زاکانی در قم:
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: اسم رمز فتنه در سال 98 تشکیک در کارآمدی نظام اسلامی است و دشمن با فشار اقتصادی به دنبال به خیابان آوردن مردم برای اعتراض است تا نظام اسلامی از بین برود.
کد خبر: ۶۹۹۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۳ 04 January 2019

به گزارش تابناک قم، علیرضا زاکانی در نشست بصیرتی در تکیه شاه خراسان با اشاره به اهمیت حماسه 9 دی اظهار کرد: این حرکت منشا یک تغییر در کشور شد، همان گونه که قیام 19 هم سرآغاز تغییرات بزرگی در ایران بود، بزرگداشت دهه بصیرت بین روزهای 9 تا 19 دی کار شایسته تقدیری است.

وی ادامه داد: آمریکا می‌خواست که انقلاب اسلامی به پیروزی نرسد، پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم شاهد تحمیل جنگ سخت از سوی این کشور کشور علیه ایران بودیم، از سال 67 تاکنون هم شاهد جنگ نرم دشمن علیه کشورمان برای از بین بردن اعتقادات و باورها مردم هستیم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: دشمن در فتنه سال 88 سعی کرد که مردم را در مقابل یکدیگر قرار بدهد، این مساله موجب شد که بخشی از نفاق چهره برداری شود تا بفهمیم برخی از کسانی که داعیه انقلابی گری داشتند، مسیر انقلاب اسلامی را طی نکردند، در آن فتنه علاوه بر ضد انقلاب خارجی، عناصر افراطی دهه 60 نقش زیادی داشتند که این بار راه تفریط را در پیش گرفتند.

زاکانی با اشاره به تاثیرات فتنه 88 اظهار کرد: فتنه گران در آن فتنه چهره نظام اسلامی را تخریب و پس از آن دشمنان برای گرفتن انتقام از مردم ایران، تحریم‌های هوشمندانه علیه کشورمان را شروع کردند، اوباما پیش از انتخابات 88 در برابر ایران کرنش کرده بود، اما با وقوع فتنه در آن سال شاهد سرکشی دوباره رئیس جمهور آمریکا در برابر کشورمان بودیم.

وی ادامه داد: برخی از تصمیمات مدیریتی در کشورمان پس از برجام به قدری سطحی بودند که فرد تصمیم گیرنده یا بسیار سطحی یا خیانت کار است.

چرا در کشور آرایش جنگ اقتصادی نداریم

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که ممکن است دشمن به دنبال التهاب آفرینی در سال آینده باشند، در این راستا باید به دنبال جلوگیری از وقوع فتنه در سال 98 باشیم؛ در فتنه سال 88 در نهایت خود مردم به صحنه آمدند و فتنه را به پایان رساندند.

زاکانی اسم رمز فتنه در سال 98 را تشکیک در کارآمدی نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: دشمن با فشار اقتصادی به دنبال به خیابان آوردن مردم برای اعتراض است تا نظام اسلامی از بین برود یا نظام مجبور به دادن امتیازهای زیاد شود.

وی ادامه داد: اگر کشورمان در جنگ اقتصادی قرار دارد، چرا در داخل کشور، آرایش اقتصادی را در این زمینه شاهد نیستیم، 18 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی در سال جاری در پی یک تصمیم غلط در کشور توزیع شد که اکنون قوه قضائیه باید پیگیر باشد تا بتواند تک تک سوء استفاده کنندگان از این ارز را شناسایی و دستگیر کند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس شورای اسلامی در دوره هشتم قانون برای شفافیت مالی تصویب کرد، اما دولت آن قانون را اجرا نکرد، اما اکنون در جنگ اقتصادی شاهد هستیم که دولت با پذیرش پروتکل‌های بین المللی، اطلاعات مبادلات مالی کشور را به دشمنان بدهد.

زاکانی با اشاره به نمونه‌های تدابیر غلط اقتصادی اظهار کرد: تا چندی پیش ورود ارز به کشور ممنوع و خروج ارز از کشور آزاد بود که این قوانین با تدبیر شورای هماهنگی سران قوا لغو شد.

وی ادامه داد: عده ای با دعوت مردم به شورش خیابانی به دنبال امنیتی کردن فضا هستند، دشمن به دنبال بیشتر کردن فشار اقتصادی در سال آینده است تا نارضایتی مردم نسبت به وضعیت معیشتی بیشتر شود.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی هر زمانی که مدیران از ولایت فقیه تبعیت کردند و رویه خدمت گذاری به مردم را در پیش گرفتند، موفق شدند، آن‌ها باید بر توان داخلی تکیه کنند، ظرفیت‌های بسیاری در این زمینه در داخل کشور وجود دارد.

برخی به دنبال حل مشکلات از طریق آمریکا و اروپا هستند

زاکانی امید دادن به مردم توسط مدیران را ضروری دانست و تصریح کرد: امروز انقلابی بودن همراهی با مردم و خدمت گذاری به آن‌ها است، ولی برخی در این کشور به دنبال حل کردن مشکلات از طریق آمریکا و اروپا هستند که به نتیجه نمی‌رسند.

وی ادامه داد: باید پرچم تغییر را در دست بگیریم و با بیان خدمت‌ها مردم را امیدوار کنیم و با بیان توانمندی‌ها نشان بدهیم که در کشورها چه ظرفیت‌هایی وجود دارد، راهکار حل مشکلات در داخل کشور است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: انتقال آب از دریای عمان به داخل کشور طرح پرهزینه ای است که نیازمند 40 هزار میلیارد تومان است و احداث آن سال‌ها به طول می‌انجامد.

زاکانی روشنگری به مردم برای انتخاب درست را ضروری دانست و تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی محل مهمی است، اگر مجلس درست شود، کشور درست خواهد شد، اما اکنون شاهد هستیم که جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی به جای پرداختن به مشکلات اصلی کشور به هتاکی یک نماینده مجلس اختصاص پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: امروز انباشتی از توانمندی‌های جدی در جبهه انقلاب و در جامعه وجود دارد که باید این توانمندی‌ها به مردم معرفی کنیم و افرادی را به قدرت برسانیم که به دنبال نوکری مردم باشند و باید حلقه بسته مدیریت از بین برود.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید پرونده مدیریتی برخی از مدیران در کشور بسته شود تا آن‌ها به نوشتن خاطرات بپردازند، باید از امروز برای روشنگری مردم شروع کنیم، اگر حقایق به آن‌ها گفته شود، مردم همراهی می‌کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار