امام‌جمعه ابرکوه مطرح کرد:
امام‌جمعه ابرکوه گفت: برخورد با مفسدان اقتصادی و اعدام سلطان سکه و غیر کار خوبی است اما کار عمده برخورد قاطع با کارچاق‌کن‌ها است.
کد خبر: ۶۹۶۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵ 29 December 2018

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی، وی را پیشتاز مبارزه علیه رژیم بعث عراق دانست که بارها دستگیر و شکنجه شد و در این هفت دهه از عمر خود در عرصه‌های علمی، عملی، سیاسی و حکومتی کارایی عالی داشت.

حسینی به سالروز حماسه 9 دی اشاره کرد و گفت: فتنه 88 همچون زهری در کام مردم‌سالاری دینی بود؛ چراکه طعم شیرین حماسه پرشور انتخابات ۸۸ را به کام همه تلخ و حوادث عاشورای آن سال احساسات مذهبی مردم را توسط فتنه‌گران جریحه‌دار کرد.

وی با بیان اینکه حماسه مذکور محصول تدابیر حکیمانه رهبر انقلاب بود، افزود: مقام معظم رهبری در گام اول با سران فتنه مدارا و آنان را نصیحت کرده و در گام بعدی قاطعانه به‌پای قانون و حقوق ملت ایستادند. به‌طوری‌که بدعت‌گذاری و قانون‌شکنی را دفع کردند و در گام سوم بصیرت بخشی و روشنگری در افکار عمومی از ماهیت فتنه جویانه این عوامل نمودند.

امام‌جمعه ابرکوه در ادامه به برخورد با مفسدان اقتصادی توسط دستگاه قضا اشاره کرد و یادآور شد: اعدام سلطان سکه و سلطان قیر و سران فساد اقتصادی به‌منظور تعدیل نظام اقتصادی کشور کار خوبی است؛ اما کار عمده برخورد قاطع با کارچاق‌کن‌ها است.

حسینی اذعان کرد: ضعف سیستم مدیریتی و نظارت متولیان در امور حسابرسی و قضایی در دولت‌های گذشته تاکنون، سودجویان و اخلالگران اقتصادی را جری کرده است. لذا این لطف خدا است که این جنایات اقتصادی به کمک مردم برملا شود و اخلالگران و مفسدان اقتصادی به جان نظام اقتصادی کشور افتاده‌اند، به چنگ عدالت بیفتند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه در ادامه یکی از حوزه‌های پیشرفت و توسعه شهرستان را بخش گردشگری و میراث فرهنگ دانست و اضافه کرد: در این بخش تاکنون 8 بوم گردی در ابرکوه، شهرسب، تیزک، ده عرب و جلال‌آباد، 2 اقامتگاه سنتی در مجموعه آقازاده و مستوفی ایجاد شده و 2 اقامتگاه دیگر هم در بیرون خانه آقازاده و قلعه تیجرد در دست آماده‌سازی است.

حسینی عنوان کرد: در قلعه تیجرد 150 هکتار زمین جهت احداث بزرگ‌ترین دهکده توریستی و گردشگری کشور توسط سرمایه‌گذار در نظر گرفته شده است که یک فرصت فوق‌العاده برای توسعه گردشگری شهرستان محسوب می‌شود که تحولی عظیم برای صنعت سالم گردشگری خواهد بود.

وی از دیدار با رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تأکید کرد: در این دیدار مجدداً بحث جهانی‌شدن سرو کهن‌سال ابرکوه مطرح خواهد شد که با داشتن قریب به ۵ هزار سال عمر یکی از معجزات مشهود الهی است.

خطیب جمعه ابرکوه ادامه داد: به علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در ابرکوه هم نوید و امید می‌دهم که دولت در این خصوص تسهیلات و حمایت‌های خاص خواهد داشت. چنانچه تاکنون علاوه بر میلیون‌ها تومان تسهیلات خرد، 5 میلیارد تومان هم برای مجتمع بین‌راهی، دهکده توریستی تیجرد و اقامتگاه‌ها و یک میلیارد تومان هم برای سفره‌خانه سنتی مهرآباد اختصاص یافته است.

حسینی تصریح کرد: بخش بهمن پاره تن ابرکوه است و هر تصمیمی برای این شهر گرفته شد جنبه شهرستانی دارد و در بخش بهمن نیز باید همیاری کامل صورت گیرد؛ چراکه ترویج مبانی و میراث صلحا سلف مانع زوال هویت فرهنگی جامعه اسلامی خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار