سرپرست فرمانداری دزفول مطرح کرد:
سرپرست فرمانداری دزفول با اشاره به احتمال افزایش دبی رودخانه دز، بر لزوم جابه‌جایی عشایر از نقاط حادثه‌خیز تاکید کرد.
کد خبر: ۷۰۳۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴ 16 January 2019

محمد حیدری با بیان اینکه نگهداشت آب بسیار حائز اهمیت است و باید تا حد امکان آب پشت سد دز نگهداری شود، اظهار کرد: در هفته جاری در خصوص احتمال افزایش آب پشت سد دز جلسه‌ای تشکیل شد که در نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم چنانچه بارندگی‌ها افزایش یافت و سیلاب‌های ناشی از بارندگی ادامه داشت، تصمیمات لازم در این خصوص اخذ شود.

وی افزود: در صورتی که تصمیم گرفته شود که آب از سد دز رهاسازی شود، این کار باید به گونه‌ای انجام شود که در پایین‌دست با مشکل مواجه نشوند.

سرپرست فرمانداری دزفول گفت: همچنین جلسه‌ای دیگر در خصوص تبعات رهاسازی آب از سد دز تشکیل و برنامه‌ریزی در این زمینه انجام شده است.

حیدری تصریح کرد: طبق اعلام سازمان آب و برق، در حال حاضر حدود 700 مترمکعب آب از پشت سد دز رهاسازی شده است که در این زمینه جای نگرانی وجود ندارد و پس از این نیز سعی می‌کنیم خطرات احتمالی را به حداقل برسانیم.

وی اظهار کرد: توصیه می‌شود مردم در این مدت در مسیر رودخانه دز اقامت نکنند. همچنین کسانی که در این رودخانه قایق، اسکله و یا وسیله دیگری دارند باید محل را تخلیه کنند زیرا احتمال آبگرفتگی وجود دارد اما در خصوص میزان خطر برای مردم و مزارع کشاورزی پایین‌دست نگرانی وجود ندارد.

سرپرست فرمانداری دزفول با تاکید بر لزوم جابه‌جایی عشایر به مناطق امن، گفت: علی‌رغم اینکه در دفعات مختلف نسبت به جابه‌جایی عشایر تذکر داده و آنها را جابه‌جا کرده‌ایم و با مقام قضائی نیز جهت جابه‌جایی هماهنگی شده است، اما عشایر همچنان بر برگشت به نقاط حادثه‌خیز مصر هستند.

حیدری افزود: عشایر باید نسبت به این توصیه‌ها اهتمام بورزند تا باران الهی برای مردم و شهرستان دزفول حادثه‌آفرین نباشد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: بارندگی ، سیل ، رودخانه دز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار