به گفته مديركل آموزش و پرورش فارس در سال تحصيلي ٩٨-٩٩ استان فارس با كمبود ٩ هزار و ٥٥٤ نفر نيروي آموزشي مواجه خواهد شد.
کد خبر: ۷۰۴۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳ 17 January 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا:علي عسكر نجفي پنج‌شنبه ٢٧ دي در جلسه شوراي آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به اینکه ٥٧ هزار و ٩٧١ نيروي آموزشي در سال تحصيلي ٩٧-٩٨ در فارس فعال بوده‌اند، خاطرنشان كرد: براي سال تحصيلي آينده با احتساب بازنشستگان با كمبود نيروي آموزشي مواجه خواهيم شد.

وي به وجود ٩هزا و ٣١١واحد آموزشي در فارس اشاره و عنوان كرد كه دو هزار و ٩٤٢ مدرسه غير دولتي و مابقي دولتي هستند.

مديركل آموزش و پرورش فارس با تصريح بر اينكه در برنامه ششم توسعه كشور پيش بيني‌شده كه ١٥ درصد از مدارس استان‌ها در پايان اين برنامه غير دولتي باشند، افزود: در استان فارس تقريبا به اين درصد در سال‌هاي مياني اين برنامه رسيده‌ايم.

نجفي همچنين تعداد كلاس‌هاي درسي فعال استان را ٤٢ هزار كلاس اعلام كرد و گفت: از اين تعداد ٣٢ هزار كلاس دولتي است كه از ميان دولتي‌ها ١٣ هزار كلاس روستايي و ١٩ هزار كلاس آن شهري است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود ضمن تشريح وضعيت تجهيزات مدارس فني‌وحرفه‌اي آموزش و پرورش فارس خاطرنشان كرد: هم‌اينك ٣٨ درصد از دانش آموزان فارسي در مدارس فني‌وحرفه‌اي مشغول تحصيل هستند كه به اعتبار ١٣ ميليارد توماني براي خريد تجهيزات اين مدارس نيازمنديم .

مديركل آموزش و پرورش فارس همچنين تصريح كرد: يكهزار و ٨٠٠ فضاي آموزشي فارس نيازمند تخريب و بازسازي هستند.

نجفي همچنين با بيان اينكه بخش عمده‌اي از جلسه قبل شوراي آموزش و پرورش استان به معرفي سند بنيادين آموزش و پرورش اختصاص پيدا كرد، گفت: فرهنگ سازي و آشناسازي همه عوامل فرهنگي با اين سند آغاز شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه فارس پيشگام راه‌اندازي دبيرخانه سند تحول بنيادين آموزش و پرورش کشور بوده است، خاطرنشان كرد: تاكنون بيش از ٤٠٠ مصوبه در شوراي آموزش و پرورش فارس به تصويب رسيده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار