مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی گفت: امروز درهای مرکز قرآن کریم به عنوان قرارگاهی مرکزی در راستای گسترش، توسعه، ترویج و آموزش قرآن کریم در جهت نضج و نمو فعالیت های قرآنی به روی همگان بویژه جامعه نخبگانی و اندیشه ورزان این عرصه بیش از هر زمان دیگری باز است.
کد خبر: ۶۹۶۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۶ 30 December 2018

به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمسعود میریان مدیر مرکز قرآن کریم سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی ضمن معرفی اهداف، سیاست ها و فعالیت های مرکز قرآن کریم اظهار داشت: این گونه جلسات مصداق بارز فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه است.

 

وی افزود: سیاست ما در مرکز قرآن کریم بهره گیری از ظرفیت عظیم نخبگانی در عرصه قرآن است که امروز به واسطه مضجع نورانی حضرت رضا علیه السلام در مشهد مقدس گرد هم جمع شده اند.

 

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی ادامه داد: امروز مشهد به عنوان بزرگترین قطب قرآنی کشور می تواند با بهره گیری از ظرفیت نخبگان، فعالان و خادمیاران قرآنی به عنوان بازوهای توانمند قرآنی، تحت لوای عالم آل محمد بیش از پیش بر مهجوریت زدایی از چهره قرآن کریم بپردازد.

 

وی اضافه کرد: در این راستا تشکیل حلقه اتصال میان جامعه قرآنی، پرهیز از موازی کاری در فعالیت ها، جهت دهی و بروز رسانی فعالیت ها، مسئله یابی، مخاطب شناسی، سطح بندی و تعیین اولویت ها و انجام اقدامات مؤثر در دوبخش آموزش و ترویج در دستور کار جدی مرکز قرآن کریم قرار دارد.

 

حجت الاسلام میریان تصریح کرد: امروز درهای مرکز قرآن کریم به عنوان قرارگاهی مرکزی در راستای گسترش، توسعه، ترویج و آموزش قرآن کریم در جهت نضج و نمو فعالیت های قرآنی به روی همگان بویژه جامعه نخبگانی و اندیشه ورزان این عرصه بیش از هر زمان دیگری باز است.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: واقعیت این است که علیرغم همه ظرفیت های عظیم موجود، مرکز قرآن کریم در ذیل سازمان فرهنگی و همچنین خود آستان قدس رضوی،  فعال ما یشاء نیستند و خیلی از این عرصه ها و فعالیت هایی که به عنوان پیشنهاد به دست ما می رسد جزء ماموریت های ما و آستان قدس نیستند و در بررسی نظرات باید دید که پیشنهادات چه مقدار با اختیارات و محدودیت های سازمانی ما متقارن است.

لذا آستان در حوزه فعالیت ها و ماموریت های خود دارای چارچوبی است که نمی تواند از آن عدول کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار