کانون سواد رسانه‌ای درواقع نمایندگی انجمن سواد رسانه‌ای ایران در یزد است که باهدف گسترش سواد رسانه‌ای در میان شهروندان و خانواده‌های یزدی و زمینه‌سازی برای تحقق نهضت سواد رسانه‌ای فعالیت خود را آغاز کرده است.
کد خبر: ۷۰۵۳۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲ 20 January 2019

محمدعلی عبدالهی نماینده انجمن سواد رسانه‌ای در یزد گفت: این کانون درواقع نمایندگی انجمن سواد رسانه‌ای ایران در یزد است و باهدف گسترش سواد رسانه‌ای در میان شهروندان و خانواده‌های یزدی و زمینه‌سازی برای تحقق نهضت سواد رسانه‌ای فعالیت خود را آغاز کرده است.

عبدالهی افزود: جامعه ما،امروز با دو چالش مهم درزمینه‌ی رسانه مواجه است: نخست اینکه دسترسی وسیع به انواع رسانه تقریباً برای تمامی افراد جامعه در هر سنی فراهم است، بدون اینکه آموزش‌های مناسب برای مدیریت صحیح به افراد ارائه شود. چالش دوم نیز جریان رسانه هراسی است که تنها بر خطرات رسانه‌های جدید تأکید دارد و همواره ممنوعیت و فیلترینگ را توصیه می‌کند. در این میان انجمن سواد رسانه‌ای سعی دارد راه میانه‌ای را پیشنهاد و ترویج کند تا کاربران در عین استفاده مفید از رسانه بتوانند زیان‌های احتمالی آن را مدیریت کنند.

وی ادامه داد: عضوگیری انجمن سواد رسانه‌ای به‌صورت متمرکز و توسط دفتر مرکزی انجمن سواد رسانه‌ای در تهران انجام خواهد شد و افرادی که تمایل به عضویت در انجمن داشته و دارای یکی از شروط مدرک تحصیلی مرتبط باسواد رسانه، اشتغال در حوزه‌های مرتبط ‌ و یا دارای مدرک تحصیلی (phd) در رشته‌های مختلف باشند، می‌توانند با مراجعه به سایت انجمن به نشانی mliteracy.ir یا کاربری @MLiteracy در شبکه‌های اجتماعی اقدام کنند.

عبدالهی در انتها بابیان اینکه نمایندگی انجمن در یزد هم‌اکنون موفق به جلب همکاری برخی از اساتید برجسته ارتباطات و روانشناسی استان شده است، اظهار امیدواری کرد یزد بتواند به یکی از استان‌های پیشرو در این عرصه تبدیل شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار