سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان یزد:
سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان یزد گفت: فعالیت دفاتر استانی نمایندگی آستان قدس در حوزه فرهنگی و محرومیت‌زدایی، موجی رضوی در سراسر کشور برای خدمت فراهم خواهد کرد.
کد خبر: ۷۰۳۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۵ 16 January 2019

جلسه مشترک سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان یزد با مسئولین شهرستان ابرکوه به‌منظور معرفی کانون‌های محلی و موضوعی شهرستان در دفتر امام‌جمعه ابرکوه برگزار شد.

محمدحسین رحیمی نسب در ابتدای این جلسه اظهار کرد: در ابلاغ مقام معظم رهبری به تولیت حرم مطهر امام رضا (ع)، 7 توصیه وجود دارد که یکی از آن‌ها فراهم کردن امکان بهره‌مندی مردم در سایر استان‌ها از مواهب معنوی آستان قدس بود که در دستور کار قرار گرفت.

رحیمی نسب اذعان کرد: در همین راستا آستان قدس برنامه‌های خود را در سایر استان‌های کشور از طریق راه‌اندازی دفاتر استانی طی 2 سال گذشته و حتی برخی کشورهای اسلامی با محوریت امور فرهنگی و محرومیت‌زدایی، در حد توان آغاز کرده است.

وی ادامه داد: امداد مستضعفین، خادم یاری، فرهنگی، وقف و نذر، چهار معاونتی است که در راستای انجام رویکرد فرهنگی و محرومیت‌زدایی تشکیل‌شده است.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان یزد، گفت: روزانه حدود 10 هزار خادم در نوبت‌های مختلف مشغول خدمت‌رسانی در حرم مطهر امام رضا (ع) هستند. لذا یکی از برنامه‌های تولیت جدید تسهیل کردن مسیر برای علاقه‌مندان به خدمت در حرم مطهر است که معاونت خادم یاران، به این امر پرداخته است.

رحیمی نسب افزود: در مجموعه استان یزد حدود 7 هزار نفر در سایت مربوطه ثبت‌نام کرده و از این تعداد 3 هزار نفر برای اعزام به مشهد و گذراندن دوره‌های آموزشی پذیرفته شده‌اند که در صورت موفق شدن به اخذ کد خادم یاری، در هفته 6 ساعت در شهر خود به نام امام رضا (ع) به مردم خدمت خواهند کرد. سپس برای خدمت در حرم مراحل بعدی را باید طی کنند.

وی تأکید کرد: چنانچه این طرح به درستی انجام شود یک موج بزرگ رضوی در کشور برای خدمت‌رسانی به نیازمندان ایجاد خواهد شد که بسیاری از مشکلات را حل می‌کند. لذا در این راستا نیاز است که دستگاه‌های مختلف همکاری لازم را با این مجموعه داشته باشند.

در ادامه حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه ابرکوه نیز ابراز کرد: ابرکوه یک شهر ولایی است و ما در نظر داریم با گسترش برنامه‌های آستان و فعالیت در این زمینه، ابرکوه را به نام شهر امام رضا (ع) معرفی کنیم.

رضا ربانی یکی از فعالان فرهنگی شهرستان در ادامه تصریح کرد: ابرکوه تنها شهری است که آستان قدس رضوی در سال 83، تاریخ ورود امام رضا (ع) به این شهر را طی صدور نامه‌ای رسمی مشخص و تأیید کرده و چنین نامه‌ای برای هیچ‌یک از شهرهای مسیر سفر این امام ارسال نشده است.

ربانی تصریح کرد: در همین راستا مردم ابرکوه مدت 14 سال است، روز 17 آبان را که سالروز ورود علی بن موسی‌الرضا (ع) به این شهر است را با انجام برنامه‌های خاص گرامی می‌دارند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار