کد خبر: ۷۰۵۷۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵ 20 January 2019

تیم ملی فوتبال ایران امشب در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا 2019 موفق شد در ورزشگاه محمد بن‌زائد شهر ابوظبی، مقابل عمان پیروز شده و به جمع هشت تیم برتر جام هفدهم صعود کند و پنجشنبه باید به مصاف چین و شاگردان لیپی برود.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ تیم ملی که بازی را با لغزش عجیب حسینی آغاز کرد، نزدیک بود کار خودش را گره بزند اما بیرانوند با دلاوری ایران را در بازی نگه داشت. تیم ایران که در نیم ساعت نخست بازی اسیر اشتباهات پیاپی خط دفاعی اش بود، در ادامه با نمایش مقتدر خط هافبک و ارایه یک بازی منظم و منطقی، توانست عمان را به عقب براند و این تیم را از دروازه کشورمان دور کند. ایران در این بازی با درخشش هافبک های خود پیروز شد و حالا در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا باید خود را آماده مصاف سخت تر مقابل چین کند.

تقابل کارلوس کی روش و مارچلو لیپی، مربی معروف ایتالیایی در این مرحله دیدنی خواهد بود. تیم ایران در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ ، چین را با لیپی در ورزشگاه آزادی و با گلزنی طارمی شکست داده بود و در چین نیز یک مساوی منطقی از حریف گرفت.

در این بازی سردار آزمون بار دیگر از فرم ایده آل خود خارج شده بود و فرصت های استثنایی را از دست داد که منجر به تعویضش در چند دقیقه پایانی شد. او از عملکرد خودش ناراحت بود و البته به دلیل دوندگی زیاد، توان لازم را از دقیقه 75 از دست داده بود.

گزارش زنده از ابوظبی: ایران 2 - عمان 0 / صعود به جمع هشت تیم با سوپر مهارهای بیرانوند و درخشش جهانبخش/ فیفا:رونالدو تنهانیست، پنالتی‌کاپیتان‌عمان‌ هم‌ اسیر بیرو شد/ اژدهای چینی مانع یوزها برای رسیدن به نیمه نهایی

ترکیب تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند، میلاد محمدی، مرتضی پورعلی‌گنجی، امید ابراهیمی، رامین رضاییان، وحید امیری، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش (69- روزبه چشمی)، سیدمجید حسینی، سردار آزمون (88- مسعود شجاعی)، اشکان دژاگه (78- سامان قدوس)

سرمربی: کی روش

ترکیب تیم ملی عمان:  فائز الرشیدی، محمد المسلمی، رائد صالح، سعد سهیل، احمد مبارک المهیجری (80- محسن الخالدی)، خالد البریکی، جمیل الیحمدی، محسن الغسانی، علی البوسعیدی، صالح یحیایی(46- خالد الهاجری)، حارب السعدی.

سرمربی: پیم وربیک

لحظه به لحظه با مسابقه ایران و عمان

دقیقه 87: یک و دوی زیبای آزمون و طارمی درون محوطه جریمه زیر پای مهدی افتاد که ضربه نهایی او را گلر عمان با کف دست دفع کرد و مانع گلزنی زوج هجومی ایران شد.

دقیقه 84: آزمون بار دیگر فرصت ایده آل گلزنی را از دست داد و نتوانست درون محوطه جریمه توپ را با پای چپ وارد دروازه عمان کند.

دقیقه 81: شوت طارمی از زاویه بسته به پای محمد المسلمی برخورد کرد و تبدیل به کرنر شد.

دقیقه 77: شوت راه دور حارب السعدی با فاصله کمی از بالای تیر افقی دروازه بیرانوند راهی خارج زمین شد.

دققیه 64: پاس رائد صالح و ارسال سعد سهیل را محسن الغسانی روی یکی از ارسال های پیاپی عمانی ها با ضربه سر زد که خطرناک از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 58: شوت سرضرب زیبای طارمی از زاویه بسته به تیر مخالف با کف دست دروازه بان عمان از چارچوب خارج شد.

دقیقه 53: تعویض جریان بازی به راست و استپ زیبای جهانبخش منجر به عبور از یار مستقیم شد اما پاس بریده و زمینی جهانبخش برای طارمی در مقابل دروازه به شیرجه گلر عمانی ها، مهار شد تا کار تیمی زیبای ایران ناتمام بماند.

دقیقه 51: پرتاب بلند اوت بعد از عبور از شش بازیکن دو تیم در تیر دوم به آزمون مقابل دروازه خالی رسید اما شوت بیرن پای سردار ناباورانه به اوت رفت.

دقیقه 44: بیرانوند بار دیگر محسن الغسانی را ناکام گذاشت و شوت سهمگین او از میانه زمین را بیرانوند به زیبایی با کف دست راست از زیر طاق دروازه بیرون کشید.

دقیقه 41: گل دوم برای ایران/ اشکان دژاگه: با خطای دو مدافع عمان روی طارمی پنالتی اعلام شد که آن را  اشکان دژاگه به مرکز دروازه عمان زد و فایز الرشیدی را تسلیم کرد.

دقیقه 32: گل اول برای ایران / علیرضا جهانبخش: ارسال بلند مجید حسینی از گوشه چپ زمین به پشت مدافعان با کنترل سینه ناقص مدافع عمان همراه شد تا جهانبخش تند و تیز از پشت سر برسد و با گرفتن توپ در حالت تک به تک با یک تکل به موقع و بلند توپ را وارد دروازه حریف کند.

گزارش زنده: دقیقه 31 / ایران 1 - عمان 0 / پای جهانبخش به گل باز شد / پنالتی ثانیه 57 برای عمان و سوپر سیو علی بیرانوند

دقیقه 25: کار تیمی زیبای ایران از دژاگه شروع شد و آزمون پشت محوطه جریمه پاسی کوتاه و عمقی را برای طارمی فرستاد که ضربه نهایی این مهاجم از پشت شش قدم و در حالی که یک مدافع تو را کنترل می کرد، با بی دقتی به اوت رفت.

دقیقه 24: در ریباند یک پرتاب اوت دستی، دژاگه توپ را کنترل کرد و وارد محوطه جریمه عمان شد ولی با پای هافبک عمانی نقش بر زمین شد اما داور مکزیکی روی این صحنه مشکوک اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه 18: جهانبخش پشت محوطه جریمه خطا گرفت و دژاگه آن را کوتاه به تیر اول ارسال کرد که جهانبخش روی توپ اثر گذاشت اما پای مدافع عمان توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه 4: شوت سرضرب آزمون روی پاس طارمی، از پشت محوطه جریمه با فاصله کمی از کنار دروازه عمان به بیرون رفت.

دقیقه 3: بیرانوند پنالتی احمد مبارک کاپیتان عمان را با شیرجه زمینی عالی به سمت راست دروازه، با کف دست راست مهار کرد تا توپ راهی کرنر شود.

ثانیه 57: فرار تند و تیز محسن الغسانی روی ارسال بلند پشت مدافعان ایران، به موقعیت تک به تک تبدیل شد اما سید مجید حسینی او را پیش از زدن ضربه نهایی متوقف کرد تا عمان در شروع مسابقه صاحب ضربه پنالتی شود.

نمایش مقتدرانه ایران برابر عمان و برد متزلزل چین برابر تایلند؛ یک چهارم نهایی آسانی در راه است؟ - Iran national football team

روز شانزدهم جام هفدهم به کام ایران، چین و ویتنام

تیم ملی فوتبال ویتنام در ضربات پنالتی اردن را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ شده است. ویتنام همان تیمی است که در مرحله گروهی به آسانی و با دو گل اختلاف مغلوب ایران شده بود.

به گزارش تابناک ورزشی، شانزدهمین روز مسابقات جام ملتهای آسیا که در امارات در جریان است، با شروع دور حذفی استارت خورد. خبرهای امروز را در این گزارش لحظه به لحظه دنبال کنید.

باز هم تغییر در ترکیب اصلی کی روش؛ بازگشت قدوس به نیمکت

دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل عمان از مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا 2019 از ساعت 20:30 در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی آغاز می‌شود. ترکیب زیر یازده انتخاب کی روش برای بازی حذفی مقابل عمان است. کارلوس کی‌روش برای دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل عمان بار دیگر ترکیب جدیدی را به زمین فرستاد و حریفان را سورپرایز کرد.

علیرضا بیرانوند، میلاد محمدی، مرتضی پورعلی‌گنجی، امید ابراهیمی، رامین رضاییان، وحید امیری، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش ، سیدمجید حسینی، سردار آزمون ، اشکان دژاگه 

ترکیب تیم ملی عمان: فائز الرشیدی، محمد المسلمی، رائد صالح، سعد سهیل، احمد مبارک المهیجری، خالد البریکی، جمیل الیحمدی، محسن الغسانی، علی البوسعیدی، صالح یحیایی، حارب السعدی.

اعلام ترکیب ایران مقابل عمان؛ تبعید حاج صفی به نیمکت بخاطر درگیری در تمرین؟! / چین، تایلند را کنار زد و منتظر ایران شد/ ویتنام، اردن را حذف کرد؛ قتل شگفتی‌سازگروهی به دست شگفتی‌ساز حذفی!

ترکیب تیم ملی عمان: فائض الروشایدی، محمد المسلمی، راعد ابراهیم، سعد سهیل، احمد کانو، خالد البریکی، جلیل الیهمدی، محسن الغسانی، علی بوسعیدی، صلاح الیحیائی(46- خالد خلیفه الهاجری) و حارب السعدی

دیدار تیم ملی مقابل عمان از مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا 2019 از ساعت 20:30 در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی آغاز می‌شود و سامان قدوس یکی از بهترین های ایران بار دیگر به نیمکت ذخیره ها منتقل شده است. همچنین شجاعی و کریم انصاریفر نیز هنوز موفق به بازی در جام ملتها نشده اند.

کامبک چین؛ شاگردان لیپی منتظر یوزهای کی روش

تیم‌های ملی فوتبال چین و تایلند در ورزشگاه هزاع بن زاید شهر العین به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با نتیجه 2 بر یک به سود چینی ها به پایان رسید. تعویض طلایی لیپی اژدهای چین را بیدار کرد و آنها را به جام برگرداند.

در این دیدار سوپاچای جایدد در دقیقه 31، ابتدا تیم تایلند را پیش انداخت، اما در نیمه دوم ژانو ژی در دقیقه 67 و ژانو لین در دقیقه 70 از روی نقطه پنالتی دو گل تیم چین را به ثمر رساندند تا به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات راه پیدا کنند. تیم چین باید در مرحله بعدی رقابت‌ها به مصاف برنده دیدار ایران - عمان برود.

تبعید حاج صفی به نیمکت بخاطر درگیری در تمرین؟!

نکته عجیب ترکیب امشب کی روش، نیمکت نشین شدن مرد همیشه فیکس مرد پرتغالی در دیدارهای مهم است. انتقال حاج صفی به جمع ذخیره ها در دیدار با عمان چندان طبیعی نیست و میلاد محمدی که در بازی با عراق جای او را در سمت چپ خط دفاعی گرفته بود، باز هم فیکس شده است. 

در این میان برخی زمزمه ها نشان می دهد کی روش رفتار تند کاپیتان سوم تیم ملی در جریان یکی از تمرین های تیم ملی را تحمل نکرده و این تصمیم را بعد از برخورد فیزیکی حاج صفی با رامین رضاییان اتخاذ کرده است. کی روش بارها نشان داده که در بازی هایی به مراتب حساس تر هم نظم را قربانی کسب نتیجه نکرده است.

 

اژدهای دور حذفی اردن را بلعید

تیم‌های ملی فوتبال اردن و ویتنام در روز اول بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا 2019 از ساعت 14:30 امروز (یکشنبه) به قضاوت علیرضا فغانی به مصاف هم رفتند، که این بازی در وقت قانونی به تساوی یک - یک انجامید تا کار به وقت‌های اضافه کشیده شود.

بهاء عبدالرحمان سلیمان (40) برای ویتنام و کانگ فونگ انگوینگ (51) برای ویتنام، زننده گل‌های این بازی بودند. در وقت‌های اضافه نیز، توپی از خط دروازه‌ها رد نشد تا ضربات پنالتی تعیین‌کننده برنده بازی اردن - ویتنام باشد.در ضیافت پنالتی‌ها ویتنام با نتیجه 4 بر 2 به برتری رسید و به جمع هشت تیم برتر مسابقات راه یافت.

ویتنام یکی از حریفان ایران در گروه D هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا بود که به عنوان تیم سوم و تنها با شکست دادن یمن راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. اردن نیز در گروهی که استرالیا حضور داشت، با هفت امتیاز صدرنشین شده بود.

ویتنام، اردن را حذف کرد!/ قتل شگفتی‌سازگروهی به دست شگفتی‌سازحذفی

در نیمه اول اردن بازی را هجومی آغاز کرد. در دقیقه 17 شوت یوسف الرواشده را دروازه‌بان ویتنام مهار کرد. در دقیقه 26 ضربه موسی سلیمان توسط دروازه‌بان ویتنام دفع شد. در دقیقه 35 ویتنام اولین موقعیت جدی را در محوطه جریمه اردن خلق کرد و شوت دوان وان هائو را دروازه‌بان اردن مهار کرد. در دقیقه 39 یکی از زیباترین گل‌های جام به ثمر رسید؛ روی یک ضربه ایستگاهی از گوشه محوطه جریمه بها عبدالرحمن با شوتی استثنایی دروازه ویتنام را فرو ریخت تا حساب کار 1 بر 0 شود. در دقیقه 43 شوت دو هان دونگ در اختیار عامر شفیع قرار گرفت. در دقیقه 1+45 ضربه انگوین ترونگ هوانگ نیز توسط عامر شفیع مهار شد تا نیمه اول با برتری اردنی‌ها به پایان برسد.

در نیمه دوم ویتنام در صدد جبران گل خورده برآمد و خیلی زود موفق هم شد. در دقیقه 51 روی ارسال زمینی انگوین ترونگ هوانگ، انگوین کونگ فونگ با ضربه بغل پا گل تساوی ویتنام را به ثمر رساند تا حساب کار 1-1 شود. دو تیم در پایان با همین نتیجه نیمه دوم را پایان دادند تا بازی به وقت اضافه برود. ویتنام در ضیافت پنالتی‌ها اردن را 4 بر 2 غلبه کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار