علی احمدی مدرس دانشگاه و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در یادداشتی به ۵ نکته از سخنان دیروز محسن رضایی دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه حالا خورشید پرداخت. از جمله اینکه:

۱. در بعد سلبی: مخالفان به بهانه عبارت « فریب» در توییت ایشان، در مورد عملیات کربلای ۴ به خط اول دفاعی نظام و انقلاب هجومی گسترده و ناجوانمردانه آوردند و خواهان شکستن آقا محسن به نمایندگی از این جبهه بودند. اما همان گونه که عملیات لو رفته و ناموفق کربلای ۴ منجر به فریب دشمن و موفقیت در کربلای پنج شد، پاسخگویی به موقع آقا محسن طرح و برنامه مخالفان را در این مقطع به شکست کشاند و کربلای پنج جدیدی را خلق کرد.

۲. در بعد ایجابی: حضور سردار قاسم سلیمانی و دفاع جانانه از فرمانده خویش و منطق جنگ، هم در بعد محتوایی و هم شکلی وزن مضاعفی برای برنامه و خنثی نمودن برنامه های مخالفین بود. در حقیقت خط شکنی لشکر ۴۱ ثارالله و فرمانده شجاع و آزاده اش دوباره به نمایش گذاشته شد.

۳. بحث نفوذ مطرح شده توسط آقا محسن مخاطب خود را یافته بود. نفوذهای دوران دفاع مقدس در زرورقی جدید ظاهر شدند. با حضور ماهواره ها، فعالیت های اطلاعاتی، ستون پنجم دشمن بویژه منافقین در قالب چهره های آشنا و حتی در کسوت روحانی کمتر عملیاتی در طول دفاع مقدس بود که نسبتی از لو رفتگی در آنها نباشد.

۴. آقا محسن با ناگفته های خود بیان کرد که با ذکاوت و مهارت یک عملیات لو رفته و ناموفق را به فریب دشمن، فرصت و پیروزی در کربلای ۵ تبدیل کرد، اما مدعیان بر عکس، با برجام، سی اف تی، و هنجارشکنی ها پیروزی و فرصت ها را به تهدید و شکست تبدیل می کنند.

۵. آقا محسن صداقت همیشگی خود با مردم را نیز به نمایش گذاشت. علاوه بر پاسخگویی به ابهامات و سوالها، نقدهای صادقانه در مورد ضرورت چنین توییتی و سو برداشت ها از عبارت خود را پذیرفت و اجازه نداد با دفاع از خود، معیشت و مشکلات مردم با فضاسازی جدید به حاشیه رود.

منبع:فارس