امام جمعه یزد با بیان این که رهبر معظم انقلاب در سال 88 پای حقوق مردم ایستاد گفت: عدم ثبات رای در مدیران و مسئولان یکی از مشکلات مهم کشور است.
کد خبر: ۶۹۷۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ 30 December 2018

آیت الله «محمدرضا ناصری‌یزدی» در جمع طلاب بسیجی استان یزد با بیان حدیثی از امام صادق(ع) اظهار کرد: همت کوتاه، کمی راهکار و ضعف در رای سه مانع برتری یافتن و کمال انسانی است.

وی با بیان این که یکی از ویژگی‌های بارز امام خمینی(ره) همت بلند ایشان بود افزود: امام راحل همواره معتقد بود که نظام حاکم بر جامعه باید مبتنی برحاکمیت خدا باشد و بر همین اساس همواره بر خدا اتکا داشت.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به مدیریت منحصر به فرد امام(ره) در حوادث قبل و پس از انقلاب گفت: امام راحل در بسیاری از حوادث و صحنه‌ها با مدیریت خوب خود بسیاری از توطئه‌ها را خنثی کرد به نحوی که زمانی که منافقین درخواست دیدار با امام را دادند اگر امام آنها را می‌پذیرفت به منزله تائید آنها بود و اگر نمی‌پذیرفت بلوا و آشوب می‌کردند بنابراین امام با یک جمله غائله را ختم کرد و فرمود اگر این‌ها اسلحه‌ها را که از مردم گرفتند بازگردانند و همراه مردم شوند من خود به دیدار آن‌ها خواهم رفت.

ناصری یزدی دومین ویژگی امام را تفکر زیاد ایشان برشمرد و تصریح کرد: امام برای هر کاری بسیار فکر می‌کرد و همین ویژگی سبب شده بود که امام در تصمیمات خود دچار اشتباه نشود و تمام اهدافش به درستی محقق شود.

امام جمعه یزد بر ضرورت تفکر در تصمیم‌گیری‌های عالی کشور تاکید کرد و افزود: متاسفانه امروز تفکر در کارها کمتر در مسئولان دیده می‌شود، باید به خوبی فکر کنیم تا تصمیمات درستی بگیریم چراکه کاری که با فکر انجام شود دچار مشکل نمی شود.

وی سطحی‌نگری را آفت جامعه دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز سیستم آموزشی کشور یک سیستم انگلیسی بوده و دانش‌آموزان ما سطحی نگر رشد می‌کنند و به آنها یاد می‌دهند «بخوانند، حفظ کنند و نمره بگیرند» اما هرگز به آن‌ها یاد نمی‌دهند که بخوانند، تحقیق و فکر کنند و این مسئله متاسفانه در دانشگاه‌های ما نیز وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: و همین موضوع سبب شده تا امروز خروجی دانشگاه‌های ما فارغ‌التحصیلان بیکار باشند، دانشجویان محقق و متفکر نشوند و مدرک گرایی در جامعه ترویج شود.

امام جمعه یزد فتنه 88 را نتیجه همت کوتاه فتنه‌گران بیان کرد و گفت: همت کوتاه انسان را زمین می‌زند و در جریان فتنه ۸۸ هم عده‌ای به خاطر کوتاه همتی و دل بستن به دنیا، مشکلات فراوانی را برای کشور رقم زدند و این افراد اگر به دنبال هوای نفس و دنیا‌پرستی نبودند چنین خسارتی را به کشور تحمیل نمی‌کردند.

ناصری یزدی تصریح کرد: اگر آقایان به غربی‌ها گوش نداده بودند و به جای سطحی‌نگری فکر کرده بودند که این اقدام آنان چه عواقبی را برای کشور و مردم به وجود خواهد آورد و دست از این اقداماتشان بر می‌داشتند امروز کشور دچار مشکلات فراوان نبود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر این که آمریکایی‌ها هیچ زمانی دست از دشمنی بر نمی‌دارند، خطاب به مسئولان وزارت خارجه اظهار کرد: نباید به خروج آمریکائی‌ها از سوریه ذوق زده شد و فکر کنیم آمریکائی‌ها کوتاه آمدند همه دیدید که آن‌ها شبانه به عراق آمدند و به دنبال ایجاد توطئه‌ای جدید هستند، بنابراین نباید مسئولان دستگاه دیپلماسی دچار سطحی‌نگری شده و غفلت کنند.

وی با اشاره به حماسه بزرگ ملت ایران در 9 دی 88 بیان کرد: مردم بصیر و هوشیار ایرانی اسلامی با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در 9 دی به صحنه آمدند و طومار فتنه جویان را درهم پیچیدند.

امام جمعه یزد با اشاره به مدیریت رهبر انقلاب در فتنه 88 گفت: رهبری سه تدبیر مهم را درآن دوران اتخاذ کردند اول اینکه به بیان روشنگری در خصوص فتنه پرداختند، دوم به فتنه گران اجازه دادند حرف خود را بزنند تا مردم به خوبی آنها را بشناسند و سوم پای حقوق مردم ایستادند و اجازه تضییع رای مردم را ندادند.

ناصری‌یزدی در پایان با انتفاد از عدم وجود راهکارهای لازم برای پیشرفت کشور گفت: متاسفانه ما در مسائل کشور راهکارهای زیادی نداریم و نمی‌توانیم در بحث اقتصادی با ارائه راهکارها گره اقتصادی را باز کنیم و به همین دلیل برخی مسئولین با بن بست مواجه می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار