حجت‌الاسلام والمسلمین روانبخش:
عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی با بیان اینکه غرب قبله برخی از شخصیت‌های سیاسی است، گفت:‌ فتنه 98 ادامه فتنه قبلی است و اکنون عناصر فتنه 88 در دولت حضور دارند که یکی از آن‌ها وزیر نفت است.
کد خبر: ۷۰۰۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۶ 07 January 2019

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام قاسم روانبخش در نشست بصیرتی که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم در مسجد امام صادق(ع) منطقه فرهنگیان برگزار شد، با اشاره به حذف دین از عرصه سیاست در عصر رنسانس اظهار کرد: عرصه دین به صاحبان کلیساها و عرصه سیاست به دست پادشاهان افتاد؛ همانطور که در تاریخ اسلام نیز علما را به مسجد مشغول کردند و سلطنت و حکومت به اشخاص دیگر داده شد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که دین از عرصه سیاست جدا شد برخی از افراد که در رأس کار قرار داشتند هر کاری علیه دین انجام دادند اما در نتیجه مردم متوجه شدند که حضور دین در همه عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و... نیاز است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جنگ ایران و استکبار بر سر عقیده و ایمان است، تصریح کرد: نظام اسلامی با پشتیبانی ملت مقابل دشمن ایستادگی کرده و همچنان بر سر عقاید خواهد ماند و باز هم در این جنگ از آرمان‌های خود کوتاه نخواهد آمد.

علوم انسانی غربی نمی تواند در مسیر آرمان های اسلامی گام بردارد

وی از جنگ نرم به‌عنوان جنگ اصلی دشمن نام برد و ادامه داد: علوم انسانی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود ترجمه علوم غربی است و خروجی این علم نمی‌تواند در راستای آرمان‌های اسلامی گام بردارد.

روانبخش با تاکید بر اینکه دشمن در دوره‌های مختلف شخصیت‌های برجسته نظام اسلامی را هدف گرفته است، تصریح کرد: در دورانی که می‌توانستند با ترور و به شهادت رساندن شخصیت‌ها به دنبال ضربه زدن به انقلاب بودند درحالی‌که با این کار خود فقط پایه‌های انقلاب را قوی‌تر کردند اما اکنون به دنبال ترور شخصیتی افراد هستند.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد اختلاف میان امت اسلام عنوان کرد: دشمن از هیچ تلاشی برای ایجاد تفرقه و اختلاف دریغ نمی‌کند و اعتقاد دارد که مسلمانان باید توسط خودشان از بین برده شوند.

عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی با بیان اینکه دشمن با استفاده از تولیدات خود در حوزه علوم انسانی به دنبال نفوذ در افکار جوانان جامعه است، مطرح کرد: در مرحله نخست امثال شهید مطهری به‌عنوان مرزبان‌های انقلاب را هدف قرار دادند و در مرحله دوم با تربیت خواص مورد نظر خود در جامعه اسلامی، افکار نادرست و اشتباه را به برخی گروه‌ها منتقل کردند.

وی با اشاره به فعالیت مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در یکی از کتاب‌های این مرکز که مقدمه آن توسط حجت‌الاسلام حسن روحانی نوشته شده مطرح کردند که ما در پارادوکسی میان رشد و هویت گرفتار آمده‌ایم و اگر به دنبال رشد هستیم باید میان هویت و رشد تعادل ایجاد کنیم و همه راهبردها و تصمیم‌های نظام اسلامی باید بر اساس این تفکر باشد چراکه نمی‌توان هم رشد کرد و هم هویت را حفظ کرد.

با هدایت رهبری در جنگ اقتصادی پیروز می شویم

روانبخش با تاکید بر اینکه رهبر انقلاب اسلامی کشتی طوفان‌زده انقلاب را بر اساس مبنای دینی هدایت کردند، گفت: آمریکایی‌ها در جنگ نظامی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی شکست خورده و به لطف رهنمودها و هدایت‌های رهبری در عرصه اقتصادی نیز شکست خواهند خورد.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه لیبرالیسم درحال فروپاشی است، تصریح کرد: اکنون فکر ناب اسلامی در سطح دنیا حرف نخست را می‌زند و ایران اسلامی به‌عنوان پرچم‌دار این تفکر در عرصه‌های مختلف، جایگاه‌های برتر دنیا را به خود اختصاص داده است.

وی از تلاش کشورهای مختلف برای ضربه زدن به تمدن اسلامی یاد کرد و گفت: اکنون در یک پیچ تاریخی سخت قرار داریم و باید به مباحث مختلف داخلی و خارجی توجه داشته باشیم؛ اکنون جریانی که توسط رئیس مجلس حمایت می‌شود همان جریانی است که از مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص برخاسته است.

غرب قبله برخی شخصیت های سیاسی است

روانبخش با بیان اینکه غرب قبله برخی از شخصیت‌های سیاسی است، خاطرنشان کرد:‌ فتنه امروز ادامه همان فتنه قبلی است و اکنون عناصر فتنه 88 در دولت حضور دارند؛ فقط در یک قرارداد کرسنت 35 میلیارد دلار به کشور ضربه وارد شده است.

وی با تاکید بر اینکه فتنه 98 دارای گرایش اقتصادی است، گفت: هدف فتنه‌گر این است تا ملتی که انقلاب را به وجود آورده و اکنون در نقطه تحول دنیا و در پیچ حساسی قرار دارد، پشت انقلاب را خالی کند تا نظام به صورت کامل به شکست برسد اما این ملت همانطور که سال‌هاست پای آرمان‌های انقلاب مانده، با حمایت و روشن‌گری‌های رهبری همچنان به مسیر ادامه می‌دهند و امیدواریم مسئولان نیز با نگاه به ظرفیت‌های داخلی در رفع مشکلات اقتصادی مردم اهتمام داشته باشند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه افراد دوتابعیتی، سه تابعیتی و جاسوس در بدنه اجرایی کشور وجود دارند، مطرح کرد: امیدواریم مردم در انتخابات آینده مجلس و ریاست جمهوری به وضعیت فعلی اقتصاد کشور توجه داشته باشند و افرادی را در رأس قرار دهند که آن‌ها بتوانند مشکلات را رفع کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار