تابناک / امام جمعه اسالم وهابیت و سلفی را سبب بدنامی اهل سنت راستین دانست و از تبلیغ برخی به اسم اهل سنت در این بخش خبر داد و خواستار برخورد جدی علمای اهل سنت اسالم و تالش با آنها شد.
کد خبر: ۶۹۶۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴ 28 December 2018

تابناک / امام جمعه اسالم وهابیت و سلفی را سبب بدنامی اهل سنت راستین دانست و از تبلیغ برخی به اسم اهل سنت در این بخش خبر داد و خواستار برخورد جدی علمای اهل سنت اسالم و تالش با آنها شد.

حجت الاسلام محمدجواد باقری درخطبه‌های این هفته نمازجمعه بخش اسالم ضمن تسلیت به مناسبت ارتحال عالم و فقیه مجاهد حضرت آیت الله «هاشمی شاهرودی» رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به خدمات این عالم ربانی در زمان انقلاب اسلامی و نقش اثرگذار علمی وی در حوزه‌های علمیه اشاره کرد و فقدان ایشان را ضایعه و خسارتی جبران ناپذیر بیان کرد.

باقری همچنین با اشاره به هفتم دی ماه سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی به دستور حضرت امام خمینی(ره)، گفت: اهمیت علم و علم آموزی در دین اسلام به قدری مورد توجه و تأکید است که پیامبر اکرم(ص) بهای آزادی اسرای بدر را آموختن خواندن و نوشتن به ۱۰ نفر مسلمان قرار داد.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه پیامبر گرامی طلب علم در هر شرایطی و تا هر کجایی را برای مسلمانان لازم و واجب دانستند، افزود: به برکت نهضت سوادآموزی زمینه رهایی از بی سوادی و تحصیل علم و دانش برای همه افراد در سنین مختلف در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فراهم شد.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن یوم الله ۹ دی، افزود: خسارت و ضرری که هشت ماه فتنه و آشوب در سال ۸۸ به کشور و نظام وارد کرد به مراتب سنگین تر از تلفات هشت سال دفاع مقدس بود.

امام جمعه اسالم ادامه داد: خودخواهی و فریب خوردگی برخی از کاندیداها شیرینی حضور گسترده مردم و جایگاه به دست آمده از این دموکراسی در عرصه بین المللی را برای ملت و نظام مقدس اسلامی تلخ و مسبب وضع تحریم‌های جدید علیه کشور شد. ولی مردم با حضور خود در روز ۹ دی ماه همه فتنه‌ها را خنثی کردند.

باقری با بیان اینکه امروزه وهابیت و تفکر سلفی و تکفیری به عنوان یک لکه ننگ در دامن اسلام بوده و حتی اهل سنت راستین را هم بدنام کرده‌اند، گفت: متأسفانه در منطقه اسالم و تالش هم عده‌ای به نام تبلیغ اهل سنت تفکرات وهابی را ترویج می دهند که از علما و بزرگان اهل سنت می خواهیم با این افراد برخورد کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار