این واگذاری هم تهدید است و هم فرصت؛ لذا باید بررسی شود که تا امروز که این قانون نبوده عملکرد شهرداری‌ها چگونه بوده است و اجرای چنین قانونی چه مشکلاتی را در مسیر شهرداری‌های کشور ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۷۰۰۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ 07 January 2019

استاندار تهران درباره چرایی واگذاری سهم شهرداری‌ها از محل مالیات بر ارزش افزوده به شورای برنامه‌ریزی استان در لایحه پیشنهادی بودجه 98، گفت: این واگذاری هم تهدید است و هم فرصت؛ لذا باید بررسی شود که تا امروز که این قانون نبوده عملکرد شهرداری‌ها چگونه بوده است و اجرای چنین قانونی چه مشکلاتی را در مسیر شهرداری‌های کشور ایجاد می‌کند.

انوشیروان محسنی بندپی درباره توزیع مالیات بر ارزش افزوده شهرداری‌ها توسط شوراهای برنامه ریزی و توسعه استان‌ها که در لایحه پیشنهادی بودجه 98 آورده شده است، گفت: این موضوع به صورت کارشناسی با نمایندگان مجلس بررسی خواهد شد.

استاندار تهران افزود: بی تردید این موضوع به صورت کارشناسانه با نمایندگان مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد و تمامی جوانب شامل فرصت ها و تهدیدها در نظر گرفته می شود تا نهایتا تصمیمی اتخاذ شود که به نفع مردم و روان شدن کارها به ویژه برای شهرداری‌ها باشد.

به گزارش ایسنا، پس از تقدیم لایحه بودجه ٩٨ توسط رئیس‌جمهور به مجلس و اعلام جزئیات آن، مدیران و سیاست‌گذاران شهری به‌ویژه در کلان‌شهرها نسبت به یکی از بندهای آن اعتراض داشتند. بند «ح» از تبصره۶ بودجه۹۸ که توزیع عوارض ارزش‌افزوده را توسط شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها لحاظ کرده بود. این اتفاق کار را به جایی رساند که رئیس مجلس شورای اسلامی دیداری با شهرداران کلان‌شهرهای کشور داشت و بنا به گفته رضا خواجه‌نائینی، معاون مالی و اداری شهردار مشهد که به نیابت از شهردار مشهد در این جلسه حاضر شده بود، رئیس مجلس در این دیدار قول مساعد داد که تغییراتی در بودجه در راستای حل دغدغه‌های شهرداری‌ها اعمال شود./ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار