نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی:
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی گفت: از برکات 9 دی تقویت پیوند ناگسستنی مردم با انقلاب و رهبری است و بهترین اقدام مسئولین جهت مقابله با توطئه های دشمنان مطرح کردن دستاورد چهل ساله انقلاب است.
کد خبر: ۶۹۷۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳ 30 December 2018

به گزارش خبرنگار تابناک، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز در مراسم بزرگداشت 9 دی  که با حضور پرشور و باشکوه مردم بناب در مصلی اعظم این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: حماسه 9 دی نقطه عطفی در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی است و برگی زرین وفراموش نشدنی از افتخارات زنان و مردان ایران است.

وی 9دی را نماد عزت و استقلال و بصیرت مردم نامید و گفت: مردم تا پای جان در حفاظت از اصول اسلام و آرمان های انقلاب ایستاده اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمنان در برابر دین آنها بایستند مردم ما در مقابل تمام دنیای مستکبران خواهند ایستاد.

وی با اعلام ماندگاری این روز با نام بصیرت و یوم الله، گفت:در این روز دشمنان مردم و انقلاب ناامید شدند و روزی است که تاریخ، حضور ملت در صحنه را گرامی خواهد داشت.

آل هاشم با تشریح مفهوم بصیرت از دیگاه قرآن، افزود: بصیرت باعث هدایت از ضلالت و شناخت ایمان از کفر است و موجب علم و آگاهی می شود و وجود بصیرت به معنای عقیده قلبی، شناخت و عبرت است. بصیرت همان شناخت لحظه هاست تا انسان در مواقع ضروری و بحران با با بصیرت عمل کرده و آب در آسیاب دشمن نریزد.

وی بصیرت را از نگاه روایات معصومین، بینایی دل دانست و افزود: نابینای واقعی کسی است که بصیرت ندارد و از دست دادن بصیرت بسیار سخت تر از دست دادن بینایی چشم است.

توطئه های تاریخی دشمنان انقلاب با بیداری مردم و پیوند با ولایت خنثی شده است

وی ادامه داد: دشمنان بارها از ابتدای پیروزی انقلاب توسط مردم ما غافلگیر شده اند زیرا دشمنان از ابتدای اسفند سال 57 توطئه های خود را شروع کردند و با انواع ترور، تخریب و انفجار عزم کردند تا انوار مقدس جمهوری اسلامی به دنیا نرسد اما نتوانستند موفق شوند.

آل هاشم با اشاره به تهدیدات نظامی و شروع جنگ تحمیلی تاکید کرد: دشمنان که مایوس از توطئه های قبلی خود بودند به گزینه نظامی روی آوردند و به جنگ تحمیلی متوسل شدند امابازهم ناکام ماندند.

وی با اشاره به توطئه های برنامه ریزی شده دشمنان افزود: ترورهای تاریخی ائمه جماعات شهرهای بزرگ، ترور شخصیت های سیاسی و مذهبی کشور، جنگ تحمیلی و تحریم های گسترده علیه مردم ایران با برنامه ریزی دشمنان جهت جلوگیری از نفوذ اسلام و انقلاب در جهان اسلام و دنیا طراحی شده است.

فتنه 88 پیامد های تاسف باری به همراه داشت

امام جمعه تبریز اظهار داشت:مشارکت پرشور مردم در انتخابات می توانست موجب استحکام هرچه بیشتر انقلاب و نفوذ بیشتردر جهان اسلام باشد تا مردم ایران الگوی نمونه مردم سالاری در دنیا مطرح شوند.

وی افزود: تاسف بار بود که فتنه موجب امیدواری دشمنان گردید تا با طراحی های از پیش تعیین شده، انتخابات را به تجربه تلخ تبدیل کنند.

وی با اشاره به  حمله  دشمنان به ارزشها و باورهای مردم، افزود: دشمنان بعد از انتخابات به ارزشها و باورهای مردم حمله کردند و در عاشورای 88 با هتک حرمت مقدسات و با آتش زدن مساجد، قداست عاشورایی را زیر پا گذاشتند.

آل هاشم طراحان اصلی فتنه را بیگانگان نامید و افزود: بیگانگان فتنه را توسط عوامل داخلی به اجرا گذاشتند و نهادهای قانونی را زیر سوال بردند و قبل از انتخابات به جهت نمایان ساختن وجود توطئه و جهت تشکیک و تردید مردم نسبت به صحت انتخابات، اقدام به ایجاد کمیته صیانت از آرا مردم کرده بودند.

وی ادامه داد: از نتایج زیانبار اثرات فتنه تشدید فشار ها و تحریم ها علیه ایران بود و صدور قطعنامه شدیدالحن 1929 شورای امنیت سازمان ملل، تحریم بنزین، افزایش مطالبات دشمنان در موضوعات هسته ای، احتمال حمله به تاسیسات هسته ای از جمله پیامدهای فتنه بود که در نهایت امید دشمنان را به براندازی نظام افزایش می داد.

حماسه 9دی پیوند ناگسستنی مردم، انقلاب و رهبری را روشن ساخت

آل هاشم  با بیان اینکه ۹ دی پیوند ناگسستنی مردم ایران با انقلاب اسلامی و رهبری را روشن کرد، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بزرگترین خیانت جریان فتنه ۸۸ را ایجاد امیدواری بیشتر در دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی عنوان کردند.

وی اضافه کرد: در 9دی مردم با بصیرت با اتحاد در صحنه حضور پیدا کردند و نشان دادند که از اعتقادات خود دست بردار نیستند و بصیرت و لایت مداری خود را تا پای جان به نمایش گذاشتند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی خاطر نشان شد: مردم با وجود مشکلات اقتصادی همچنان پشتوانه انقلاب خود هستند و امروز بهترین اقدام مسئولان مطرح کردن دستاوردهای 40 ساله انقلاب است زیرا دشمنان در صدد هستند توطئه های خود را در سال 98 تکرار کنند اما بدانند که در پرتو رهبری داهیانه و هوشیاری مردم تمامی نقشه های شوم دشمنان خنثی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :