بازگشت از فرار!
پس از آنکه محسنی اژه‌ای خبر از فراری شدن مدیرعامل هفت تپه داد، دادستان خوزستان و معاون استاندار این سخنان را تکذیب کردند. این در حالی است اسدبیگی هنوز در شرکت دیده نشده است.
کد خبر: ۷۰۱۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶ 09 January 2019

تابناک رضوی به نقل از خرداد: از عجایب ایران اینکه کسی نمی‌داند مدیرعامل یکی از بزرگترین مجتمع‌های اقتصادی ایران کجاست! هنوز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه شروع نشده بود که امید اسدبیگی مدیرعامل این مجتمع در ویدئویی که از خود منتشر کرده بود، از بودن در وطن سخن گفته بود و اینکه باید همه دست به دست دهند! اعتصابات کارگری شروع شد و جانشین مدیرعامل از کارخانه کنار گذاشته شد. اعتصابات به اوج رسید و از آن به بعد مدیرعامل نیشکر هفت تپه دیده نشد. برخی منابع خبری گفته بودند او مبلغی کلان نیز به عنوان وام دریافت کرده و پس از آن فرار کرده است. خبر دریافت مبلغ کلان توسط منابع رسمی تایید نشد اما خبر فراری شدن اسدبیگی را محسنی اژه‌ای برای نخستین بار اعلام کرد.

 

 

سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی که آیا از مدیر عامل هفت تپه خواسته شده وضعیت را سر و سامان دهد، گفته بود مدیرعامل هفت تپه فراری است و در اصلا در دسترس نیست که کسی بخواهد به او فرصت بدهد. این خبر تقریبا در تمام رسانه‌ها بازتاب یافت؛ چه آنکه صحت آن را قائم مقام و سخنگوی دستگاه قضایی کشور تایید کرده بود.

 

 

منابع خبری از خوزستان به رویداد۲۴ خبر داده بودند که پدر امید اسدبیگی در جلسات مربوط به تعیین تکلیف شرکت حضور داشته است اما پس از بازداشت کارگران هفت تپه و آرام شدن نسبی فضا در خوزستان، روایت‌ها تغییر کرد. برخی منابع آگاه خبر دادند که قرار است اسدبیگی در جلسات شرکت کند، برخی دیگر گفتند تلفنی با مسئولان محلی در ارتباط است و برخی گفتند او در شرکت حاضر می‌شود!

 

 

آخرین وضعیت امید اسدبیگی مدیرعامل هفت تپه را ازسید راضی نوری نماینده شوش جویا شدیم. او به رویداد۲۴ گفته شخصا او را در جلسات ندیده‌ام اما شنیده‌ام در برخی جلسات حضور پیدا کرده و فراری نیست.

 

 

از یدالله مهرعلیزاده قائم مقام معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان همین سوال را پرسیدیم. او روایت محسنی اژه‌ای را تکذیب کرد و اینگونه به رویداد۲۴ پاسخ داد: مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در ایران حضور دارد و بنا به شرایط و مسئولیت به طور مستمر روزانه با یکدیگر در تماس هستیم.

 

 

یدالله مهرعلیزاده گفته کارگروهی در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه تشکیل شده و مدیر عامل این شرکت به صورت هفتگی در اهواز حضور دارد و اگر کسی خبر فراری بودن اسدبیگی را مطرح کرده، باید پاسخگو باشد زیرا با توجه به مشکلاتی که در شرکت کشت و صنعت هفت تپه وجود دارد، به صورت مستمر در هفته با مدیر عامل شرکت کشت و صنعت در تماس هستیم.

 

 

حسینی پویا دادستان عمومی و انقلاب اهواز نیز خبر محسنی اژه‌ای را تکذیب کرده و گفته اسدبیگی متواری نیست و در جلسات کار گروه زیر مجموعه شورای تامین که به منظور بررسی و مشکلات هفت تپه تشکیل می‌شود؛ در دادستانی مرکز استان خوزستان حضور دارد.

 

 

به نظر می‌رسد هماهنگی مسئولان برای تایید و تکذیب یک خبر در پائین‌ترین سطح خود قرار دارد. با این وجود برخی منابع خبری به رویداد۲۴ گفته‌اند امید اسدبیگی مدیرعامل هفت تپه ابتدا فرار کرده و با وساطت برخی مقام‌های مسئول و قول همکاری بازگردانده شده است. آنگونه که خبرنگار رویداد۲۴ کسب اطلاع کرده، پدر اسدبیگی در جلسات کارگروه هفت تپه شرکت می‌کرده و خود او فقط به صورت تلفنی با مسئولان در ارتباط بوده است. گفته شده او در جلسات شرکت کرده است اما هنوز کارگران او را در شرکت ندیده‌اند.

 

 

کارگران نیشکر هفت تپه مخالف خصوصی شدن این شرکت هستند و با توجه به قراردادی که برای فروش‌های زمین‌های خود داشته‌اند، گفته‌اند خصوصی‌سازی خط قرمز ماست و آن را نخواهند پذیرفت. باید دید بازگشت احتمالی اسدبیگی به شرکت و رویارویی او با کارگران به کجا خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار