مراسم تجلیل از دکتر محمد گلشن و مجید درخشانی دو نویسنده نامور شهرستان با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و جمعی از علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر در سالن سینما دیدار تفت برگزار شد.
کد خبر: ۷۰۳۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱ 14 January 2019

محمد محامدی فرماندار شهرستان تفت در مراسم تجلیل از دو نویسنده نامور این شهرستان گفت: نویسنده با توجه به روحیاتی که دارد می‌تواند عواطف و احساسات درونی خود را به شکل کتاب، شعر، رمان و ادبیات درآورد که این امر در جهت بالا بردن آمار سرانه‌ی مطالعه کشور بسیار مهم و باید به آن توجه جدی داشت.

فرماندار تفت با تقدیر از این دو نویسنده برتر شهرستان تصریح کرد: دکتر محمد گلشن در حدود ۷۰ جلد کتاب تألیف کرده که علاوه بر کتاب‌های تخصصی زبان انگلیسی چند کتاب در حوزه ادبیات فارسی نیز به رشته تحریر درآورده است و تألیفات مجید درخشانی نیز به حدود ۴۰ عنوان کتاب در زمینه ادبیات داستانی (حوزه کودک و نوجوان) می‌رسد و مجید درخشانی نه‌تن‌ها به‌عنوان نویسنده برتر شهرستان بلکه یکی از نویسندگان برتر کشور در حوزه ادبیات کودک و نوجوان است.

مجید جوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این مراسم به تقدیر از این دو نویسنده پرداخت و گفت: مجید درخشانی از نویسندگان برتر کشوری است که توانسته داستان‌های بدیعی خلق نماید و امیدوارم در یک برنامه کشوری این نویسنده بیشتر به مردم شناسانده شود و دکتر گلشن نیز ۷۰ کتاب تخصصی زبان انگلیسی به رشته تحریر درآورده که باید از این نویسنده نامور نیز قدردانی کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری این‌گونه برنامه‌های تجلیل در سایر شهرستان‌های استان برای معرفی و تجلیل از نویسندگان خبر داد.

کمال دهقانی فیروزآبادی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در این مراسم از این دو نویسنده نامور تفتی تقدیر کرد و افزود: در این مراسم از دو بزرگواری تقدیر می‌شود که در زمینه فرهنگ و علم و دانش قدم‌های بسیاری برداشته‌اند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجید درخشانی در حوزه کودک و نوجوان که حوزه بسیار حساسی است دانش خود را مکتوب کرده و در اختیار کودکان و نوجوانان قرار داده و رشد فکری این عزیزان نقش مهمی داشته است و محمد گلشن نیز توانسته با پژوهشگری در یک‌زبان دیگر آثاری را به رشته تحریر درآورد.

در پایان این مراسم از کتاب جدید مجید درخشانی به نام یک فرار و هزار فرار به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران رونمایی شد.

در حاشیه این مراسم نیز نمایشگاهی از تألیفات این دو نویسنده به نمایش گذاشته‌شده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار