پس از اینکه غیبت ابراهیم مولوی در شورای شهر طولانی شد بر اساس قانون جواد گیاه‌شناس به عنوان عضو علی‌البدل به شورا راه یافت، اما در همان زمان حق اعتراض و ارائه مدارک برای ابراهیم مولوی محفوظ باقی ماند تا اگر او ظرف مدت ۶ ماه دوباره به ایران مراجعت کرد مدارک خود را ارائه دهد و غیبتش را موجه کند.
کد خبر: ۶۹۹۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۴ 05 January 2019
با توجه به بازگشت ابراهیم مولوی از آلمان امروز با این مشکل مواجه شدیم که چه کسی باید بر صندلی نمایندگی مردم در شورای شهر تکیه بزند.

به گزارش فارس، حالا ابراهیم مولوی بازگشته و خواهان بازپس‌گیری صندلی خود در شوراست، اما این ادعا با ابهاماتی مواجه است و باید مدارک او مورد بررسی قرار گیرد. اما درباره مرجع رسیدگی به این مسأله اختلاف وجود دارد برخی شورا و فرمانداری را کافی می‌دانند و برخی دیگر شورای حل اختلاف و استانداری را مرجع رسیدگی به این ادعا می‌دانند.

مدارک آقای مولوی بررسی می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: شورای شهر باید موجه یا غیر موجه بودن غیبت ابراهیم مولوی را به فرمانداری اعلام کند.

کامران گردان با بیان اینکه مدارک ارائه شده از سوی آقای مولوی به زبان آلمانی و انگلیسی است و باید ترجمه شود افزود: ممکن است آقای مولوی فردا در صحن شورا حاضر شود و سخنان خود را ارائه دهد که ما هم بررسی‌های خود را انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه پس از بررسی مدارک اعضای شورا موجه یا ناموجه بودن غیبت را مشخص می‌کنند تصریح کرد: اگر شورا غیبت آقای مولوی را ناموجه بداند مسأله به حل اختلاف استانداری ارجاع می‌شود.

عضو علی البدل تا ۶ ماه جانشین می‌شود نه جایگزین

عضو سابق شورای اسلامی شهر همدان نیز به فارس گفت: بر اساس قانون هر عضو شورا در طول سال دو ماه بیشتر نمی‌تواند از شورا تحت هر عنوانی غیبت کند.

ابراهیم مولوی اظهار کرد: پس از دو ماه بر اساس قانون عضول اول علی‌البدل به طور موقت جانشین و نه جایگزین فرد اصلی می‌شود و فرد اصلی تا ۶ ماه فرصت دارد که مدارک خود را به شورای شهر ارائه دهد.

وی افزود: اگر شورا غیبت او را موجه تشخیص داد و کمیته انطباق فرمانداری تأیید کند از عضو جانشین تقدیر و مجدداً فرد اصلی وارد شورا می‌شود.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: بنده مدارک را ارائه دادم و فردا بررسی می‌شود تا به فرمانداری ارائه شود، هر تصمیمی گرفته شود مورد قبول بنده خواهد بود.

وی ادامه داد: هدف تمام اعضای شورا خدمت به مردم است و مهم این است که این خدمت صادقانه، بی یا و بی‌تکلف به مردم ارائه شود.

مولوی خاطرنشان کرد: من وظیفه دارم از حق و حقوق رأی‌دهندگان دفاع کنم و در نهایت نیز به قانون تمکین خواهم کرد.

وی گفت: قانون صراحت دارد اگر موضوع در شورا و فرمانداری مصوب نشود، در شورای حل اختلاف استانداری بررسی می‌شود و اگر باز هم مصوب نشود در شورای عالی استان‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

شورا یکبار نظر خود را اعلام کرده است/ حل اختلاف مرجع رسیدگی است

سرپرست مرکز مطالعات شورای اسلامی شهر همدان نیز به فارس گفت: شورای شهر در تاریخ ۱۵ آبان ماه مرخصی استعلاجی دکتر مولوی را به رأی گذاشتند و مورد تأیید قرار گرفته است، اما دو هفته بعد کمیته انطباق آن را رد کرده است بنابراین باید مسأله به شورای حل اختلاف استانداری ارجاع شود.

جواد گیاه‌شناس با بیان اینکه اگر این مرخصی را نیز بپذیریم باز هم به مشکل برمی‌خوریم اظهار کرد: آقای مولوی همزمان با جام جهانی روسیه در آلمان حاضر شد و در آن زمان نیز خبری از درمان و یا فرصت مطالعاتی نبود.

وی افزود: البته از حضور آقای مولوی در صحن شورا و ارائه توضیحات به منظور رفع برخی از ابهامات استقبال می‌کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: مرجع رسیدگی درباره غیبت آقای مولوی شورای حل اختلاف است چراکه شورا قبلا نظر خود را در این باره اعلام و کمیته انطباق رد کرده است.

همه در انتظار صحن شورای شهر یکشنبه هستند تا نظر اعضای شورا درباره غیبت مولوی و آنچه حاصل می‌شود را بشنوند، بدون تردید همه انتظار دارند مسؤولان ارشد استان و شهرستان مر قانون را برای تصمیم‌گیری نهایی لحاظ کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار