سورنا ستاری خطاب به بخش سنتی جامعه:
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور عنوان کرد: بخش سنتی جامعه باید بپذیرد که در مقابل این جوانان نمی‌تواند مقابله کند،درستش این است که به‌جای مقابله روی آنها سرمایه‌گذاری کند.
کد خبر: ۶۹۸۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸ 01 January 2019

به گزارش تابناک رضوی، سورنا ستاری در مراسم افتتاح مرکز نوآوری شهری مشهد  با بیان اینکه اتفاق بزرگی در حوزه آموزش در حال رخ دادن است، اظهار کرد: این بسترهای آموزشی مثلا دوره دبستان‌، متوسطه، کارشناسی و...  که درحال حاضر داریم، در آینده نخواهیم داشت. مفهوم آموزش در آینده آموزش تا لحظه مرگ است و پلتفرم این آموزش در آینده، شهرها هستند.

وی افزود: شهرها در سال‌های آینده نقاط مهمی خواهند شد چون بستر اصلی آموزش هستند، اینکه درمورد شهر هوشمند و نوآور صحبت می‌کنیم، یعنی شهری که هر روز افراد آن از خواب بیدار می‌شوند، یک چیزی یاد می‌گیرند.

 

ستاری ادامه داد: تصوراتی از این موضوع را درحال حاضر می‌بینیم؛ اینکه افراد مسن هم با اپلیکیشن جدید کار می‌کنند مثلا وقت دکتر می‌گیرند و... . این می‌شود همان آموزش که هر لحظه یک فرهنگ متولد می‌شود و آموزش صورت می‌گیرد. 

 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور  درخصوص اینکه چگونه می‌توان فرزندان خود را در این مملکت نگه داریم، گفت: راه حل این موضوع توسعه اقتصاد دانش‌بنیان بوده که بخشی از آن، توسعه استارت آپ‌هاست.

ستاری خاطر نشان کرد: استارت آپ‌ها عملا یک تفکر و فرم فرهنگی هستند. وقتی آشغال در خیابان می‌بینیم، یک فرهنگ این است که بد وبیراه به دولت بگوییم و یک فرهنگ این است که بگوییم از این جمع‌آوری آشغال چه پولی در می‌آید.

ستاری یادآور شد: استارت آپ‌ها محدود به این ایده‌های محدود نیستند. در این راستا حدود هفت جلد کتاب در حوزه‌های مختلف چاپ کردیم. ۵ جلد دیگر هم درحال چاپ هستند. این کتاب‌ها در حوزه‌های پسماند، آلودگی هوا، خشکسالی، حل معضلات اجتماعی مثل فقر و... قرار دارند.  این  راه‌حل‌ها قابل پیاده‌سازی است و ایده‌هایی هستند که در دنیا موفق بوده‌اند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: بخش سنتی جامعه باید این را متوجه شوند که در مقابل این جوانان نمی‌تواند مقابله کند. درستش این است که به‌جای مقابله روی آنها سرمایه‌گذاری کند. از قشنگترین مثال‌ها بانک مرکزی است.  سال گذشته تراکنش‌های فین‌تک‌ها ۱۳۰ هزار میلیارد تومان بود. روزی میلیاردها تراکنش و آن هم بدون خطا در کشور  انجام می‌شود و همه آنها با نرم‌افزار داخلی صورت می‌گیرند. یک نرم‌افزار خارجی در آنها نیست. این موضوع فقط در قالب یک محیط کسب و کار ایجاد شده و دولت هم هزینه‌ای در اینجا انجام نداده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار