نماینده ولی فقیه در استان؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت:باید شرکت هایی چون پالایشگاه، پتروشیمی و شرکت سیمان که دارای بار آلایندگی بالایی هستند مجهز به سیستم های نوین فلیتراسیون کاهش آلودگی باشند.
کد خبر: ۶۹۶۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸ 30 December 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام اظهار داشت: پرورش افکار عمومی و فرهنگ سازی در زمینه حفاظت محیط زیست طبیعی مهمترین فاکتور برای حفظ سلامت پوشش های جانوری و گیاهی است.

وی افزود: طی سنوات اخیر بروز پدیده ریزگردها از مهمترین مشکلات مخرب استان ایلام بوده که رفع آن نیازمند اقدامات ملی، منطقه ای و بین المللی است.

کریمی تبار یادآور شد: کمبود آب از دیگر مشکلات مهم است چرا که بحران کمبود آب باعث محدود شدن کشت و زراعت و فضاهای سبز می شود که در نتیجه این موضوع افزایش فضاهای بیابانی را به دنبال دارد.

وی با اشاره به آلودگی های زیست محیطی برخی واحدهای آلاینده گفت: باید شرکت هایی چون پالایشگاه، پتروشیمی و شرکت سیمان که دارای بار آلایندگی بالایی هستند مجهز به سیستم های نوین فلیتراسیون کاهش آلودگی باشند.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: دغدغه حفظ گونه های گیاهی و جانوری از اهمیت وافری برخوردار است که در سال های اخیر با فرهنگ سازی های صورت گرفته مردم به اهمیت موضوع محیط زیست بیشتر از گذشته واقف شده اند.

حجت الاسلام کریمی تبار کار محیط بانان در حراست از عرصه های طبیعی و حیات وحش را ارزشمند دانست و تاکید کرد: این افراد حتی برای حفظ پوشش گیاهی و جانوری جان و سلامت خود را به مخاطره می اندازند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام هم در این دیدار گفت: فرهنگ سازی عمومی در خصوص اهمیت محیط زیست و آشنایی و اشراف بیشتر مردم به این مقوله از اهم برنامه های محیط زیست استان ایلام است.

سید اسدالله هاشمی افزود: محیط زیست ایلام نیازمند حمایت های بیشتر مسئولان است و هدف ما مشارکت دادن عامه مردم در برنامه های زیست محیطی و افزایش میزان مشارکت مردمی به عنوان ضامن حفظ سلامت و بقای محیط زیست است.

وی یاداور شد: استان ایلام درگیر سه معضل بزرگ مدیریت پسماند و پساب و نیز ریزگردها است که این سه حوزه مشکلات زیستی متعددی را برای استان ایلام ایجاد کرده است.

هاشمی اضافه کرد: عدم مدیریت پسماند از مهمترین معضلات زیستی استان ایلام است که برای حفظ سلامت محیط زیست و در چارچوب قانون شهرداران مکلف به مدیریت پسماندها هستند تا سلامت آب، خاک، هوا و سفره های زیرزمینی حفظ شود.

وی گفت: همچنین پساب ها و فاضلاب نیز نیازمند مدیریت هستند که البته با همکاری دستگاه قضا و با برنامه ریزی و رایزنی های انجام شده با هم افزایی دستگاه های مربوطه در صدد مدیریت پسماندها و پساب ها هستیم.

وی افزود: برخی واحدهای صنعتی آلاینده مشکلات زیستی محیطی برای استان ایلام ایجاد کرده اند که باید با اتخاذ تدابیر مناسب و نصب تجهیزات کاهنده آلایش سعی در کاهش آلودگی های زیستی داشته باشند.

هاشمی با بیان اینکه استان ایلام از تنوع زیستی خوبی برخوردار است، گفت: تعداد محیط بانان استان به نسبت وسعت مناطق بسیار اندک است چرا که باید حداقل 143 نفر محیط بان از عرصه ها حفاظت کنند در حالی که تعداد محیط بانان استان 60 نفر است.

به گزارش ایرنا، از گستره 2 میلیون هکتاری استان ایلام یک میلیون 700 هزار هکتار آن را اراضی طبیعی تشکیل داده است.

بیش از هفت درصد مساحت کل استان را عرصه های طبیعی تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست تشکیل داده است که از این مقدار 141 هزار و 800 هکتار را مناطق حفاظت شده، یک هزار و 475 هکتار آثار طبیعی ملی و 368 هزار و 200 هکتار منطقه شکار و تیراندازی ممنوع تشکیل داده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار