فرمانده گردان غواصان لشکر 14 امام حسین (ع) گفت: عملیات کربلای ۴ نقطه درخشان ایثار و شهادت جبهه‌های حق علیه باطل است.
کد خبر: ۷۰۳۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷ 13 January 2019

به گزارش تابناک رضوی به نقل از ایسنا، سردار محمد علی شفیعی، شامگاه (شنبه) در گردهمایی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نوش‌آباد، در سالن اجتماعات سردار شهید راحمی شهر نوش‌آباد در خصوص عملیات‌های کربلای ۴ و ۵، اظهار کرد: ورود به جنگ برای همه یک تکلیف الهی بود، عده‌ای آمدند و در صحنه رزم کردند با خدا معامله بزرگی کردند و رفتند و عده‌ای لیاقت زیادی نصیبشان نشد.

 

 

وی افزود: در خصوص تحلیل‌های فراوانی که از عملیات کربلای ۴ در این چند وقت اخیر مطرح شده، هرکس نظری داده و بنده به عنوان کسی که با پوست، گوشت و خون خود این عملیات را درک کردم و افتخار داشتم نقشی داشته باشم باید بگویم عملیات‌های کربلای ۴ و ۵ به خصوص عملیات کربلای  ۴ برای ما یک موفقیت بزرگ بود که ما را به انجام عملیات کربلای  ۵ رساند، این عملیات از برگ‌های درخشان جبهه و جهاد رزمندگان شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل و شهر شهیدپرور نوش‌آباد است که باید مردم این شهرها به خود ببالند.

 

 

فرمانده گردان حضرت یونس (ع) ادامه داد: عده‌ای برای شکست جلوه دادن عملیات کربلای ۴ آمار شهدا را ملاک قرار می‌دهند، ولی از این نکته غافلند که ما با پیام کسانی به میدان رفتیم که از ما بهتر می‌فهمیدند و از عارفان الهی بودند. در این جنگ عقل را مغلوب عشق کردیم و با دلمان ندای رهبرمان را با جان و دل بر دیده نهادیم و با قلبی مطمئن به جهاد با دشمن بعثی رفتیم، عملیات‌های کربلای ۴ و ۵ شاه کلید موفقیت در جنگ تحمیلی بود که تکلیف جنگ را روشن کرد.

 

 

وی گفت: چیزی که باید اینجا گفته شود این است که در عملیات کربلای ۴ دشمن از وضعیت ما کاملاً آگاه شده بود، رزمندگان اسلام در دید دشمن بودند و به راحتی حرکات و مواضع رزمندگان رصد شده بود و تا جایی که بنده اطلاع دارم چیزی حدود ۳ تا ۴ هزار نفر در این عملیات به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و به دیدار معبود رفتند، هر چند عده‌ای آمار ۱۰ تا ۱۲ هزار شهید را عنوان کرده‌اند.

 

 

فرمانده گردان غواصان لشکر 14 امام حسین (ع) ادامه داد: ولی بنده با توجه به حضورم و برآوردم از این عملیات آمار ۳ تا ۴ هزار نفر را منطقی می‌بینم، هر چند این تعداد هم کم نیست، این تعداد از پاک‌ترین جوانان این مرز و بوم بودند که برای حفظ استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی از با ارزش‌ترین ودیعه خداوند که جان است گذشتند و با عشق‌بازی به دیدار پروردگار شتافتند.

 

 

سردار شفیعی تصریح کرد: در زمان وقوع جنگ امام خمینی (ره) حضور در جبهه‌ها را واجب کفایی اعلام کردند، چیزی حدود ۵ تا ۶ درصد واجدان شرایط و پیر و جوان به جبهه‌ها آمدند، این عده کسانی بودند که با عمق جانشان پیام امام راحل (ره) را درک کردند و برای حفظ امنیت و استقلال کشور وارد عرصه شدند و ایثارگری‌های جانانه‌ای کردند که در طول تاریخ کم‌سابقه بود.

 

 

وی گفت: جنگ ما جنگ حماسه و ایثار بود، این جنگ برای ما برد بود و خارج قواعد معروف و مطرح در جنگ‌های عالم بود که هر کس کشته شود باخته است،نه ما همگی پیروز شدیم چون هدفمان الهی بود و برای حفظ اسلام وارد کارزار دفاع مقدس شدیم.

 

 

فرمانده گردان غواصان لشکر 14 امام حسین (ع)گفت: اینجا خاطره‌ای از سردار بزرگ اسلام در جبهه‌های جنگ تحمیلی بگویم که ایشان در یکی از عملیات‌ها به بنده و دوستان توصیه کرد اگر پس از ما و در انقلاب شما را از در بیرون کردند از پنجره وارد شوید، انقلاب از ما و حتی امام خمینی (ره) نیست این یک حکومت و جمهوری الهی است که صاحبان آن مردم هستند و همه باید برای حفظ و رشدش تلاش کنند، این انقلاب نتیجه ایثارگری و شهادت جوانان پاکی است که تاریخ بشریت به چشم خود ندیده، ما برای آزادی وجب به وجب خاک پاکمان شهید داده‌ایم، مبادا نا اهلان این را از یادمان ببرند، امروز وظیفه همه است که یاد و خاطره شهدا را زنده نگه دارند تا انقلاب راه خود را گم نکند.

 

 

گردهمایی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس شهر نوش‌آباد، با حضور بسیجیان، پیشکسوتان عرصه جبهه و جنگ، خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران، عالمان و فرهنگیان و عموم مردم در سالن سردار شهید راحمی نوش‌آبادی برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار