در خراسان جنوبی؛
سرپرست امور عشایری خراسان جنوبی گفت: 80 درصد جمعیت عشایری استان در نقاط صفر مرزی سکونت دارند، بنابراین یک سیاه چادر عشایری ضمن اینکه یک کارگاه تولیدی و یک واحد صنعتی است یک پاسگاه انتظامی نیز به شمار می‌رود.
کد خبر: ۷۰۴۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸ 16 January 2019

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، حسین حسین‌پور با بیان این مطلب افزود: جامعه عشایری جامعه‌ای است که روزی بزرگترین جامعه کشور بوده است اما در حال حاضر به ضعیف‌ترین جامعه تبدیل شده اگر چه در استان خراسان جنوبی جامعه عشایری تفاوت‌های بسیاری با جوامع عشایری بقیه استان‌های کشور دارد چون نوع معیشت و زندگی آنها با سایر استان‌ها متفاوت است.

 

سرپرست امور عشایری خراسان جنوبی با بیان اینکه 80 درصد جمعیت عشایری استان در نقاط صفر مرزی سکونت دارند تصریح کرد: یک سیاه چادر عشایری ضمن اینکه یک کارگاه تولیدی و یک واحد صنعتی است یک پاسگاه انتظامی نیز به شمار می‌رود.

 

وی با اشاره به اینکه اگر عشایر مناطق مرزی را رها کنند سیستم نظامی و دولتی باید به جای عشایر در مناطق مرزی پادگان احداث کند خاطرنشان کرد: جامعه عشایری جامعه قوی هستند که در راستای اهداف جمهوری اسلامی گام بر می‌دارند بنابراین باید برای رفاه این جامعه تلاش کنیم.

 

تشکیل کارگروه‌های شهرستانی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در سراسر استان

 

حسین‌پور با اشاره چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی یادآور شد: کارگروه‌های شهرستانی در سراسر استان برگزار شدند و در دهه فجر امسال قرار است برخی از برنامه‌ها در شهرستان‌ها برگزار شود و مراسمی متناسب با وضعیت هر یک از مناطق روستایی و عشایری نیز برنامه‌ریزی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار