رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی:
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: سیره امام رضا علیه السلام، سیره تعامل، گفتگو و مناظره هایی بود که با اندیشمندان و رهبران ادیان و مذاهب داشتند.
کد خبر: ۷۰۹۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳ 29 January 2019

به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام  حجت گنابادی نژاد با بیان این مطلب اظهار کرد: همایش بین المللی امام رضا علیه السلام در ادیان آغاز یک نهضت و جنبش فرهنگی با نگاه توحیدی و فرصتی برای گسترش و بسط سیره حضرت رضا (ع) و کتب اهل بیت (ع) است.

 

وی افزود: ایران، آنچه امروز دارد را مرهون امام رضا علیه السلام است و شاید بتوان دلیل گسترش و تداوم شیعه در کشور حرم مطهر امام هشتم علیه السلام دانست وبدون تردیدپیروزی انقلاب و دستاورد های آن یکی از برکات امام رضا علیه السلام است.

 

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی تصریح کرد: عصر کنونی همانند تابلویی است که نازیبایی های فراوانی در آن وجود دارد اما ما خرسندیم که در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب و در روزهایی که شاهد دست های توطئه گر و جنایت کار در همه جهان هستیم، در کنار بارگاه امام هشتم علیه السلام این سالگرد را نشر و منعکس می کنیم.

 

وی با بیان اینکه سیره امام رضا علیه السلام، سیره تعامل، گفتگو و مناظره هایی بود که با اندیشمندان و رهبران ادیان و مذاهب داشتند، تاکید کرد: در روزگاری که ثروت ها و سرمایه های زیادی از بشریت برای مبارزه با خدا و دینداران صرف می شود، بارگاه امام رضا علیه السلام مکان خوبی برای گسترش توحید و خداباوری است. همچنین همه می دانیم در طول سال پیروان سایر ادیان در مناسبت های مختلف به حرم امام رضا علیه السلام مشرف می شوند.

 

حجت الاسلام و المسلمین گنابادی نژاد ضمن اشاره به ۶ کتابی که در همایش رونمایی خواهند شد، تصریح کرد: پژواک گفتمان رضوی در تمدن اسلامی، سبک زندگی فردی و اجتماعی در ادیان اسلام، مسیحیت و یهود، امام رضا در سفرنامه های اروپاییان و غیر مسلمانان، نقش گفتگو دینی در هم زیستی مسالمت آمیز ادیان و چکیده مقالات همایش از جمله آن ها است.

 

وی ادامه داد : همچنین ۴۹ مقاله در پیش نشست ها دریافت و ۱۴۴ چکیده مقاله در فراخوان از کشورهای ایران، عراق، سوریه، الجزایر، پاکستان، اندونزی، فیلییپن، لبنان، هندوستان، مالزی و کنیا دریافت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار