امام جمعه میناب:
امام جمعه میناب گفت: دشمن بداند ملت ایران در راستای تحقق فرامین رهبری جز اطاعت از معظم له هیچ گزینه ای روی میز ندارد.
کد خبر: ۶۹۷۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۸ 29 December 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، میرزا حسین معتمدی فر در خطبه های نماز جمعه با اشاره به پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به مناسبت رحلت آیت الله هاشمی شاهرودی، به بیان ویژگی های این فقیه عالیقدر در پیام مقام معظم رهبری پرداخت و گفت:کسب این همه رضایتمندی از ولایت فقیه جای شگفتی دارد.

وی گفت: استاد بزرگ حوزه علمیه قم، کارگزاری با وفا در مهمترین تشکیلات نظام جمهوری اسلامی، عضو مؤثری در شورای نگهبان و رئیس موفقی در مجمع تشخیص مصلحت نظام، اینها مدال هایی است که مرحوم شاهرودی در هر مسئولیتی که بر عهده وی گذاشته شده از رهبری دریافت کرده اند.

امام جمعه میناب با بیان این که مرحوم هاشمی شاهرودی یک مجتهد به تمام معنا بود، افزود: کسانی که می خواهند شخصیت برجسته این مرحوم را بشناسند باید به سپهر سیاسی کشور نگاه دقیق داشته باشند.

وی افزود: در برهه ای که در جامعه گروه بندی های مختلفی، تنش و بداخلاقی و اتهام زنی فراوان شده و قدرت برای برخی ها اصالت دارد و یک عده همواره به دنبال این هستند که همیشه دیده شوند و اگر دیده نشوند ساز ناسازگاری کوک می کنند، از زندگی مرحوم هاشمی شاهرودی حتی یک مورد از این بداخلاقی ها دیده نمی شود.

معتمدی فر حلم در سیاست را از دیگر ویژگی های مرحوم هاشمی شاهرودی ذکر کرد و افزود: علی رغم این که برادر سه شهید بود ولی هیچگاه به دنبال بهره برداری این موضوع نبود.

وی اظهار داشت: مرحوم هاشمی شاهرودی آنقدر ولایتمدار بود که پست مقام را کنار گذاشت و لباس خدمت و سربازی ولایت پوشید و به مردم خدمت کرد.

خطیب جمعه میناب اضافه کرد: با وجود خوشحالی دشمنان نظام از فقدان این مرجع عالیقدر، ولی مرحوم هاشمی شاهرودی آنقدر شخصیتی بزرگ بود که همه جریان های ضد صهیونیستی برای رحلتش پیام تسلیت صادر کردند.
وی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به رزمایش غرور آفرین در منطقه عمومی خلیج فارس، گفت:در این رزمایش علاوه بر بکارگیری تاکتیک‌ها و تکنیک‌های جدید در رزم و اجرای عملیات تهاجمی، وجه جدیدی از دکترین دفاعی ایران را به نمایش گذاشته شد.

معتمدی فر افزود: این رزمایش به همه دشمنان فهماند که جمهوری اسلامی با سلاح های بومی و تولید داخل قادر است در سنگرهای دشمن نفوذ کند.

وی اظهار داشت: پیام رزمایش اخیر این است که قدرت های استکباری و به ویژه آمریکا تحلیل درستی از قدرت جمهوری اسلامی ایران داشته باشند.

امام جمعه میناب اضافه کرد: رزمایش پیامبر اعظم 12 برای اعراب منطقه نیز یک پیام داشت و آن هم این که هر کشوری زمینه حضور قدرت های استکباری را فراهم کند بیشترین هزینه را باید پرداخت کند.

وی ادامه داد: این رزمایش علاوه بر این که آخرین دستاوردهای و توانمندی‌های دفاعی سپاه به‌نمایش گذاشته شد، اما پیامی هم برای کشورهای حاشیه شرقی داشت و آن پیام این است که کشور خود را کمین گاه تفاله های استکبار نکنند چرا که صبر انقلابی جمهوری اسلامی هم حدی دارد.

معتمدی فر در بخش دیگری از خطبه ها به حماسه 9 دی و خروش حماسی مردم علیه فتنه گران اشاره کرد و با تاکید بر گرامیداشت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، گفت: اگر این حماسه مورد بی توجهی قرار گیرد یک عده منفعت طلب آن را تحریف می کنند.

وی افزود: در فتنه 88 نظام اسلامی، ولایت فقیه، خیمه سیداشهدا(ع) و بسیجیانی که به شهادت رسیدند مظلوم واقع شدند.

خطیب جمعه میناب مدارا و جذب حداکثری، ایستادگی پای حقوق ملت و نظام و بصیرت بخشی و روشنگری را سه راهکار عمده مقام معظم رهبری در حوادث سال 88 ذکر کرد و به بیان علل شکل گیری حماسه 9 دی پرداخت و گفت:احساس مردمی برای انسجام اجتماعی و عبور از خط فتنه، احساس به خطر افتادن نظامی ارزش هایی که حاصل خون هزاران شهید است و نهادینه شدن ولایت و ولایتمداری از مهمترین علل شکل گیری این حماسه است.

وی گفت: دشمن بداند ملت ایران در راستای تحقق فرامین رهبری جز اطاعت از معظم له هیچ گزینه ای روی میز ندارد.

امام جمعه میناب در ادامه سخنان خود به 11 دی ماه سالروز صدور نامه تاریخی امام خطاب به رهبر وقت اتحاد شوروی اشاره کرد و اظهار داشت: نامه امام همچنان زنده است.

وی گفت: پیام اصلی امام (ره) در این نامه اجتناب از دین ستیزی و دین گریزی بود و درست در زمانی ‌که کشور هنوز درگیر خسارت‌های جنگ تحمیلی بود حضرت امام خمینی (ره) پیام تاریخی خود را خطاب به گورباچف به نگارش درآوردند.

معتمدی فر در بخش دیگری از خطبه ها با بیان این که تاکنون عزم جدی برای حفظ میراث فرهنگی میناب وجود نداشته است با اشاره به فرمایشی از امام علی(ع) از مسئولان خواست در این زمینه عزم جدی داشته باشند.

وی نبود یک اداره مستقل، بی توجهی به حفظ ابنیه تاریخی، عدم تخصیص بودجه مناسب برای مرمت قلعه هزاره و نبود بازارچه صنایع دستی را از مهمترین مشکلات حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در میناب نام برد و افزود: شهرستان میناب مهد صنایع دستی است و از سرانگشت هر زن و مرد این خطه هزاران هنر می بارد ولی هیچ توجهی به آن نمی شود.

امام جمعه میناب نبود موزه مردم شناسی، بی توجهی به دژاشکانیان، تعطیلی کاوش در قبرستان کهن نخل ابراهیمی و منطقه تاریخی پابرج دهو و رها بودن ساختمان سفالگری در روستای شهوار به عنوان دیگر چالش های حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در میناب نام برد.

معتمدی فر د بخش دیگری از خطبه ها واژگونی اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات را مورد بحث قرار داد و گفت: چرا در این وقایع تلخ هیچ گاه مقصران تنبیه نمی شود تا برای همه درس عبرت شود.

وی گفت: این رخدادها بیانگر این است که کارها به افراد بی تخصص سپرده شده و نظارت ها ضعیف است.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار