فرماندار مشهد:
حیدر خوش نیت، سرپرست فرمانداری مشهد گفت: چالش‌های موجود در حاشیه شهر فرصتی برای تبلیغات دشمن علیه جمهوری اسلامی است و دشمن از این فرصت برای ضربه زدن به دستاوردهای  انقلاب استفاده می کند.
کد خبر: ۷۰۸۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۶ 27 January 2019

به گزارش تابناک رضوی، حیدرخوش‌نیت با بیان این مطلب اظهار کرد: ایجادحاشیه شهر نتیجه عوامل متعدد است، لذا چالش بسیاری در حوزه های مختلف در این مناطق وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه جمعیتی زیادی در حاشیه شهر بدون زیر ساخت لازم ساکن شده‌اند، گفت: همواره مسولان و مدیران تصمیمات مقطعی گرفته اند در حالی که توجهی توسعه ای به این مناطق نداشته اند.

 

وی با اشاره به اینکه این زخم کهنه حاشیه شهر در بسیاری از حوزه‌ها ریشه دوانیده و با اقدامات فوری التیام نخواهد یافت، ابراز کرد: یکی از همین اقدامات فوری، طرح هادی روستاها بود که اجازه ساخت و ساز بیش از دو طبقه را در این مناطق نمی داد، اما این در حالی بود که در این مناطق به دلیل جمعیت زیاد و تقاضای بالا تخلفات آشکاری در حوزه ساخت و ساز صورت گرفته است.

 

معاون پیشین سیاسی و امنیتی فرمانداری مشهد عنوان کرد: قوانین و ضوابط در شهر و این روستاهای حریم متفاوت است و این کار را برای نظارت مدیران سخت کرده است.

 

وی تصریح کرد: ضوابط احداث واحدهای مسکونی باید در روستاها با توجه به نیاز و شرایط آنان متفاوت باشد.

 

خوش‌نیت با بیان اینکه ارائه خدمات در روستاها نیز متفاوت است، گفت: در حوزه خدمات پسماند، دهیاری‌ها، دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به سازمان مدیریت پسماند بدهکار هستند.

 

وی با اشاره به اینکه عدم نظارت بر حریم کشف‌رود نیز یکی از مشکلات و چالش‌های روستاهای حریم است، اضافه کرد:در برخی مناطق که نظارت برعهده شهرداری است مشکلات کمتری را شاهد هستیم اما در برخی مناطق که نظارتی وجود ندارد چالش‌های بیش از پیش خودنمایی می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: برخی از روستاها جمعیت بالای پنج هزار نفر دارند، لذا امروزه می بینیم که جمعیت برخی از روستاهای ما از جمعیت برخی از شهرهای کشور بیشتر است.

 

خوش‌نیت با تاکید بر اینکه ساختار اجرایی دهیاری‌ها متناسب با حجم کارها نیست، گفت: طبعا این عدم تناسب مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: جمعیت موزاییکی که از سایر نقاط کشور و استان به مشهد می‌آیند قدرت زندگی در شهر را نداشته پس به روستاهای حریم که متصل به شهر هستند سرازیر می‌شوند، لذا بافت آنجا را تغییر داده و مشکلات عدیده‌ای را برای شهر ایجاد می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار