرویز فتاح روز دوشنبه در نخستین نشست مجمع خیران کارآفرین و اشتغال استان البرز با تقدیر از اقدامات خیران کارآفرین در ایجاد اشتغال در کشور به ویژه برای مددجویان افزود: بدون شک ارزش کار خیران کارآفرین با خیران مسکن و مدرسه‌ساز برابری می‌کند.

 

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه سال گذشته با اجرای طرح‌های اشتغال و خودکفایی ۱۵ درصد از جمعیت مددجویان، از حمایت کمیته امداد خارج شدند، اضافه کرد: امسال به دلیل شرایط ویژه و تورم افسارگسیخته، ۶۲۰ هزار خانوار جدید را تحت پوشش آوردیم.

 

 

 

فتاح با تاکید بر اینکه افزایش خانوارهای تحت پوشش افتخار نیست، گفت: برای کمیته امداد خودکفایی و خروج مددجویان از پوشش خدمات مایه مباهات است و در تلاشیم با اجرای طرح‌های توانمندسازی و کارآفرینی، زمینه خروج جامعه هدف را از چرخه حمایتی فراهم کنیم.

 

وی ارائه وام اشتغال را یکی از راه‌های رسیدن به خودکفایی مددجویان دانست و گفت: سال گذشته ۱۳۵ هزار فقره وام ارایه شد که امسال پرداخت ۲۰۰ هزار فقره وام را در دستور کار داریم، زیرا اگر کار امداد موجب توانمندسازی مددجویان نشود ناقص است.

 

فتاح بابیان اینکه ۶۲ درصد وام‌گیرندگان در حوزه کارآفرینی، زنان سرپرست خانوار هستند، اظهار کرد: باید برنامه‌ریزی دقیقی در ارائه وام‌های خودکفایی انجام شود تا بتوانیم تناسب را بین نیازمندان به اشتغال و وضعیت موجود برقرار کنیم. وام‌های کمیته امداد حمایتی است و خوش حساب‌ترین وام‌گیرندگان بانکی مددجویان این نهاد هستند.

 

وی اضافه کرد: کمیته امداد کشور ۱۷۲ هزار یتیم تحت پوشش دارد که هر یتیم از سوی پنج حامی حمایت می‌شود.

 

فتاح با تاکید بر ضرورت حمایت خیران و کمیته امداد از تحصیل دانش‌آموزان گفت: در حال حاضر ۳۳۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش داریم که اگر حمایت نشوند از تحصیل باز می‌مانند. همچنین تعداد قابل توجهی دانشجوی نیازمند زیر پوشش کمیته امداد هستند که بسیاری از آنان با رتبه‌های زیر هزار وارد دانشگاه شده‌اند.

 

رئیس کمیته امداد افزود: امروز بسیاری از متخصصان و نخبگان در حوزه‌های مختلف و پزشکان در کشور با حمایت خیران به این مدارج علمی رسیده و در حال خدمت به جامعه هستند.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته ۹۰ هزار ازدواج در میان مددجویان کمیته امداد ثبت شد، اظهار کرد: در حالی که برخی می‌گویند فقر از عوامل اصلی طلاق است، اما پایین‌ترین آمار طلاق را در جامعه هدف خود داشتیم.

 

وی با تشکر از خیران و مردم نیکوکار البرز خاطرنشان کرد: در هشت ماه نخست سال‌جاری مردم البرز ۶۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته به محرومان کمک کرده‌اند و هر یتیم در البرز از ۹ حامی برخوردار است. همچنین کمک‌های مردم البرز در زلزله کرمانشاه و تامین مسکن زلزله‌زدگان چشمگیر بود.

 

رئیس کمیته امداد با اشاره به شرایط سخت اقتصادی کشور ادامه داد: افزایش ۳۵ درصدی کمک‌های مردمی در این شرایط، پیامی برای مسئولان دارد که باید تلاش بیشتری برای ارائه خدمات به مردم داشته باشند.

 

فتاح با انتقاد از بی‌توجهی برخی مسئولان به توان داخلی کشور برای عبور از مشکلات، گفت: با پشت میزنشینی نمی‌توان مسائل را رفع کرد؛ باید در بین مردم رفت و از مشکلات آنان مطلع شد.

 

وی ادامه داد: با اندکی توجه به تولید داخل می‌توان از شرایط تحریم فرصتی برای رسیدن به خودکفایی اقتصادی ساخت و باید از وابستگی به نفت خارج شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار