رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: نظر رئیس شورای شهر تهران درخصوص حوادث دانشگاه آزاد /تصویب طرح «تشدید مجازات اسیدپاشی» در کمیسیون قضایی/ظریف: من به نتانیاهو حمله می‌کنم و شما به من! دمتان گرم! و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۹۸۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷ 01 January 2019
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

نظر رئیس شورای شهر تهران درخصوص حوادث دانشگاه آزاد
 
محسن هاشمی رفسنجانی در پایان یکصد و یازدهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز همه حالشان خوب بود و جلسه با آرامی برگزار شد. وی همچنین در پاسخ به این پرسش که شما چه اظهارنظری درباره دانشگاه آزاد و مشکلات پیش آمده‌اش دارید گفت: قرار شد کار پدر به پسر ربطی نداشته باشد. هاشمی در حالی از عدم ارتباط خود با این حوادث سخن می‌گوید که از سال ۱۳۹۲، طرح جایگزینی سیستم جابجایی دانشجویان و کارمندان واحد علوم و تحقیقات از اتوبوس به حمل ونقل کابلی (تله کابین) را به عنوان معاون عمرانی وقت دانشگاه آزاد مطرح کرده بود.

افزایش قیمت بنزین، شاید وقتی دیگر
 
لاهوتی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجایی که دولت در بودجه ارائه شده خود، درآمدی از منبع افزایش قیمت حامل‌های انرژی پیش‌بینی نکرده، به نظر نمی‌رسد در آینده نزدیک (دو یا سه ماهه اخیر) این افزایش بهای سوخت انجام شود. باید جلوتر برویم تا ببینیم زیر ساخت‌های اقتصادی دولت برای افزایش نرخ و یا حتی دو نرخی شدن حامل‌های انرژی از چه زمانی اجرایی می‌شود. ما نمایندگان درصورتی تن به افزایش نرخ حامل‌های انرژی می‌دهیم که دولت هم نگرانی ما از بابت معیشت مردم و تورم ناشی از این افزایش نرخ را برطرف کند. /خانه ملت

تصویب طرح «تشدید مجازات اسیدپاشی» در کمیسیون قضایی
 
سیده فاطمه حسینی طراح طرح «تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن» با اشاره به جلسه عصر امروز (سه‌شنبه) کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس برای بررسی جزئیات طرح، افزود: با تصویب جزئیات طرح، کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، گزارش آن را برای قرار گرفتن در دستور کار صحن علنی به هیئت رئیسه ارائه می‌کند. نماینده تهران در مجلس در تشریح جزئیاتی از این طرح، گفت: در موضوع تشدید مجازات اسیدپاشی، علاوه بر قصاص نفس یا عضو، با توجه به میزان دیه اعضای بدن، حبس‌های تعزیری درجه ۱ تا ۴ پیش بینی شده است. به گفته حسینی، بر مبنای یکی از مواد این طرح، تشدید مجازات معاونت در جرم اسیدپاشی پیش بینی شده است. وی در ادامه با اشاره به مواد مربوط به حمایت از بزه دیدگان ناشی از اسیدپاشی در این طرح، به پیش بینی راهکار‌هایی در زمینه تامین هزینه‌های درمان بزه دیده و همچنین خسارات روانی و اجتماعی وارد بر وی اشاره کرد و توضیح داد: همچنین پرداخت دیه از بیت المال در صورت عدم دسترسی یا شناسایی مرتکب نیز در این طرح مورد توجه قرار گرفته است. /ایسنا

اولین سفیر ایران که هم زن، هم بلوچ و هم اهل سنت است

اسحاق جهانگیری ظهر امروز در جریان سفر به قصرقند اظهار داشت: حمیرا ریگی فرماندار شهرستان قصرقند به عنوان سفیر ایران در برونئی معرفی می‌شود. معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: حکم معرفی حمیرا ریگی به عنوان سفیر ایران در برونئی امشب در زاهدان قرائت می‌شود.

هشدار نماینده تبریز به نامزد بازی برخی دختران با شهداء

زهرا ساعی درگفت‌وگو با ایسنا در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر نامزدی برخی دختران با شهدا، گفت: این موضوع، امری غیرعادی و غیرعقلانی است که فرد زنده‌ای با فردی که درگذشته نامزد کند و مشخص هم نیست که این افراد تحت تاثیر چه نوع تفکری به این امر مبادرت می‌کنند. انتظار داریم، متولیان امر با این نوع اقدامات برخورد کرده و این مشکل را ریشه‌یابی کنند، بنیاد شهید باید به عنوان حافظ حرمت و شأن شهدا و ایثارگران به طور خاص به این موضوع ورود کرده و نیروی انتظامی هم باید با این نوع اقدامات برخورد و در صورت لزوم این موضوع را از طریق دستگاه قضایی پیگیری کند تا افرادی که باعث ترویج این نوع تفکر شده‌اند، شناسایی شوند. مسئولان مربوطه باید به سرعت به این موضوع رسیدگی کنند و چنانچه افرادی که به این امر مبادرت ورزیده‌اند، فریب خورده و در پی این افکار پوچ با شهدا پیوند عاطفی بسته‌اند، شناسایی شوند تا ریشه افکارشان مشخص شود، در غیر این صورت باید تحت آموزش‌های بازپروری قرار بگیرند تا افکار و نگرشی که دارند، تغییر پیدا کند و از این توهم وحشتناک رها شوند، ترویج افکاری از این قبیل، تنها باعث انحطاط و انحراف می‎شود و نفع دیگری دارد. این اقدامات می‌تواند هدایت‌شده و تحت تاثیر تفکرات و القائات و در پی شکل‌گیری گروه‌ها و دسته‌هایی با هدف تنزل جایگاه شهدا یا سوء استفاده از مقام آن‌ها شکل گرفته باشد و امکان دارد که پشت پرده این اقدامات، اهدافی دنبال شود که جوانانمان را از این طریق شستشوی مغزی دهند.

پیشنهاد ترکیبی یک کارگردان درباره احمدی‌نژاد و روحانی

کمال تبریزی در گفت‌وگویی درباره احمدی‌نژاد و روحانی گفت: به اعتقاد من کسی مثل احمدی‌نژاد مشکل این جامعه را حل نمی‌کند شاید فردی با ترکیب بیان و کلام روحانی و عمل احمدی‌نژاد بتواند مشکلات را حل کند.من هم مثل مردم از وضعیت موجود دلخورم، اما یک نکته وجود دارد تصور اینکه آدمی مثل احمدی‌نژاد بشود رئیس جمهوری مردمی که هویت تاریخی و هویت فرهنگی درجه یک در جهان دارند خیلی توهین‌آمیز است. همان حرف شاملوست که ما ملت حافظه تاریخی نداریم یعنی دوره احمدی‌نژاد را فراموش کردیم و یادمان رفته که آنچه امروز می‌کشیم بخشی‌اش ناشی از گرفتاری‌های آن دوران است. حالا تو که طرفدار احمدی‌نژاد هستی را نمی‌دانم. نه من که طرفدار احمدی‌نژاد نیستم، کاملاً مشخص است، همه می‌دانند خودش هم می‌داند، ولی نکته اینجاست که شما وقتی می‌توانی این حرف را بزنی که تحزب و تعصب جناحی نداشته باشی؛ تعصب جناحی که داشته باشی باید دائم محاسبه کنی و مراقب باشی حرفی نزنی که جناحی که به آن وابسته‌ای ناراحت شود. از حق نگذریم تنها دوره‌ای که فیلمسازان ما ماهی یک بار می‌توانستند در جلسه شورای عالی سینما رئیس جمهوری را ملاقات کنند دوره گذشته بود حالا کاری به ترکیب این شورا و خودی و غیرخودی بودن آن‌ها ندارم.

رئیسی احتمال انتصابش به ریاست قوه قضاییه را رد نکرد

تولیت آستان قدس رضوی در واکنش به شایعه انتصابش به عنوان رئیس قوه قضاییه در شبکه‌های مجازی تصریح کرد: از همان‌هایی که این خبر را منتشر کرده اند، بپرسید. حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی شهرک علم و نوآوری عالم آل محمد (ص) به پرسشی درباره احتمال انتصابش در مقام ریاست قوه قضاییه پاسخ داد. به نوشته ایسنا، رئیسی گفت: از همان‌هایی که این خبر را منتشر کرده اند، بپرسید.

ظریف: من به نتانیاهو حمله می‌کنم و شما به من! دمتان گرم!

ظریف در واکنش به حملات اخیر به او پیرامون اظهاراتش درباره اسرائیل، گفت: آقایان می‌آیند حرفی را که صریح است و حرف امام است و من همان را تکرار کرده‌ام، دست می‌گیرند و حمله می‌کنند؛ شروع می‌کنند می‌گویند فلانی سیاست ایران را عوض کرد! من کجا سیاست ایران را عوض کرده‌ام. من عین سیاست ایران را بیان می‌کنم، من دارم به نتانیاهو حمله می‌کنم شما به من حمله می‌کنید، دمتان گرم!

انتقال آیت‌الله مومن از قم به تهران

یکی از اعضای دفتر آیت الله مومن گفت: وضعیت ایشان بعد از انتقال به تهران تا حدودی ثابت و هوشیاری افزایش یافته است. یکی از اعضای دفتر آیت الله مومن در گفتگو با تسنیم با اشاره به آخرین وضعیت آیت‌الله مومن اظهار داشت: وضعیت ایشان بعد از انتقال به تهران تا حدودی ثابت و هوشیاری افزایش یافته است. وی با بیان اینکه پزشکان معالج ایشان از شرایط آیت‌الله مومن اعلام امیدواری می‌کنند، ابراز کرد: ان‌شاالله در روز‌های آینده با ثابت شدن شرایط و پایدار شدن وضعیت ایشان بهتر خواهد شد.

هاشمی درباره حادثه دانشگاه آزاد: قرار شد اقدامات پدر به پسر ربطی نداشته باشد

محسن هاشمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در خصوص حادثه دانشگاه علوم تحقیقات که در زمان آیت‌الله هاشمی پدرتان ساخته شده بود چرا صحبتی نداشته‌اید، گفت: قرار شد اقدامات پدر به پسر ربطی نداشته باشد.

نظر عارف درباره فیلترینگ اینستاگرام

محمدرضا عارف نماینده تهران و رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بحث‌های مطروحه پیرامون فیلترینگ اینستاگرام، گفت: اطلاعی از اینکه قرار است اینستاگرام فیلتر بشود یا خیر ندارم. اما انتظارمان این است که از شبکه‌های اجتماعی در چارچوب قانون حداکثر استفاده را کنیم.محمد مصدق معاون اول دادستان کل کشور تیرماه اعلام کرد که به دلیل کلاه‌برداری عده‌ای از کاربران در فضای مجازی، فیلترینگ اینستاگرام در دستور کار این دادستانی قرارگرفته است. بعد از آن محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییتر خود نوشت که «موضوع پیگیری برخی برای فیلتر سرویس‌های مختلف اینترنتی تازگی ندارد. رفع فیلتر توئیتر در صف انتظار جلسه کارگروه تعیین مصادیق قرار دارد. آنچه تازگی دارد طرح یک موضوع قدیمی توسط برخی رسانه‌ها برای انحراف افکار عمومی از مطالبه‌گری شفاف سازی سوءاستفاده کنندگان ارزی اخیر است.»

انتقاد یک نماینده از تجویز «اشکنه» و «لنگ» برای مردم

نماینده مردم کاشمر در مجلس متذکر شد: آقای رییس جمهور آیا نمی‌دانید که هزینه‌های افزایش یافته تحریم‌ها عملا از جیب مردم و بخش خصوصی تامین می‌شود؟ چرا با پیچیده‌تر کردن رویه‌های تجاری و قیمت‌گذاری مزد رنج‌هایشان را می‌دهید؟ به جای آنکه اقتصاد را چابکتر و فعالیت اقتصادی را جذاب‌تر کنید، بانک مرکزی و تعدادی از وزارتخانه‌های دولت شما، اقتصاد را بمباران بخشنامه‌ای کرده‌اند. هیچ می‌دانید چند لایه بر رویه‌های تجارت خارجی کشور اضافه شده است؟ مگر تیم اقتصادی نمی‌داند که تاب‌آوری اقتصاد داخلی را در برابر شوک خارجی افزایش دهد چرا فضای کشور مملو از نااطمینانی است و هیچ کس قادر به پیش‌بینی آینده کوتاه مدت نیست؟بنیادی از رییس‌جمهور پرسید: چرا شاهد تداوم افزایش قیمت کالا یا لااقل کاهش نیافتن قیمت‌ها با وجود کاهش قیمت ارز هستیم؟ در چنین فضایی برخی افراد برای مردم تجویز «اشکنه» و «لنگ» می‌کنند و نمک بر زخم ناسور رنج مردم می‌پاشند و علیه نمایندگان مجلس هم لجن‌پراکنی می‌کنند.

سِمت تازه برای مدیر برکنار شده صدا و سیمای کیش

علی دارابی معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما در حکمی، علیرضا نجابت اصل را به‌ سمت مشاور معاونت امور استان‌های صدا وسیما منصوب کرد.نجابت اصل دو روز پیش به‌ دلیل پخش صحنه‌ای غیراخلاقی از صداوسیمای کیش، از مدیرکلی این مرکز برکنار شده بود.در این حکم آمده است:« نظر به حسن سوابق و تعهدی که دارید، به‌ موجب این حکم به سمت «مشاور معاون امور استان‌ها» منصوب می‌شوید. امیدوارم در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) در پیشبرد اهداف رسانه‌ ملی و رسیدن به افق مطلوب در چشم انداز آینده معاونت امور استان‌ها موفق و موثر باشید. از خداوند سبحان توفیقات روز افزون الهی را برای شما خواهانم.»

سردار جلالی: تلگرام امنیت ملی ما را تهدید می‌کند

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با تأکید بر اینکه شبکه پیام‌رسان تلگرام با امنیت ملی ما همزاد نیست، گفت:ما نباید اجازه دهیم که ۴۵ میلیون کاربر تحت تأثیر مؤلفه‌های این شبکه قرار گیرد./مهر

وقتی بولتون خواب پنبه دانه دید!

یک فعال رسانه‌ای در توئیتر فیلمی از وعده جان بولتون به منافقین درباره جشن سال نو میلادی در تهران، نوشت: جان بولتون مشاور فعلی امنیت ملی کاخ سفید در اجلاس منافقین گفتهبود: قبل از شروع 2019 در تهران جشن می گیریم. امروز اولین روز2019 است./مشرق

ادعای فاطمه هاشمی درمورد فوت پدرش

دختر مرحوم آیت الله هاشمی گفت: آبان‌ماه همان سال، دو نفر از آقایانی که ادعا می‌کردند از بچه‌های جبهه و جنگ هستند، به دفتر من در دانشگاه آمدند و گفتند که «قصد ترور پدرتان را دارند و این پیغام را به ایشان برسانید.» من این مسأله را در شورای عالی امنیت ملی نیز مطرح کردم.فاطمه هاشمی در پاسخ به این سئوال که «به بحث رحلت آیت الله بپردازیم که در آن مقطع تلخ ترین روزها را تجربه کردیم، بعد از آن اتفاق پرونده ای در شورای عالی امنیت ملی تشکیل شد که حاشیه های زیادی به دنبال داشت. یعنی با اظهاراتی که از سوی شما و سایر نزدیکان آیت الله صورت گرفت، ابهاماتی ایجاد شد و حال سوالی که مطرح است، چگونگی وضعیت این پرونده در آن شورا است؟» گفت: من فکر می کنم که آن پرونده را در شورای عالی امنیت ملی، بستند و سال گذشته، آخرین باری که آن شورا ما را دعوت کرد، اعلام کرد که این پرونده را می‌بندد. اما نمی‌دانم که از ناحیه ریاست جمهوری یا جایی دیگر این پرونده به جریان افتاده یا نه؟ ولی من با شواهدی که در این مدت به دست آوردم، مطمئن هستم که مرگ ایشان، مرگی طبیعی نبوده است./جماران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار