امام‌جمعه مهریز:
امام‌جمعه مهریز گفت: مردم با پیروی از ولایت و با بصیرت سیاسی خود فتنه‌ها را خاموش می‌کنند، خواص مراقب باشند در این حماسه‌ها از مردم عقب نمانند.
کد خبر: ۶۹۶۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵ 29 December 2018

حجت‌الاسلام محی‌الدینی در خطبه‌های نماز جمعه ضمن گرامیداشت روز ۹ دی و حماسه‌آفرینی مردم در این روز خاطرنشان کرد: ملت غیور ایران در این روز در برابر فتنه ۸۸ به پا خاستند و وفاداری خود را به‌نظام و ولایت به رخ دشمن کشیدند و از آرمان‌های شهدا و امام راحل دفاع کردند.

وی افزود: روز ۹ دی یکی از روزهای ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی گردید؛ روزی که مردم دوران فتنه که ۸ ماه به طول انجامید را به پایان رساندند. همان‌طوری که فتنه گران شعار می‌دادند انتخابات بهانه بود و اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی را نشانه رفته بودند؛ آنان باوجود توجه به اعتراضات و شمارش دوباره رأی‌ها، همچنان بر آتش فتنه می‌دمیدند.

امام‌جمعه مهریز، گناه نابخشودنی سران فتنه را همراهی با دشمنان دانست و تأکید کرد: اصلی‌ترین ضربه‌ای که خواص بی‌بصیرت به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد کردند این بود که اجازه دادند ضدانقلاب و افرادی که با نظام، رهبری و انقلاب زاویه داشتند جرئت و جسارت برپا کردن فتنه سبز را پیداکرده و بزرگ‌ترین جسارت‌ها را به مقدسات و خط قرمزهای نظام روا بدارند؛ هرچند مردم با خروش میلیونی خودپاسخ کوبنده‌ای به آنان دادند.

محی‌الدینی خاطرنشان کرد: امروز نیز درگیر فتنه اقتصادی هستیم و افرادی در داخل با اصرار بر تداوم گرانی‌های افسارگسیخته و سرسام‌آور قصد فشار به مردم و ناامید کردن آن‌ها از نظام رادارند و از نجابت و صبر و تحمل مردم سوءاستفاده می‌کنند و این افراد کوردل بدانند که مردم این شرایط را پای نظام و شهدا و رهبری نمی‌گذارند.

وی ادامه داد: فتنه دیگری که دشمن آن را دنبال می‌کند، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم است. ترویج اسلام آمریکایی توسط دشمنان دین است تا از اسلام ناب محمدی، چیزی جز نام و پوسته‌ای از اسلام باقی نماند و نقطه اوج آن تحرکات فرقه‌های ضاله‌ای مانند داعش است که خون بی‌گناهان را به نام اسلام می‌ریزد و چهره بی‌رحمانه‌ای از اسلام در جهان به نمایش می‌گذارد.

خطیب نماز جمعه مهریز بابیان اینکه رهبری از بصیرت به‌عنوان چراغ مه شکن یادکردند خاطرنشان کرد: خواص مراقب باشند در این فتنه‌ها از مردم عقب نمانند؛ زیرا در سال ۸۸، در فتنه و در این امتحان سربلند نشدند. دشمن‌شناسی و اینکه آمریکا دشمن درجه‌یک مسلمین است یکی از مطالبه‌های مؤکد رهبری است.

وی آمریکا را در آستانه افول دانست و گفت: همان‌طوری که امام خمینی(ره) در نامه به گورباچف، شکستن استخوان‌های مارکسیسم را پیش‌بینی کردند، رهبر معظم انقلاب نیز افول آمریکا را نوید داده‌اند و مسئولین و آحاد مردم را از وابستگی به آمریکا بر حذر داشته‌اند. ترامپ مخفیانه به خاورمیانه سفر می‌کند و به گفته خودش در شب عید کریسمس در کاخ سفید تنها بوده است و این انزوا و بی‌آبرویی؛ همچنین خروج نیروهای آمریکا از منطقه، زمینه‌ای برای افول آمریکا است و پیروان کدخدا امروز ذلیل شدن او را ببینند و دست از وابستگی به غرب و آمریکا بردارند.

امام‌جمعه مهریز چاره مشکلات اقتصادی را اقتصاد مقاومتی و نگاه به توان داخل کشور دانست و گفت: باوجود بالا رفتن قیمت‌ها و افزایش‌ گرانی‌ها، مبلغ یارانه ثابت مانده است و این اهانت به مردم است؛ زیرا این مبلغ ناچیزی دردی از مشکلات اقتصادی مردم را دوا نمی‌کند. دولت و مجلس نسبت به معیشت و مسائل اقتصادی مردم حساسیت بیشتری نشان دهند.

وی افزود: در این ایام که بحث بودجه سال ۹۸ است و در دوران تحریم به سر می‌بریم باید با نگاه موشکافانه و با دقت نسبت به ارتزاق مردم و معیشت مسلمین توجه ویژه نشان داده شود تا مردم مظلوم زیر پای عده‌ای زالوصفت دلال و مخل اقتصاد له نشوند.

محی‌الدینی در بخشی دیگر از خطبه‌های خود، عروج عالم ربانی، آیت‌الله شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت و تأکید کرد: آیت‌الله شاهرودی هم‌سنگر رهبری و استاد بزرگ حوزه بودند. در طول ۴۰ سال گذشته بااخلاق دینی و سیاست‌مداری خود، بی‌ادعا به مردم خدمت کرد و بااینکه برادر سه شهید بود و از قدرت سیاسی بالایی برخوردار بود هیچ‌گاه از مقام خود سوءاستفاده یا به نفع منافع شخصی خود قدمی برنداشت و تا آخرین دم نسبت به بیت‌المال و حق‌الناس، نفس خود را مراقبت کرد.

پایان‌بخش آئین نماز جمعه این هفته، تجلیل از برخی دانش آموزان فعال و حاضر در نماز جمعه شهرستان مهریز بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار