نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد؛
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: تعهد یکی از خصلت‌های مهم برای نویسنده است، زیرا اگر تعهد نباشد احتمال خیانت نویسنده وجود دارد.
کد خبر: ۷۰۴۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳ 16 January 2019

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی در دیدار با مسئول امور کتاب آستان قدس رضوی با بیان اینکه هر کتاب باید در سطح استفاده کننده باشد اظهار داشت: اگر کتاب در سطح و اندازه استفاده کننده نباشد نمی‌تواند بهره لازم را از آن ببرد.

 

وی با بیان اینکه نرخ مطالعه در ایران بسیار کم است گفت: باید تناسب خواننده با کتاب به مخاطب تفهیم شود و این همسطح بودن به معنای حداکثر استفاده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: باید راه‌های افزایش انگیزه شناسایی شود و رسانه‌ها مردم را در تشویق به مطالعه یاری کنند و در هر بخشی نویسنده باید مهارت کافی و تخصص داشته باشد.

 

 

 

عبادی افزود: تعهد یکی از خصلت‌های مهم برای نویسنده است چون اگر تعهد نباشد احتمال خیانت نویسنده وجود دارد در این صورت مواردی که در کتاب درج می‌کند حکم سمی را دارد که به خورد مردم داده می‌شود چون کتاب غذای روح انسان است.

 

وی اظهار داشت: گاهی کتاب حکم دوا و گاهی حکم زهر را دارد و این موارد باید در جامعه تبیین شود اگر کتاب از سطح سن و سواد مخاطب پایین‌تر باشد وقت او ضایع شده و اگر بالاتر از سطح سن و سواد مخاطب باشد قدرت درک مطالب برای مخاطب سخت خواهد شود.

 

امام جمعه بیرجند گفت: برای ارائه کتاب خوب نویسنده باید دو خصلت مهم داشته باشد و کتاب باید مطابق با سطح سواد، سن شخص باشد و تناسب خواننده با کتاب به مخاطب تفهیم شود و این همسطح بودن به معنای حداکثر استفاده کردن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار