سرتیتر اخبار پاکستان:
رویدادهای پاکستان به علت همجواری با بخش عمده‌ای از استان سیستان و بلوچستان و نیز به دلیل آنکه بخش زیادی از مردم مرزنشین با آن طرف مرز به واسطه قومیت، خویشاوندی و نیز عوامل اقتصادی و بازرگانی ارتباط دارند، برای مردم سیستان و بلوچستان اهمیت دارد.
کد خبر: ۷۰۱۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۷ 10 January 2019

رویدادهای پاکستان به علت همجواری با بخش عمده‌ای از استان سیستان و بلوچستان و نیز به دلیل آنکه بخش زیادی از مردم مرزنشین با آن طرف مرز به واسطه قومیت، خویشاوندی و نیز عوامل اقتصادی و بازرگانی ارتباط دارند، برای مردم سیستان و بلوچستان اهمیت دارد.

تابناک سیستان و بلوچستان بر آن است تا اخبار مهم پاکستان را از رسانه‌های این کشور اخذ و پس از ترجمه و تخلیص در اختیار مخاطبین ارجمند قرار دهد.

پیشنهاد مجلس سنا برای تقویت ساخت و ساز در شهر بندری گوادر

کمیته سنا در امور دریایی این توصیه را در جلسه این هفته پس از آن انجام داد که سناتور شمیم افریدی (Shamim Afridi) از امکانات ضعیف مسکن در گوادر شکایت کرد. دوستن خان جمالدینی (Dostain Khan Jamaldini)، رئیس شورای  شهر گوادر، ضمن موافقت با پیشنهاد این کمیته گفت فعالیت های ساختمانی باید در آن بخش از شهر که در طرح جامع پیش‌بینی شده است، صورت پذیرد. مجلس سنا از فقدان شبکه ریلی در این شهر استراتژیک به علت کمبود نیروی کار ماهر انتقاد کرد و گفت باید به مشابه بندر قاسم، مشوق‌های مالیاتی 15 ساله برای سرمایه‌گذاران در این بندر در نظر بگیریم؛ چرا که در حال حاضر عربستان سعودی به سرمایه‌گذاری در این بندر استراتژیک علاقه‌مندی نشان داده است.

عزل دو مدیرعالی رتبه گازی پاکستان توسط عمران خان به علت مشکلات اخیر گاز در پاکستان

عمران خان نخست‌وزیر پاکستان در اقدامی ضربتی مدیران شرکت گاز سویی شمالی (SNGPL) و شرکت گاز سویی جنوبی (SSGC) را از سمت‌های خود عزل نمود. این عزل پس از دستور ماه گذشته عمران خان برای بررسی مشکلات ناشی از کمبود گاز در پاکستان که منجر به توقف برخی صنایع در پنجاب و کراچی گردید و برق بسیاری مناطق که نیروگاه‌های گازی داشتند قطع گردید. در گزارش هیات بررسی مشکل اخیر گازی پاکستان آمده است که مدیران این شرکت‌ها متهم به بی‌توجهی به مشکل و یا عدم صلاحیت برای مقابله با مسائل عملیاتی هستند.

دستگیری زمین‌خوار بزرگ به اتهام کلاهبرداری میلیون روپیه‌ای در کراچی

دفتر پاسخگویی ملی  پاکستان اعلام کرد روز گذشته یک انبوه‌ساز معروف کراچی را به علت تصرف اراضی دولتی و کلاهبرداری به حجم چندین میلیون روپیه از مردم دستگیر کرده است. سخنگوی این دفتر فرد دستگیر شده را "ظفر نهال" رئیس انجمن تعاونی ارشیا معرفی کرد و گفت اتهام وی تصرف اراضی ملی و کلاهبرداری به میزان 700 میلیون روپیه است.

 دیدار نماینده رئیس‌جهمور افغانستان با وزیر خارجه پاکستان

"محمد عمر داوود زی" نماینده ویژه رئیس جمهور افغانستان با "شاه محمود قریشی" وزیر خارجه پاکستان دیدار و در خصوص روند صلح افغانستان و تقویت روابط دو جانبه مذاکره کردند. دو طرف در مورد اجلاس مشترک علمای پاکستان و افغانستان که پیش از این بر لزوم تشکیل آن تاکید شده بود گفتگو نمودند. قرار است داوود زی در این سفر، با ژنرال "قمر جاوید باجوه" رئیس ستاد ارتش پاکستان و برخی مقامات سیاسی و مذهبی پاکستان نیز دیدار نماید.

برچسب ها: اخبار پاکستان
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جمالی زهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
اگر این پاکستان و عالیجناب عمران خان از خط لوله صلح که تا لب مرز آنها آمده توسط دولت جمهوری اسلامی ایران استفاده نماید بسیاری از این مشکلات حل می شود به عقیده بنده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار