سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی خراسان رضوی:
سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: باید با مدیریت مصرف انرژی در سطح کشور شرایط را به‌گونه‌ای مدیریت کنیم که هم نسل حاضر و هم آیندگان از امکانات بخش گردشگری بتوانند استفاده کنند.
کد خبر: ۷۰۹۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱ 30 January 2019

به گزارش تابناک رضوی، یوسف بیدخوری با بیان این مطلب اظهار کرد: هم‌اکنون هتل‌هایی به عنوان هتل سبز وجود دارد که شرایط، مصارف آن‌ها در انواع انرژی به سمتی است که با شرایط و ملاک‌های زیست محیطی همخوان است.

 

وی ادامه داد :هدف و برنامه ما ایجاد یک فرهنگ بهینه در زمینه مصارف انواع انرژی‌ها‌ است و می‌خواهیم خراسان رضوی در این زمینه مانند سایر بخش‌های گردشگری الگوی تمام کشور باشد.

 

سرپرست معاونت گردشگری خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان رضوی و به‌ویژه شهر مشهد در زمینه گردشگری و هتلداری سبز پیشرو است و هتل‌های ۴ و ۵ ستاره ما در این موضوع ورود پیدا کرده‌اند.

 

آشتی محیط‌زیست و گردشگری

 

معاونت فنی اداره کل محافظت از محیط‌زیست خراسان رضوی گفت :ما در حوزه محیط‌زیست با دو چالش بالقوه روبه‌رو هستیم ؛یکی تخریب منابع و دیگری آلودگی آن است.

 

جواد دامن‌پاک با بیان اینکه اگر قرار است صنعت هتلداری ما جهانی شود چاره‌ای نداریم جز اینکه استانداردهای بین‌المللی را کسب کنیم، گفت: یکی از این استانداردها بحث هتل‌های سبز است و کاهش مصرف منابع و انرژی می باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه کشور ما یکی از پر مصرف‌ترین کشورها از حیث مصرف منابع است اظهار کرد: به‌دلیل اهمیت مدیریت انرژی، رهبر معظم انقلاب یکی از سال‌ها را به نام اصلاح الگوی مصرف نام‌گذاری کردند.

 

معاونت فنی اداره کل محافظت از، محیط‌زیست ادامه داد: امیدواریم با اصلاح الگوی مصرف و مدیریت درست منابع در گردشگری و هتلداری شاهد آشتی محیط زیست و گردشگری باشیم.

 

بهره‌برداری ۱۳۰ درصدی از منابع آب تجدید‌پذیر مشهد

 

در بخش دیگری از این مراسم، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با بیان اینکه ۳٤ دشت استان در شرایط بحرانی و ممنوعه قرار دارند، گفت : بر اساس استانداردها ما تنها مجاز هستیم حداکثر ۲۰ تا ۴۰ درصد منابع تجدید‌پذیر آب را استفاده کنیم این در حالی است که متاسفانه ما ۱۳۰ درصد از این منابع را بهره‌برداری کرده‌ایم .

 

حسین اسماعیلیان با تاکید بر اینکه خراسان رضوی در شرایط بحرانی و بسیار سخت در زمینه منابع آبی قرار دارد بیان کرد:یکی از مهم‌ترین منابع آب شرب مشهد سد دوستی است که اگر روند خشک‌سالی ادامه یابد عملا در انتهای سال امکان برداشت آب از این سد را نخواهیم داشت.

 

وی با بیان اینکه مصرف سرانه آب شرب مشهد نسبت به سرانه کشوری پایین است افزود : اما همین میزان مصرف با توجه به اقلیم ما مناسب نیست.

 

مدیر عامل شرکت آب مشهد ادامه داد :با توجه به اینکه هتل‌ها می‌توانند با استفاده از وسایل کاهنده ۳۰ درصد کاهش مصرف آب داشته باشند و از این لحاظ با توجه به تعرفه خاصی که برای کاربری‌های خانگی تعریف شده است به صرفه‌جویی در هزینه‌های خود کمک کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار