اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتمادملی
اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتمادملی درباره صحبت‌های محمدرضا باهنر و تاکید او به تقصیر اصلاح‌طلبان در محقق نشدن رفع حصر گفت: برخی اصولگرایان تلاش کردند تا حصر را بردارند اما موفق نشدند و حالا عدم موفقیت خود را به گردن اصلاح‌طلبان می‌اندازند.
کد خبر: ۷۰۳۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴ 13 January 2019

به گزارش تابناک رضوی به نقل از خرداد ،اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتمادملی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با اشاره به صحبت‌های اخیر محمدرضا باهنر درباره رفع حصر ضمن تاکید بر این موضوع که صحبت آقای باهنر خلاف واقعیت است، بیان کرد: ما نشانه‌ای از برداشتن حصر از محصورین در سال ۹۶ را نداشتیم و صرفا در گفتار، برخی آقایان اظهار می‌کردند که احتمال برداشتن حصر وجود دارد که البته آن هم بیشتر از طرف اصلاح‌طلبانی که در دولت حضور داشتند، مطرح می‌شد.

 

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه گفت: حتی می‌دیدیم دستگاه‌های امنیتی و قضایی هیچ‌گونه واکنشی در این باره نشان نمی‌دادند یا خلاف این اظهارات و امیدواری به برداشتن حصر بر طبل ناامیدی می‌کوبیدند و می‌گفتند که حصر برداشته نخواهد شد.

 

 

او با اشاره به تلاش‌هایی که برخی از اصولگرایان برای رفع حصر داشتند، عنوان کرد: اگرچه بر این باور هستیم که عده‌ای دلسوزانه تلاش می‌کردند و شاید خود آقای باهنر هم از همان کسانی بودند که تلاش می‌کردند تا حصر برداشته شود اما موفق نشدند.

 

 

گرامی‌مقدم با بیان اینکه اصولگرایان عدم موفقیت خود برای رفع حصر را به دوش اصلاح‌طلبان می‌اندازند و  با بداخلاقی مسئولیت آن را به اصلاح‌طلبان نسبت می‌‌دهند، گفت: در حالیکه اصلاح‌طلبان هم خواهان برداشتن حصر بودند و هم اینکه امکانی برای ممانعت ندارند، یعنی پوست خربزه‌ای ندارند که زیر پای کسی بیندازند.

 

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: آنها که پوست خربزه دارند در حاکمیت دارای قدرت و صاحب اختیار هستند، آقای کروبی که محصور است چگونه با اصلاح‌طلبان در ارتباط بوده که بخواهد از مشورت آنها استفاده کند و ‌‌نامه‌ای بنویسد که منجر به عدم برداشتن حصر شود؟

 

 

او افزود: اتفاقا اگر فرض آقای باهنر را بپذیریم باید این را هم بپذیریم که این اصولگرایان و مبادی قدرت از جمله رسانه‌های آنها در صداوسیما بودند که با پخش برنامه‌هایی علیه محصورین موجب شدند که آقای کروبی لب به انتقاد بگشاید و انتقادهای دلسوزانه‌ای را مطرح کند.

 

 

سخنگوی حزب اعتمادملی تاکید کرد: جواب آن نامه آقای کروبی متوقف شدن، رفع حصر نیست بلکه می‌توانستند به آن اگر پاسخی وجود داشت، پاسخ‌ منطقی بدهند نه اینکه کلا مسئله حصر را بردارند.

 

 

او در ادامه با اشاره به بیانیه ندادن میرحسین موسوی گفت: اگر آقای کروبی بیانیه داد، آقای موسوی که بیانیه ندادند، آقای موسوی را آزاد می‌کردند.

 

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر این موضوع که عدم آزادی محصوران تاکنون هزینه‌های بسیاری برای کشور، نظام و حقوق شهروندی داشته است، عنوان کرد: هر چقدر که این حصر طولانی شود هزینه کسانی که حصر را تحمیل کردند هم افزایش پیدا می‌کند، بنابراین عقلانی و در راستای منافع ملی است که هر چه زودتر حصر برداشته شود.

 

 

گرامی‌مقدم با اشاره مجدد به صحبت‌های باهنر درباره پوست خربزه انداختن اصلاح‌طلبان زیر پای شیخ مهدی کروبی گفت: بهتر است این بهانه‌های بنی‌اسرائیلی را هم کنار بگذاریم که یک روز آقای کروبی بیانیه داد، پوست خربزه انداختند و ... اینها بهانه‌های بنی‌اسرائیلی است.

 

 

سخنگوی حزب اعتمادملی با بیان اینکه برداشتن حصر مانند آب خوردن است و هیچ مشکل امنیتی و سیاسی به وجود نمی‌آید، تاکید کرد: صرفا آقایان می‌فرمایند چه تضمینی است. مگر برای انتقاد کردن باید کسی تضمین بدهد؟ حصر برداشته شود بسیاری از هزینه‌هایی که به کشور تحمیل شده از بین می‌رود، چهار تا نقد هم بکنند مگر با نقد، به کشور هزینه تحمیل می‌شود.

 

 

او در ادامه افزود: فکر می‌کنم تا به حال آقایان اشتباه کردند و از این به بعد هم که این حصر ادامه پیدا کند هزینه‌ آن برای حاکمیت سنگین‌تر خواهد بود.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار