سردار فرحی گفت: در جهت ارتقای بهره‌وری و به خدمت‌گیری سربازان نخبه، در چند ماه گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین ستاد کل نیروهای مسلح و معاونت علمی و فناوری رییس جمهور منعقد شد.
کد خبر: ۷۰۳۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳ 14 January 2019

به گزارش تابناک رضوی، نشست مشترک قرارگاه مهارت افزایی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح و نمایندگان معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، وزرات عصمت و وزارت ورزش و جوانان صبح دوشنبه با حضور سردار «مهدی فرحی» رئیس قرارگاه مهارت افزایی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح برگزار شد.

 

سردار فرحی در این نشست اظهار داشت: در جهت ارتقای بهره وری و به خدمت‌گیری سربازان نخبه، در چند ماه گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین ستاد کل نیروهای مسلح و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور منعقد شد که منشأ تحولات خوبی خواهد بود.

 

 

وی افزود: می‌خواهیم با استفاده از این طرح، از ظرفیت سربازانی که دارای استعداد و شایستگی مناسبی هستند در دستگاه‌های خصوصی و دولتی استفاده کنیم.

 

سردار فرحی ادامه داد: فرآیندی را با اشراف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تعیین کرده‌ایم که طی آن چهارچوبی برای مشمولان افسر وظیفه مشخص شده است و این افراد می‌توانند طبق این چهارچوب، دوران خدمت سربازی خود را در شرکت‌های دانش‌بنیان سپری کنند.

 

رئیس قرارگاه مرکزی مهارت افزایی سربازان با بیان اینکه این طرح آزمایشی است، گفت: برای سال جاری تعداد ۵۰۰ نفر برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

 

وی تصریح کرد: یکی از طرح‌های ما برای مشمولانی است که به واسطه ارائه پروژه‌های تحقیقاتی شش ماه کسر خدمت گرفته‌اند؛ این افراد می‌توانند باقی خدمت خود را در شرکت‌های دانش بنیان تحت شیوه نامه‌ای مشخص سپری کنند. سهمیه مشخص شده برای این طرح نیز ۲۰۰ نفر در سال جاری است.

 

منبع: دفاع پرس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار