رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند؛ توکلی: رهبری نظری درباره پالرمو و CFT به مجمع اعلام نکرده‌اند/ماجرای صدا‌های عجیب برج میلاد چیست؟/نماینده‌ای که به قتل یک دختر متهم می‌شد، می‌خواهد شکایت کند و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۰۶۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰ 22 January 2019

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

توکلی: رهبری نظری درباره پالرمو و CFT به مجمع اعلام نکرده‌اند

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا درباره لوایح پالرمو و CFT از جانب رهبری انقلاب توصیه‌ای یا درخواستی به مجمع اعلام شده است، گفت: نه، هیچ نظری به مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام نشده است و مجمع طبق وظایف خودش عمل خواهد کرد.

دیالوگی جالب در دادگاه متهمان بانک سرمایه

دادگاه متهمان بانک سرمایه در حالی برگزار شد که حاشیه داشت و دیالوگی جالب به شرح زیر رد و بدل شد؛

رئیس دادگاه: رحمت الله اسدی را میشناسید؟
کاظمی، وزیراسبق رفاه: بله.
قاضی: ارتباطی با شما دارند؟
کاظمی: سلام وعلیکی داشتیم.
قاضی: کار مالی و بانکی داشتید؟
کاظمی: خیر.
قاضی: ۳میلیارد تومان به حساب همسرتان واریز کرده. فقط سلام و علیک داشتید؟

طائب: اوضاع امروز مانند ساعت پایانی جنگ صفین است

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار گفت: اگر بخواهیم اوضاع امروز را با دوران حکومت امام علی علیه السلام مقایسه کنیم، مانند ساعت پایانی جنگ صفین است، که ابتدایش بسیار شورانگیز بود و انتهایش بسیار ناگوار. وی افزود: آن زمانی که قرآن‌ها به روی نیزه زده شد و شمشیر یاران مالک اشتر غلاف شد، اینجا بود که منافقین خود را نشان دادند و آنچه دنبالش بودند، ظاهر گشت. طائب با طرح دو سؤال در رابطه با جنگ صفین اذعان داشت: اما دو سؤال اینجا مطرح است: چرا شمشیر‌ها غلاف شد؟ اول اینکه، چون سربازان این میدان خسته شده بودند و دوم آنکه بصیرت نداشتند؛ سؤال دوم این که گرفتن نقطه پایانی چه ارزشی برای حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام داشت؟ ببینید کدام یک از ائمه ما به صورتی که دیگران هم ببینید توانستند در مسجد الاقصی با آن همه عظمت نماز بخوانند؟ دشمن نگذاشت، چون اگر این اتفاق می‌افتاد اسلام اصیل هر دو قبله را تحت تصرف می‌گرفت و اسلام جهانی می‌شد، اما دشمنان نگذاشتند.

قوی‌ترین احتمال برای ریاست قوه‌قضائیه

محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نگران بودم که آملی‌لاریجانی اعمال نظر کند، اظهار کرد: قوی‌ترین احتمال برای ریاست قوه قضائیه ابراهیم رئیسی است.

ناصر ایمانی: احمدی نژاد ویراژ سیاسی می‌دهد

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: احمدی نژاد اشتباه کرد در حمایت از بازرگان توئیت زد، چون جریان روشنفکری و ملی‌گرای کشور هرگز به آقای احمدی نژاد نزدیک نخواهد شد و او اگر می‌خواست آن جریان را به نوعی استمالت کند مطمئنا ره به جایی نخواهد برد. ناصر ایمانی در واکنش به این توئیت احمدی نژاد گفت: او هر جا ببیند نظام جمهوری اسلامی با موضوعی زاویه یا با مسأله‌ای مخالفت دارد، هیچ ابایی به خود را نمی‌دهد که دقیقا در حمایت از همان موضوع اتخاذ موضع می‌کند، حتی اگر این موضع ۱۸۰ درجه مغایر موضع گذشته اش باشد؛ در واقع با این کار ویراژ سیاسی می‌دهد.

احضار شمس الواعظین به اوین

ماشاءالله شمس‌الواعظین از احضار خود به دادسرای شعبه اوین خبر داد. وی همچنین از علت احضار خود اظهار بی اطلاعی کرده و گفت: بنا بر مشورت پاره ای از مشفقان فعالیت مطبوعاتی‌ام را کاهش داده و برای امرار معاش به کار مورد پسندم در حوزه مزرعه داری مشغول هستم و به جز مسئولیت ناچیز صنفی در انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران و تدریس ناچیزتر پاره‌ای مواد درسی مورد نیاز حوزه روزنامه‌نگاری فعالیت دیگری ندارم. بدین ترتیب نمی‌دانم چنین احضاریه‌ای به چه معنا و با چه توجیهی صادر شده است! امیدوارم ختم به خیر شود.

ماجرای صدا‌های عجیب برج میلاد چیست؟

درویش پور، مدیرعامل برج میلاد درباره ترک خوردن برخی از دیوار‌های پارکینگ این سازه گفت: حرکت و زاویه ترک ایجاد شده مهم است؛ ظاهر برخی ترک‌ها ممکن است خطرناک باشد، ترک‌های پارکینگ نیز مقاوم‌سازی شده و هیچ ارتباطی با سازه برج ندارد. چندی پیش می‌گفتند از آسمان صدای عجیبی شنیده شد و فردی هم یک فیلم گرفت، ولی نهایتا مشخص نشد منشأ آن چه بود است؛ صدایی که در برج شنیده شده هم تنها یکبار رخ داده و یکی از کارگران قسمت آشپزخانه آن را اعلام کرد، شاید این صدا، صدای افتادن یک قابلمه بوده است./تسنیم

نماینده‌ای که به قتل یک دختر متهم می‌شد، می‌خواهد شکایت کند

علی‌رضا سلیمی، نماینده‌ محلات و عضو هیأت نظارت ‌بر نمایندگان مجلس گفت: «اصالت فایل‌ صوتی که از سوی یک زن درباره سلمان خدادادی، نماینده ملکان، منتشر شده برای ما روشن نیست و در حال بررسی این ماجرا هستیم. مدرکی هم به دست ما رسیده از این‌که یک زن می‌خواسته از نماینده ملکان باج بگیرد و به خدادادی گفته باید۵۰۰میلیون ‌تومان به حساب من بریزی، وگرنه آبروی‌ات را می‌برم. سلیمی خبر داده، خدادادی می‌خواهد درباره اتهام‌هایی که به او وارد شده، به دادگاه شکایت کند. چندی‌ پیش، یک فایل شنیداری از حرف‌های یک زن منتشر شد که نماینده ملکان را به رابطه جنسی نامشروع متهم می‌کرد و بعدتر که پیکر زهرا نویدی در خانه اش در تبریز پیدا شد، این فایل به او منتسب شد. / خانه‌ملت

فرودگاه امام خمینی، تخت‌جمشید، سی‌وسه‌پل و… در خطر فرو نشست زمین

مسعود شفیعی، مدیر سازمان نقشه برداری در کافه خبر درباره مسأله فرونشت زمین در تهران گفت: اطلاعات شهر تهران را از سال ۷۱ تاکنون داریم. آن طور که مشخص است محدوده فرونشست در سطح تهران در حال افزایش است. در سال ۸۴ محدوده فرونشست ما تا سر سه راه آذری بودیم، ولی اکنون متأسفانه این محدوده تا سمت میدان فتح افزایش پیدا کرده است. یعنی محدوده فرونشست تا مرز فرودگاه مهرآباد رسیده؛ از سویی این محدوده تا به فرودگاه امام رسیده، ولی الان با توجه به محاسبات جدید محدوده فرودگاه امام هم شامل محدوده فرونشست شده. البته میزان این موضوع چندان خطرناک نیست، اما در چند سال آینده این وضع می‌تواند خطرناک باشد.

راهی جز پیوستن به FATF نداریم

لاهوتی سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس گفت: ما راهی جز پیوستن به FATF نداریم، الان دنیای ۵۰ سال قبل نیست که بخواهیم دور خود دیوار بکشیم، بلکه بیش از ۲۰۰ کشور دنیا عضو FATF هستند و اگر می‌خواهیم با دنیا مبادلات اقتصادی داشته باشیم، باید موانع عضویت را برداریم. پیش بینی می‌کنم مجمع تشخیص مصحلت نظام با لایحه FATF موافقت کند. /ایسنا

صدور حکم قضایی برای ۲۰۰ ملک شهرداری در شمال تهران

«میرلوحی»، عضو شورای شهر تهران گفت: دوهزار ملک شهرداری در مناطق شمالی تهران بعضا بدون ضابطه و اجاره‌نامه قانونی در تصرف افرادی قرار گرفته است که اکنون حاضر به تخلیه نیستند. تاکنون برای ۲۰۰ ملک که در اختیار افراد غیر قرار گرفته است و باید تخلیه کنند، حکم قضایی گرفته‌ایم. در حال حاضر شهرداری تهران به بانک‌ها، پیمانکاران و دیگر نهاد‌های بدهکار است و خیلی از پروژه‌ها نیمه باقی مانده است و باید تکمیل شود؛ بنابراین اجاره، فروش و تهاتر این ملک‌هایی که در دست افراد غیر است برای شهرداری تهران می‌تواند راهگشا باشد. /فارس

دونالد ترامپ نامزد یک جایزه مشهور و منفور سینمایی شد

نامزد‌های جایزه تمشک طلایی یا بدترین‌های سینما اندکی پیش از اعلام نامزد‌های اسکار یا بهترین‌های سینما معرفی شدند. در جمع نامزد‌های این جایزه نمادین که البته کسی راضی به دریافت آن نمی‌شود، چهره‌های سرشناسی، چون جانی دپ، جان تراولتا و البته دونالد ترامپ رئیس‌جمهور جنجالی آمریکا حضور دارند. ترامپ سال گذشته سوژه فیلم مایکل مور، مستند ساز برنده اسکار در فیلم «فارنهایت ۱۱/۹» درباره انتخاب ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ بود و حضورش در این مستند نامزد دریافت تمشک طلایی شد. / خبرآنلاین

تفاوت است بین دولت روحانی و احمدی نژاد

احمد مازنی، نماینده مردم تهران در گفت وگو با فائزه عباسی به خبرآنلاین گفت: ما در انتخابات ۹۲ و ۹۶ می‌خواستیم کشور را از یک جهنم وارد برزخ کنیم و از آن فضای تند عبور کنیم. از هر کسی سؤال کنیم تفاوت قائل است، بین دولت روحانی و احمدی نژاد یا بین مجلس دهم و مجلس نهم و اساسا بین فضای سیاسی بسته دوره گذشته. اساسا این دو مقطع زمانی با هم قابل مقایسه نیست. نکته دیگر آنکه در انتقادات، چون جانب انصاف رعایت نمی‌شود، از همان روز اول تخریب‌ها شروع شد؛ لذا از همان روز اول، نه در جناح اصولگرا بلکه در جناح اصلاح طلب، این تخریب‌ها علیه فراکسیون امید و شخص عارف وجود داشت؛ بنابراین اگر نگاه کنیم، ما می‌خواستیم از آن فضا عبور کنیم که کردیم. مثلا در همین موضوع برجام ببینید ما چه توفیقاتی داشتیم و امروز دنیا علیه ما نیست. اگر این توفیق نیست، پس چیست؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار