کد خبر: ۶۹۴۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴ 23 December 2018

تابناک / میرشمس مؤمنی‌زاده عصر امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان رشت در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: پروژه‌های راه‌اندازی نشده و عقب‌مانده در سطح استان گیلان و شهر رشت باید زودتر به مرحله اجرا برسد.

فرماندار رشت با اشاره به محرومیت‌زدایی روستاها گفت: یکی از اهداف مهم در راستای فعالیت‌های استانی، بررسی پیشرفت فیزیکی و ریالی پروژه‌های تأسیس نشده است و مدیران عضو کمیته برنامه‌ریزی شهرستان رشت باید نظرات و پیشنهادها و نیازمندی‌های رشت را با توجه به بودجه سال ۹۸ بیان کنند.

وی با اشاره به پروژه قطار شهری رشت و اقدامات نمایندگان مجلس در این راستا افزود: پیگیری‌های مناسبی از نمایندگان در رابطه با قطار شهری رشت انجام شده زیرا ترافیک شهر رشت مشکلات زیادی را برای مردم و استان گیلان ایجاد کرده است و برنامه‌ریزی برای مساله ترافیک از اولویت‌های شهر رشت به‌شمار می‌رود.

مومنی‌زاده با اشاره به مساله آب شهری و روستایی شهرستان رشت تصریح کرد: از جمله پروژه‌هایی که توجه و دقت بیشتری می‌طلبد، مساله آب و شهری روستاها، سایت زباله سراوان و تصفیه‌خانه آب رشت است که باید با پیشرفت پروژه‌ای همراه باشند تا از حجم مشکلات شهری و استانی کم شود.

وی با بیان اینکه نیازمند‌ی‌های رشت بسیار زیاد است گفت: ما در مقابل این نیازمندی‌ها از امکانات کمی برخوردار هستیم که نیازمند اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی بیشتر است بنابراین باید گزارشی از پیشرفت فیزیکی و ریالی پروژه‌ها و جذب اعتبارات توسط مدیران و مسئولان اجرایی شهرستان رشت تهیه و ارائه شود.

فرماندار رشت با اشاره به جاده‌های حادثه‌خیز شهرستان رشت افزود: گیلان بسیار حادثه‌خیز بوده و از لحاظ امکانات با کمبود مواجه است و این شرایط فعلی ایجاب می‌کند از منابع ملی استان در راه کاهش حجم معضلات استفاده شده و کمیته برنامه‌ریزی استان باید در راستای افزایش ماشین‌آلات کمک و حمایت کند.

مؤمنی‌زاده با بیان اینکه مردم انتظار بیشتری از مسئولان اجرایی دارند ابراز داشت: در رابطه با کاهش مشکلات و بهسازی و نگهداری راه‌های روستایی و شهری و اجرای دیگر پروژه‌ها، مردم از مسئولان انتظار دارند و یکی از عوامل و معیارهای عملکرد مدیران اجرایی باید میزان صرفه‌جویی در هزینه‌ها باشد.

وی با اشاره به راه‌آهن رشت‌-قزوین گفت: طبق برنامه، راه‌آهن رشت-قزوین در سفر رئیس جمهور به رشت افتتاح و راه‌اندازی می‌شود و دستگاه‌های اجرایی و پیمانکار مرتبط باید برای راه‌اندازی سریع‌تر این پروژه بیشتر تلاش کنند؛ همچنین توسعه کمربندی‌ها و جاده‌ها نیز سبب توسعه عمرانی استان گیلان می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار