محمد علی طالبی استاندار جدید یزد شامگاه چهارشنبه پس از ورود به این شهر با حضور بر مزار سومین شهید محراب آیت‌الله محمد صدوقی نماینده سابق حضرت امام (ره) در استان و امام جمعه فقید یزد در مسجد روضه محمدیه و نیز گلزار شهدای خلدبرین به مقام آنها ادای احترام کرد.
کد خبر: ۶۹۸۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲ 03 January 2019

طالبی روز چهارشنبه با رای اعتماد هیات وزیران به عنوان چهاردهمین استاندار یزد انتخاب شد.
وی با قرائت فاتحه ، اهدای گل و ادای احترام به مقام شهید محراب و حضور در گلزار شهدای خلدبرین یزد و پدر شهید خود با آرمان های انقلاب اسلامی و شهدا تجدید بیعت کرد.
استاندار یزد در صفحه شخصی خود در شبکه های اجتماعی نوشت: مایه افتخار است که برنامه‌ های من برای مدیریت استان مورد پذیرش رئیس جمهوری و هیات دولت قرار گرفت.
وی ادامه داد: در عین حال که سنگینی بار مسئولیت را بر شانه‌هایم را احساس می‌کنم، سپاسگزار همه کسانی هستم که مرا شایسته این جایگاه دانسته‌اند و دستم را برای یاری گرفتن به سوی همه مردم و نخبگان استان دراز می‌کنم تا به پشتوانه یکدیگر و در کنار هم، برای ساختن فردایی بهتر پای در راه گذاریم.
طالبی اضافه کرد: از خداوندی که دانشش بر هر چیز احاطه دارد و ضعف و قوت‌هایم را بهتر از خودم می‌داند و قدرت بی‌پایانش آسان کننده همه سختی‌هاست می‌خواهم تا یاری‌ام کند که در این مسیر استوار باشم و حمایتم کند تا از لغزشگاه‌ها به سلامت بگذرم.
همچنین اداره کل روابط عمومی استانداری یزد در نامه ای به مدیران دستگاه های اجرایی خواست از نصب پارچه نوشته و پیام تبریک، ارسال دسته گل و ... در مورد انتصاب طالبی خودداری کنند.
طالبی روز پنجشنبه در نخستین روز کاری خود به اتفاق علی زینی وند معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در نشست گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی شرکت کرد.
وی چندی پیش با اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان و کناره گیری محمود زمانی قمی از استانداری، با حفظ سمت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، به عنوان سرپرست استانداری یزد منصوب شده بود.
طالبی سال 1352 در یزد به دنیا آمد و فرزند شهید یدالله طالبی است و سال 1370 در رشته مهندسی صنایع دانشگاه یزد پذیرفته شد.
علاقه وی به علوم سیاسی باعث شد تا پس از یک سال از این رشته انصراف دهد و سال بعد در مقطع کارشناسی علوم سیاسی دانشگاه تهران پذیرفته شود.
طالبی از سال 1384 تحصیلات خود را در مقطع فوق لیسانس علوم سیاسی دانشگاه اصفهان ادامه داد و سال 1387 از پایان نامه خود با عنوان «شوراها و مشارکت سیاسی در ایران» دفاع کرد.
وی از مهرماه 1390 وارد مقطع دکتری علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی تهران شد و با گذراندن واحدهای درسی، از پایان نامه تحصیلی خود با موضوع موانع تحقق حکمرانی خوب در فرهنگ سیاسی ایران فارغ التحصیل شد.
طالبی بهمن 1375 فعالیت خود را در مرکز اسناد ریاست جمهوری آغاز کرد و اسفند 1376 وارد استانداری یزد شد.
کارشناس امور اجتماعی، مسئول انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری، رئیس دبیرخانه شورای جوانان استان، بخشدار مرکزی ، معاون فرمانداری و سرپرست فرمانداری خاتم، مشاور معاون سیاسی و امنیتی استانداری در امور شوراها، معاون و سرپرست دفتر امور اجتماعی و انتخابات استانداری و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد از جمله مسئولیت های طالبی بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار