رئیس کانون سردفترداران و دفتریاران خراسان رضوی خبر داد؛
رئیس کانون سردفترداران و دفتریاران خراسان رضوی از فعالیت 337 پایگاه مشاوره حقوقی رایگان در سطح شهر مشهد خبر داد.
کد خبر: ۶۹۶۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۳ 30 December 2018

به گزارش تابناک رضوی، محمدرضا غلام پور با بیان اینکه این پایگاه ها، خدمات مشاوره ای رایگان به مردم ارائه می دهند اظهار کرد: عدم ازدحام در دادگاه‌ها یکی از موارد مثبت اسناد رسمی بوده است.

وی یادآور شد:  سند رسمی، سندی لازم‌الاجرا بوده و در صورت وجود هرگونه مشکلی در خصوص آن نیاز به حضور دادگاه نیست و این پیگیری‌ها در دفاتر اسناد رسمی قابل انجام است.

 

وی تاکید کرد: همزمان با صدور سند رسمی شناسنامه فنی ساختمان که با هزینه حق‌التحریر و حق‌الثبت بسیار پایین صادر شده و پروانه ساخت هم توسط شهرداری صادر می‌شود و مقدمات صدور اسناد رسمی در مشهد و استان5 به‌خوبی فراهم شده است.

 

برای یک ملک ۵۰۰ میلیونی ارزش منطقه ای نزدیک به ۵ میلیون بر آورد میشود که تمام هزینه های سند اعم از حق الثبت و مالیات ارزش افزوده حدود ۵۰۰ هزار تومان میشود.

غلامپور گفت: در سال ۸۸ قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند در مجلس شورای اسلامی وضع شد و دارنده قولنامه واحدهای قولنامه‌ای و وکالتی می‌تواند ضمن تعیین تکلیف آن واحد، وضعیت تائید رسمی و یا عدم تائید رسمی آن ملک را مشاهده کند.

وی افزود: از ۲۶ شهریور ماه سال ۹۲ نیز سامانه ثبت آنی در دفاتر اسناد رسمی فعال شد، سامانه‌ای که با ثبت احوال لینک بوده و این سامانه جلوی بسیاری جعل‌ها را گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار