پخش مجموعه برنامه «ایران سینما» (Iran Cinema) با مروری بر فیلم «رنگ خدا» ساخته مجید مجیدی از شبکه پرس تی وی آغاز می شود.
کد خبر: ۶۹۸۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷ 03 January 2019

به گزارش تابناک رضوی به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، اولین قسمت این مجموعه که با هدف بررسی کارنامه سینمای ایران و به تهیه کنندگی کیانوش الطافی تولید شده است به مرور فیلم سینمایی «رنگ خدا» می پردازد.

 

این فیلم محصول سال 1377 است و داستان محمد رمضانی فرزند نابینای هاشم را روایت می کند که در مدرسه نابینایان در حال تحصیل است و برای گذراندن تعطیلات به خانه بازمی گردد...

 

در این برنامه تشریح می شود که استیفان هلدن در ۲۵ سپتامبر ۱۹۹۹ در مقاله ای پیرامون چهارمین ساخته بلند مجید مجیدی در نیویورک تایمز، این فیلم را در حد بالاترین درجه وضوحی که یک فیلم ممکن است بدان برسد، معرفی می کند و معتقد است «رنگ خدا» دارای رسالتی دینی است، اما تجربه‌ای ژرف از تأمل در جهان طبیعی را در اختیار ما قرار می‌دهد.... وی همچنین معتقد است این فیلم گوهری دیگر است که از سرچشمه‌ای واحد، یعنی از یکی از پویاترین سینماهای ملی جهان به ما عرضه شده است.

 

بر اساس این گزارش،فیلم «رنگ خدا» در ایالات متحده آمریکا از راه فروش در نزدیک فقط سی سینما حدود دو میلیون دلار به دست آورد.

 

اولین قسمت مجموعه «ایران سینما» پنجشنبه 13 دی ماه از شبکه پرس تی وی پخش خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار