حمیدرضا متین در مورد صادرات بخش کشاورزی استان در ۹ ماهه امسال اظهار داشت: میزان صادرات بخش کشاورزی استان در ۹ ماهه امسال ۳۱ میلیون و ۲۷۳ هزار دلار بوده است. 
کد خبر: ۷۰۳۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷ 14 January 2019
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با بیان اینکه میزان صادرات بخش کشاورزی استان از گمرک در ۹ ماهه امسال ۳۱ میلیون و ۲۷۳ هزار دلار بوده است، گفت: بخش کشاورزی ۲۸ درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش تسنیم،وی افزود: صادرات بخش کشاورزی استان سهمی برابر ۲۸ درصد از صادرات همدان را به خود اختصاص داده است. 

متین با اشاره به اینکه در این مدت کشمش دومین کالای صادراتی استان بوده، گفت: کشمش با صادرات ۱۶.۳ میلیون دلار ۸ /۱۴ درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تأکید بر اینکه در بخش کشاورزی لبنیات به عنوان سومین کالای صادراتی با صادرات ۹ میلیون و ۹۶۵ هزار دلار ۹ درصد از صادرات استان را در بر دارد، بیان کرد: محصولات صادراتی بخش کشاورزی شامل ۳۸ قلم کالا بوده است.

متین با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال صادرات استان از گمرک همدان از نظر ارزشی ۱۱۰ میلیون ۶۹۳ هزار دلار بوده است، عنوان کرد: صادرات استان به لحاظ وزنی به ۳۰۲ هزار و ۵۱۱ تن رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۲۸ قلم کالا در نه ماهه امسال از استان به ۳۵ کشور جهان صادر شده است، گفت: کشور‌های مقصد صادرات همدان شامل آمریکا، انگلستان، آلمان، ایتالیا، هلند، رومانی، بلژیک، اکراین، لهستان، بلغارستان، ارمنستان، قزاقستان، گرجستان، آذربایجان، چک، بلاروس، روسیه، استرالیا، ترکیه، اردن، کویت، عمان، قطر، بحرین، امارات، عراق، سوریه، هند، اندونزی، سریلانکا، بنگلادش، سودان، کنیا، پاکستان و افغانستان می‌شود و که این میزان در سال قبل در مدت مشابه ۱۱۱ قلم کالا و ۲۸ کشور بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار