کد خبر: ۶۹۴۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴ 23 December 2018

تابناک / میرشمس مومنی‌زاده بعدازظهر شنبه در جلسه کمیته برنامه‌ریزی که در سالن اجتماعات شهرستان رشت برگزار شد، اظهارکرد: باید با سرعت بیشتری پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کنیم. مدیران گزارشات مربوط به روند اجرای پروژه‌ها را ارائه دهند.

میرشمس مومنی‌زاده با بیان اینکه سهم شهرستان رشت از اعتبارات در سال جاری ۱۴۷ میلیارد و ۵۴۴ میلیون تومان است، افزود: از مجموعه این اعتبارات بیش از ۱۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ۱۳۰ میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان نیز از محل از محل جز ۱۸به شهرستان رشت تخصیص یافته است.

وی با تاکید بر اولویت‌بندی در اجرای پروژها، گفت: با توجه به سیاست‌های کلی دولت در زمینه محرومیت زدایی از روستاهای کشور۵۵۴ پروژه در بخش عمران روستایی و ۱۴۴ پروژه در بخش عمران شهری در شهرستان رشت در حال انجام است.

فرماندار رشت بر لزوم کنترل و نظارت بیشتر نسبت به پیشرفت فیزیکی پروژهای عمرانی در این شهرستان تأکید و تصریح کرد: گفت: با توجه به نزدیکی تعیین لایحه بودجه در مجلس معتقدم که در این جلسه اعضای کمیته برنامه ریزی نظرات و پیشنهادات خود را درباره نیازمندی های شهرستان رشت و بودجه ۹۸ مطرح کنند.

وی ادامه داد: راه اندازی قطار شهری، حل معضل ترافیک، ساماندهی دو رودخانه زرجوب و گوهرود، تصفیه خانه فاضلاب، حل معضل پسماند سایت سراوان از موضوعات مهم در شهرستان رشت است که باید هر چه زودتر به وضعیت آن ها رسیدگی شود.

لایروبی ۴۰۰ کیلومتر از انهار رشت در سال جاری

مدیر امور آب منطقه ای رشت با اشاره به مشکلات موجود در زمینه تأمین آب زراعی در این شهرستان، اظهار کرد: متوسط مصرف آب مزارع شهر رشت ۸۵۴ میلیون متر مکعب در سال است که این بدان معنا بوده که ۲ برابر ذخیره سد به آب نیاز داریم.

آذرنگ افزود: شهرستان رشت دارای بیش از ۵۵ ایستگاه پمپاژ دیزلی است که مشکلات زیادی را در زمینه انتقال آب به وجود می آورد که انتظار داریم این ایستگاه‌ها از دیزلی به برقی تبدیل شود.

وی با اشاره به لایروبی انهار در سال جاری، گفت: براساس پیش‌بینی های صورت گرفته لایروبی ۴۰۰ کیلومتر از انهار شهرستان رشت در دستور کار قرار گرفته است.

عملکرد مدیران در زمینه جذب اعتبارات رصد شود

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه اظهارکرد: متاسفانه ۴۰ درصد طرح‌های عمرانی در کشور راکد بوده و هیچ اقدام عملیاتی برای آنها نشده است.

غلامعلی جعفرزاده با اشاره بیانات مقام معظم رهبری درباره صرفه جویی در پیشبرد امورات دولتی برای تدوین بودجه ۹۸، گفت: ۸۷ درصد بودجه ملی است که ۱۳ درصد آن به استان‌ها تعلق می گیرد.

وی با بیان اینکه باید در بودجه امسال موضوع اعتبارات قطار شهری پیگیری شود، ادامه داد: در صورت عدم توجه و پیگیری این موضوع در سال جاری نباید انتظار داشته باشیم این موضوع در آینده نزدیک اجرایی نخواهد شد.

جعفرزاده به سفر ریاست جمهوری به استان گیلان نیز اشاره و تصریح کرد: این سفر فرصت خوبی است که مشکلات را شناسایی و برای حل آنها از رئیس جمهور کمک بگیریم.

وی بر لزوم نظارت عملکرد مدیران شهرستان رشت از سوی فرمانداری تأکید کرد و گفت: باید بدانیم که مدیران شهرستان رشت چند درصد از فرصت های قانونی خود را برای جذب اعتبارات استفاده کرده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار