رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: مرد میانسالی که پس از سرقت دفترچه‌های بیمه از صاحبان دفترچه در مراکز بیمه، اقدام به تهیه داروهای گرانقیمت و خاص کرده و آنها را با قیمت کمتر در بازار آزاد به فروش می‌رساند با تلاش پلیس البرز شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۷۰۸۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵ 29 January 2019

سرهنگ محمد نادربیگی گفت: درپي مخابره خبری از مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبني بر حضور مشکوک شخصي در نمايندگي تعويض دفترچه‌هاي بيمه تامين اجتماعي همراه با تعدادی دفترچه بیمه متعلق به افراد متعدد، که آنها را برای تعویض به آن مکان آورده است، با توجه به حساسیت موضوع، بلافاصله ماموران کلانتری 14 رسالت به نمایندگی مذکور اعزام شدند.

وی افزود: پس از حضور ماموران، فردی به آنها مراجعه و اعلام کرد که حدوداً چهار ماه پيش دفترچه بيمه‌اش مفقود شده و امروز از طريق پيامک متوجه شده که دفترچه اش از سوی شخص دیگری دریافت شده که بلافاصله ضمن تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 خود را به بیمه رسانده و از طریق بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که فرد دریافت کننده دفترچه در نمایندگی بیمه حضور دارد.

این مقام انتظامی گفت: نامبرده دستگیر و به همراه شاکي جهت تحقیقات تکمیلی به کلانتری منتقل شدند و پرونده متشکله جهت رسيدگي ويژه به پليس آگاهي استان البرز ارجاع شد.

وی افزود: در تحقيقات مقدماتی از شاکی محرز شد که دفترچه اش چهار ماه پیش مفقود شده و پس از مدتي کارپرداز تامين اجتماعي با وی تماس گرفته و به او اعلام می‌کند که از طریق دفترچه وی داروهاي بيماري‌هاي خاص دریافت شده و از طريق پيامک نیز متوجه تعويض دفترچه اش می‌شود .

سرهنگ نادربیگی بیان کرد: متهم که علاوه بر دفترچه شاکی، چهار عدد دفترچه دیگر را نیز جهت تعویض به همراه داشت در بازجویی‌های اولیه ماموران اقرار کرد که دفترچه‌ها را پيدا کرده است اما در مواجهه با شکات و نماينده حقوقي تامين اجتماعي و استعلام پرونده‌هايي که متهم از دفترچه آنها سوء استفاده کرده و با آنها اقدام به دریافت داروهاي گران قيمت بيماري‌هاي خاص کرده بود به ناچار لب به اعتراف گشوده و به جرم خود مبنی بر سرقت دفترچه 17 نفر از شهروندان، با جعل مدارک و سوء استفاده از آنها اقدام به خرید داروهای گران قيمت کرده است.

وی در تشریح جزئیات شگرد متهم گفت: نامبرده با مراجعه به مراکز تعويض دفترچه بیمه با سوء استفاده از شلوغی این مراکز و ازدحام جمعیت در زمان تحویل دفترچه، صاحبان آنها را تحت نظر قرار داده و درصورتی که صاحب دفترچه دیر به باجه مراجعه می‌کرد و یا در صورت خواندن اسامی، فرد حضور نداشت پس از اطمینان از عدم حضور صاحب دفترچه، به جلوی باجه مراجعه کرده و با معرفی خود به عنوان صاحب دفترچه، دفترچه را تحويل گرفته و پس از مراجعه به پزشکان متخصص بيماري‌هاي خاص با کلاهبرداری و سند سازی اقدام به دریافت نسخه و تاييد پزشک متخصص کرده و اقدام به تهیه داروهای خارجی و داروهای بیماری‌های خاص از داروخانه‌ها کرده و با کسر مبلغی کمتر از قیمت آزاد، آنها را به دلالان در بازار می‌فروخت.

این مقام انتظامی اظهار کرد: با راهنمایی‌های متهم، پنج نفر از دلالان که با متهم همکاری داشته و پس از خرید داروهای گرانقیمت و خاص آنها را به روشی کاملا غیر بهداشتی نگهداری و به بیماران فروخته و با این شیوه سلامت آنها را به خطر می‌انداختند، دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

سرهنگ نادربیگی با بیان این که متهم از این طریق بالغ بر 100 ميليون تومان به بیمه خسارت وارد کرده است گفت: تمامی مالباختگان شناسایی و پرونده در حال رسیدگی است.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز از شهروندان خواست تا در صورت مراجعه به مراکز خدماتی مانند بیمه مراقب اطراف خود بوده و تا پایان مراحل اداری پیگیر روند امور باشند تا مورد سوء استفاده مجرمان قرار نگیرند.

برچسب ها: پلیس آگاهی ، سرقت ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار