در مراسم گرامیداشت میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار از پرستاران نمونه استان خراسان جنوبی تجلیل به عمل آمد.
کد خبر: ۷۰۴۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱ 16 January 2019

به گزارش تابناک خراسان جنوبی،  غلامحسین محمودی‌راد رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند در این مراسم اظهار کرد: با توجه به این‌که پرستاران در مقایسه با پزشکان از حقوق‌های پایین تری برخوردار هستند همین تاخیر پرداخت حقوق‌های آنها نیز پرستاران را دچار آسیب می‌کند و بایستی زودتر پرداخت شود.

 

وی از وجود یک هزار و 500 پرستار در بیمارستان‌های علوم پزشکی و 500 پرستار در فوریت‌های پزشکی خبر داد و با گلایه از کمبود پرستار در بیمارستان‌های استان، افزود: با این وضعیت کیفیت ارائه خدمات به دلیل فشار کار و خستگی بیش از حد پرستاران پایین خواهد آمد. 

 

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند گفت: رشته کارشناسی ارشد پرستاری و توان افزایی در حال پیگیری است و باید دانشکده پرستاری را کمی بیشتر از سایر دانشکده‌ها ببینیم.

 

محمودی‌راد به کمبود یک هزار پرستار در خراسان‌جنوبی اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر در طرح تحول سلامت بارها جذب نیرو انجام شده اما این میزان جذب نسبت به میزان پذیرش بیمار و تخت بستری بسیار کمتر است و باید فکری برای این موضوع شود.

 

وی به بحث نیروی انسانی اشاره کرد و افزود: بسیاری از پرستاران تقاضای بازنشستگی پیش از موعود دارند که به دلیل کمبود نیرو در این زمینه با مشکل مواجه هستیم.

 

محمودی راد به توسعه رشته‌های پرستاری در بیرجند اشاره کرد و گفت: امیدواریم تمهیداتی اندیشیده شود تا فارغ التحصیلان شاغل نیز بتوانند ادامه تحصیل دهند و شاخص‌هایی برای ادامه تحصیل مهیا شود.

 

 رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند با بیان اینکه 7 مرکز مشاوره و مراقبت در منزل در خراسان‌جنوبی دایر است، گفت: در این مراکز فعالیت‌هایی مانند مشاوره و مراقبت، مشورت دادن، آموزش دادن و اقدامات مراقبتی مانند تزریقات ارائه می‌شود.

 

گفتنی است در این مراسم از 60 پرستار بالینی برگزیده، 5 مربی برگزیده و 18 پرستار بازنشسته خراسان جنوبی تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار