دبیر علمی همایش بین المللی امام رضا (ع) در گفتگوی ادیان تاکید کرد؛
دبیر علمی همایش بین المللی امام رضا (ع) اظهار کرد: این همایش می تواند پیش درآمدی برای احقاق حقوق دینی انسان ها باشد زیرا چند میلیارد بشر متدین حقوقی دارند و حرفشان باید به جایی برسد.
کد خبر: ۷۰۸۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹ 28 January 2019

به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام محمد هادی عبد خدایی ظهر دوشنبه در نشست خبری نخستین همایش بین المللی امام رضا(ع)در گفتگو ادیان که در سازمان مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: هر چیزی انگیزه و علتی را لازم دارد و هدفی را دنبال می کند، علت این همایش به قرنی که گذشت باز می گردد زیرا جنگ جهانی اول و دوم ، پیدایش کمونیست و کشتارها، پیدایش صهیونیست و غصب فلسطین، تحکیم حاکمیت استبداد بر ایران توسط رضاشاه و فرزندش، تخریب قبر های ائمه اطهار(ع) و آمدن آل سعود اتفاق افتاد و هرچه توانستند علیه دین و مذهب فعالیت کردند.

 

وی افزود: طی دهه های گذشته  شورای حقوق بشر تشکیل دادند و دینداران را در نظر نگرفتند. بدترین اهانت ها به دیانت انجام گرفت اما هیچ جا صدایی بلند نشد و به همین دلیل همایش بین المللی امام رضا(ع)در گفتگو ادیان می تواند پیش درآمدی برای احقاق حقوق دینی انسان ها باشد زیرا چند میلیارد بشر متدین حقوقی دارند و حرفشان باید به جایی برسد.

 

دبیر علمی همایش بین المللی امام رضا(ع)در گفتگو ادیان با بیان اینکه برای پیشبرد برنامه های همایش ۶ کمیسیون تشکیل شده است، تصریح کرد: خدامحوری در ادیان، عقلانیت و دیانت، محبت و عدالت، زندگی مسالمت آمیز در پرتو ادیان، تربیت دینی و چالش های عصر معاصر و حقوق بشر در ادیان الهی ازجمله کمیسیون ها می باشند.

 

عبدخدایی تصریح کرد: این کنگره هشت پیش نشست داشته که چهار کنگره در خارج از کشور و در کشور های هندوستان، لبنان، اندونزی و مالزی و چهار کنگره دیگر در داخل کشور و در شهرهای قم، تهران، اصفهان و ارومیه برگزار شده است.

 

عبد خدایی تاکید کرد: امیدواریم به به واسطه برگزاری این همایش و گرد هم آمدن متفکران کشور و جهان، راه روشنی با استفاده از ادیان الهی ارائه شود. همچنین سعی شده آغاز سمینار با پیام برخی از مراجع باشد و از شخصیت های برجسته اسلامی، مسیحی، یهودی و زرتشتی برای شرکت در این رویداد علمی نیز دعوت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار