در مراسم بزرگداشت 9 دی‌ماه:
سردار محمدرضا نقدی عنوان کرد: همه مولفه‌ها برای داشتن یک اقتصاد پویا در کشور وجود دارد و برای داشتن یک اقتصاد شکوفا به هیچ کجای دنیا نیاز نداریم ولی چرا مشکلات ما حل نمی‌شود؟ به این خاطر که در آن مسائل از فرمول‌های انقلابی استفاده کردیم و چشممان به بیگانگان نبود اما در مسائل اقتصادی می‌خواهیم با راه حل‌های غیرانقلابی حل کنیم.
کد خبر: ۶۹۷۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶ 30 December 2018

همزمان با حماسه ۹ دی ماه سال ۱۳۸۸ مردم اهواز با حضور باشکوه در روز بصیرت، با آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند.

به گزارش"تابناک"؛ اقشار و قومیت‌های مختلف اهواز دوشادوش هم با حضور در حرم مطهر حضرت علی ابن مهزیار اهوازی، این روز بزرگ را گرامی داشتند و بر مقاومت در برابر توطئه‌های جدید دشمنان قسم‌خورده این نظام تاکید کردند.

حماسه ۹ دی ، نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابر تمام دنیای آنها خواهند ایستاد.

روز نهم دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت» تبدیل به یوم‌الله و ماندگار شد. در این روز ماندگار و تاریخی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حماسه‌ای دیگر آفرید و دشمنان خدا و دینش را مأیوس و ناامید ساختند می‌توان گفت نهم دی، روز غلبه جنود الهی بر جنود شیطان است. روز خروش ملت ایران و آشکار ساختن خشم مقدس در برابر اهانت‌ها و حرمت‌شکنی‌های عده‌ای غافل و یا مزدور وابسته به اجانب نسبت به مقدسات در روز عاشورای حسینی است.

روز نهم دی در واقع روز نه گفتن ملت ایران به سران فتنه و آری گفتن به نظام اسلامی و بیعت مجدد مردم با آرمان‌های والای حضرت امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است.

در روز نهم دی ماه ۱۳۸۸، مشروعیت سیاسی نظام اسلامی ایران بار دیگر با حضور خودجوش ده‌ها میلیونی مردم در تهران و تمامی شهرهای دیگر کشور به جهانیان اعلام شد.

سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجتماع مردم اهواز سخنرانی کرد.

سردار محمدرضا نقدی، معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در اجتماع گرامیداشت یوم الله 9 دی با بیان اینکه مردم ایران افتخار شکست دادن شاهان جنایت‌کار و جنایت پیشه را دارند، اظهار کرد: آفرین بر مردمی که به فرموده امام خمینی(ره) از مردم حجاز در عصر پیامبر(ص) و مردم کوفه در عصر امام علی(ع) بالاتر هستند. این قضاوت درستی درباره ملتی است که انقلاب اسلامی را 40 سال پاس‌داشته است.

وی افزود: انقلاب‌های دیگر در کمتر از چند دهه یا از اهداف اولیه خود دور شدند یا اینکه جای خود را به حکومت دیگری دادند اما مردم ایران اسلامی از این انقلاب حمایت و دفاع کردند و آن را بر فراز قله‌ انقلاب‌های بشری نشاندند.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه انقلاب‌های بزرگ بشر به 40 سالگی نرسیدند، گفت: امروز انقلاب اسلامی با صبر، استقامت و بصیرت مردم به 40 سالگی رسید و بر خلاف انقلاب‌های دیگر که به یک طاغوت تکیه می‌زنند و بر علیه طاغوت دیگری به پا می‌خیزند، انقلاب ما در همان روز اول نه شرقی و نه غربی بود و هم‌زمان بر علیه همه طاغوت‌ها شورید.

وی با بیان اینکه همه حکومت‌های طاغوتی پس از انقلاب اسلامی ایران خود را شکست خورده می‌دیدند و بر علیه ایران به پا خواستند، بیان کرد: توطئه‌های بی پایان دشمنان در این 40 سال کمتر نشدند اما مردم با تقدیم شهید، جانباز و اسیر از این انقلاب دفاع کردند.

سردار نقدی با بیان اینکه 40 سالگی انقلاب اسلامی در حالی است که مردم یک سر سوزن از ارزش‌های خود عدول نکردند، عنوان کرد: همه معیارها، ملاک‌ها و ارزش‌هایی که امام خمینی انقلاب را بر آنها بنا نهاد، توسط رهبر انقلاب بدون یک سر مو عقب نشینی تا پیروزی‌های بزرگ ادامه دادند.

وی فتنه 88 را یکی از پیچیده‌ترین توطئه‌های دشمن علیه انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: ملت در برابر این فتنه ایستاد و انقلاب 9 دی را برپا کرد و با بصیرت در برابر بی بصیرتی برخی از نخبگان ایستاد.

معاون فرمانده سپاه پاسداران گفت: ملت تا چشم باز کرد، دید چند رئیس دولت، مجلس و برخی از مقامات قضائی سابق در مسیری بر خلاف مسیر مردم در حال حرکت هستند. ملت فتنه را به سرعت تشخیص داد و اعلام کردند که فقط به حرف ولی فقیه گوش خواهند داد.

وی با بیان اینکه فتنه امروز دو تیغه از یک قیچی است که می‌خواهد انقلاب را به چالش بکشد، بیان کرد: تیغه نخست نفوذی‌ها هستند که به دنبال ایجاد یأس در مردم هستند و می‌خواهند ملت در معیشت خود به تنگ بیایند و برای رسیدن به یک زندگی راحت تسلیم دشمن شوند.

سردار نقدی عنوان کرد: تیغه دوم جنگ رسانه‌ای و روانی گسترده دشمن است که یک تصویر غلط از وضعیت کشور ارائه دهند. انقلاب اسلامی در 40 سالگی خود با قدرت و مانند یک جوان 18 ساله و با نشاط در مسیر خود در حرکت است و این تصویر واقعی انقلاب اسلامی است.

وی اظهار کرد: موج بیداری انقلاب اسلامی در شکست توطئه‌های دشمن در یمن، عراق، سوریه، لبنان و سایر کشورهای منطقه می‌توان دید. همه این شکست‌ها در یک سال و نیم گذشته رخ داده ولی رسانه‌های دشمن می‌خواهند برای جبران شکست خود، انقلاب اسلامی را شکست خورده نشان دهند.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: آنهایی که به دنبال القای این هستند که برای زندگی بهتر راهی جز تسلیم مقابل آمریکا نیست بدانند که ملت ما می‌داند این مشکل ساده‌ترین مشکل پیش روی انقلاب است. این مشکل ساده است چرا که در همه توطئه‌های گذشته دستان ما خالی و دستان دشمنان ما پر بود اما در این مشکل دستان ما پر و دستان دشمن ما خالی است.

وی با بیان اینکه آمریکا و شوروی به‌عنوان دو ابرقدرت در دوران دفاع مقدس با پرچم و تجهیزات خود وارد جنگ با ایران شدند و ما آنها را از دور خارج کردیم، گفت: ناوهای چندمیلیارد دلاری آمریکا را با مین‌های چند ده هزار تومانی از رده خارج کردیم و با دستان خالی آنها را زمین‌گیر کردیم.

سردار نقدی افزود: چندین شهر ما پس از جنگ تحمیلی با خاک یکسان شده بودند و نیروگاه‌های ما را بمباران کردند. پس از جنگ کشورهای خارجی ستاد بازسازی تشکیل می‌دهند و کشورهای جنگ زده را در بازسازی یاری می‌کنند اما ما پس از جنگ تحمیلی با شدیدترین تحریم‌ها مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه برای توسعه اقتصادی به انرژی، مواد اولیه، نیروی کار و علم نیاز دارد، گفت: همه این موارد در کشور ما به وفور وجود دارد. ما از زیردریایی تا ماهواره‌های فضایی را ساختیم و همه این‌ها با اتکا به جوانان کشورمان است پس حالا هم می‌توانیم با تکیه بر همین توان از پس مشکلات اقتصادی بر بیاییم.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: برخی می‌گویند برای برطرف شدن مشکلات اقتصادی با کمبود نقدینگی مواجه هستیم و باید سرمایه گذار خارجی به کشور بیاید. هیچکس اما نمی‌گوید یک هزار و 700 تریلیون تومان نقدینگی به دست مردم است که به دلیل ضعف در مدیریت به جای ورود به بازار سرمایه وارد دلالی می‌شود.

وی عنوان کرد: همه مولفه‌ها برای داشتن یک اقتصاد پویا در کشور وجود دارد و برای داشتن یک اقتصاد شکوفا به هیچ کجای دنیا نیاز نداریم ولی چرا مشکلات ما حل نمی‌شود؟ به این خاطر که در آن مسائل از فرمول‌های انقلابی استفاده کردیم و چشممان به بیگانگان نبود اما در مسائل اقتصادی می‌خواهیم با راه حل‌های غیرانقلابی حل کنیم.

سردار نقدی با بیان اینکه برجام آمریکایی اقتصاد را شکوفا نکرد، افزود: برجام اروپایی هم مانند برجام آمریکایی بی ثمر است و با قطع امید از بیگانه و مذاکره با دشمن می‌توانیم مشکلات داخلی خودمان را حل کنیم.

وی با بیان اینکه فتنه امروز می‌خواهد مردم مسیر خود را از انقلابی گری به مسیر سازش تغییر دهند، عنوان کرد: در همه دنیا هرجا شاهد شکوفایی اقتصادی هستیم این کار با اتکا به توان داخلی انجام شده و هیچ کجا نسخه‌ای از شکوفایی اقتصاد با مذاکره سیاسی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام سید لطف‌الله سپهر در این مراسم با گرامیداشت حماسه بزرگ ۹ دی اظهار کرد: این حماسه را به ملتی که خلق آن را با عشق، ایمان و اخلاص در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت کردند، به ویژه مردم خوزستان تبریک عرض می‌کنم؛ حماسه‌ای که مقام معظم رهبری فرمودند اگر انسان به واسطه این همه عشق و اخلاص امت بارها و بارها سجده شکر بجا بیاورد باز هم کم است.

وی افزود: ۹ دی زمانی اوج گرفت که ملت ایران تحمل نامهربانی‌ها و هتک حرمت‌ها به عاشورای حسینی را نداشتند؛ به تعبیر مقام معظم رهبری یکی از عجایب ۹ دی و اوایل انقلاب همین است که اوج پیروزی انقلاب در محرم بود، یعنی عاشورا و تاسوعا پیروزی انقلاب را سرعت بخشید و دفع فتنه از این مملکت را هم امام حسین (ع) و عاشورا آن شور حسینی را در ملت ایران به وجود آورد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه ماه محرم ماهی است که خون بر شمشیر پیروز است، تصریح کرد: امیدوارم ۹ دی که به منزله یادمان چهلمین سال همراهی ملت ایران با امامت انقلاب است این باور را برای استمرار انقلاب تا دولت حضرت مهدی (عج) در خود تقویت و همواره در کنار امامت انقلاب باشیم.

سپهر با اشاره به اینکه دی ماه در خوزستان پیامدها و روزهای مبارکی را در خود سراغ دارد، بیان کرد: پنج دی سالروز دیدار عشایر بختیاری و عرب خوزستان با امام راحل و یادآور نوحه معروف ای شهیدان به خون غلطان خوزستان با نوای صادق آهنگران در محضر امام به عنوان برگ زرینی در صحیفه نور و صحیفه انقلاب ثبت شد.

وی عنوان کرد: ۱۶ دی شهدای کربلای هویزه با محوریت شهید علم الهدی در تاریخ دفاع مقدس برای ایران و ایرانیان به یادگار ماند؛ هفت دی نیز اولین شهری که در ایران به محوریت حوزه علمیه حضرت امام، علما و روحانیون به خیابان آمدند در هفت دی ۸۸ مردم خوزستان بودند که فرهنگ راهپیمایی را در کشور نهادینه کردند.

سپهر بیان کرد: ۶ دی سردار شهید تقوی به شهادت رسید و ۹ دی نیز این شهید در دیار خوزستان با استقبال کم نظیر ملت ایران تشییع شد؛ ۱۳ دی سال گذشته نیز راهپیمایی شکوه وحدت که برای اولین بار بیش از ۷۰ بیرق قومیت عرب در حمایت از اسلام، ولایت و امامت به صحنه آمدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان بیان کر: دی ماه برای خوزستان ماه خاطره‌ها و ثبت حادثه‌های ماندگار است، به این ملت خوزستان سلام و درود می‌فرستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار