سخنرانان همایش همدلی در یاسوج چه گفتند؟
روز گذشته سپاه فتح استان میزبان یک نشست خاص با حضور مهمترین چهره های سیاسی و مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد بود. این نشست که با عنوان "همدلی در سایه سار چله عزت" برگزار شد ، بنابر سخنان پیشین فرماندهی سپاه فتح استان در جهت تلطیف شرایط موجود استان و کمک به بهبود وضعیت معیشت مردم و توسعه استان برگزار شد.
کد خبر: ۷۱۰۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴ 01 February 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، روز گذشته سپاه فتح استان میزبان یک نشست خاص با حضور مهمترین چهره های سیاسی و مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد بود. این نشست که با عنوان "همدلی در سایه سار چله عزت" برگزار شد ، بنابر سخنان پیشین فرماندهی سپاه فتح استان در جهت تلطیف شرایط موجود استان و کمک به بهبود وضعیت معیشت مردم و توسعه استان برگزار شد.
پیشنهاد ویژه فرمانده سپاه فتح استان
فرمانده سپاه فتح استان هم سیاست‌زدگی و قوم‌گرایی را از مهم‌ترین معضلات استان بیان کرد و گفت: این همایش با حضور همه مسئولان استان با هدف تلطیف فضا برای رونق اقتصاد، معیشت مردم، بهبود فضای کسب و کار برگزار شد.
سرهنگ خرمدل با بیان اینکه تحولات استان قابل قیاس با گذشته نیست، افزود:در زمینه معیشت مردم مشکلاتی وجود دارد وباید برای قشر تحصیل کرده در زمینه اشتغال هم اندیشی کنیم .
وی گفت :باید در زمینه اشتغال نگاه قبیله‌ای به استان را برداریم و مسائل عمومی مردم را بر مسائل قومی و قبیله‌ای ترجیح دهیم.
خرمدل ادامه داد:فضای استان برای کسب و کار آسیب جدی دیده و در این فضا تعطیلی حتی یک کارخانه هم ظلم است بنابراین باید از بزرگنمایی و تخریب و تحقیر افراد خودداری کرد.
وی به تلاش های سپاه پاسداران انقلاب در عرصه های مختلف اشاره کرد وگفت:برای برون رفت از وضعیت فعلی ضرورت دارد ایجادقرارگاه پیشرفت و آبادانی به ریاست استاندارانجام شود،سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را به استان دعوت کنیم وبا تسهیل دراجرای طرح های توسعه ای برای استان و معافیت‌های مالی ویژه برای آن ها وضع کنیم.
 در ادامه خرمدل با اشاره به این موضوع که اگر در این استان خوبی یا بدی وجود دارد از عملکرد همین افرادی است که اینجا نشسته اند ، گفت : مسائل قومی و جناحی سر جای خود اما اکنون وضعیت معیشت مردم مورد نظر است بنابر این لازم است هم پیمان شویم.
 
پیشنهاد ویژه فرمانده سپاه فتح استان / خرمدل : خوبی یا بدی این استان محصول عملکرد همین جمع است / آیت الله ملک حسینی : اگر نامه ای نوشته ام توقع نظارت و اجرای عدالت داشته ام / کمتر استانی را با چنین نفوذ حاکمیتی دیده ام / روایت زارعی از بیکاری و شکایت کشی برادری! / تاجگردون : شما که لباس سبز دارید و تفنگ زور خود را بزنید / 11 نماینده ای که عدل هاشمی را به گوشه رینگ بردند / هدایت خواه : برای رفع مشکلات تفنگدار و غیرتفنگدار می توانند در صحنه باشند / فرماندار بویراحمد : مشکل استان ،منیت ، خودخواهی و جزیره ای عمل کردن است
 
وی در ادامه به ارائه پیشنهاداتی پرداخت وگفت :
1 پیشنهاد می کنم قرارگاه پیشرفت و سازندگی با مدیریت استاندار تشکیل شود. 
2 دعوت از سرمایه گذاران خارج از استان و حتی خارج از کشور
3 معافیت های حداقل ۱۰ ساله خصوصاً برای مناطق محروم تر استان
4 احصاء ظرفیت‌های استان و ایجاد نمایشگاه ها در استان های دیگر برای معرفی ظرفیت ها و تولیدات استان
5 ایجاد بازار در یاسوج چرا که هویت هر شهر به بازار آن است
6 ایجاد پنجره واحد برای تسهیل اداری در کارها
7معرفی فرصتهای اقتصادی به سرمایه گذاران خارج از استان
8همه ظرفیت‌های استانی و ملی سپاه را در اختیار قرارگاه مورد نظر قرار خواهیم داد .
 
پیشنهاد ویژه فرمانده سپاه فتح استان / آیت الله ملک حسینی : اگر نامه ای نوشته ام توقع نظارت و اجرای عدالت داشته ام / کمتر استانی را با چنین نفوذ حاکمیتی دیده ام / روایت زارعی از بیکاری و شکایت کشی برادری! / تاجگردون : شما که لباس سبز دارید و تفنگ زور خود را بزنید / 11 نماینده ای که عدل هاشمی را به گوشه رینگ بردند / هدایت خواه : برای رفع مشکلات تفنگدار و غیرتفنگدار می توانند در صحنه باشند

اگر نامه ای نوشته ام توقع نظارت و اجرای عدالت داشته ام
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد هم در این نشست تاکید کرد که توسعه همه جانبه این استان تنها در نگاه های به دور از منفعت طلبی های شخصی، حزبی، گروهی، ایلی و بخشی معنا و حقیقت واقعی می یابد.
 آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی اظهار داشت: انقلاب اسلامی انقلاب آبرو ریزی ها و هتک حیثیت ها نبود.
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی با محتوای اسلامیت آن در حقیقت انقلابی برای تمجید از شرف و انسانیت انسان بود.
وی با بیان اینکه باید سعی کنیم که همواره به مصلحت های جامعه به ویژه در شرایط خاص توجه شود، گفت: تفکر و اندیشه های بشری اگرچه متفاوت و متمایز است اما مصلحت های انسان متفاوت نیست.
وی با یادآوری برخی اتفاق ها، ناملایمات و شرایط ملتهب این روزهای استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد که تلطیف فضای موجود بر تغییر برخی رفتارها و رویکردهای اخلاقی از سوی دست اندرکاران و متولیان امر در بخش های گوناکون استوار است.
آیت الله ملک حسینی با تاکید بر اینکه نباید تفسیر واژگونه از توسعه داشت، یادآور شد که مراقب باشیم که هر فضیلتی را می خواهیم فریاد بزنیم از مسیر درست و قاعده مند آن فریاد بزنیم.
نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری گفت: مبادا روزی برای فریاد زدن فضیلت های رفیق از اشتباه او سکوت اختیار کرد و خیر او را بیش از حد فریاد زنیم، اما برای رقیبمان اشتباه او را فریاد زنیم و بر خیر او سکوت کرد.
وی ابراز داشت: انقلاب اسلامی امروزه آرمان هایش روشن و سخنان ولی زمانش نیز بسیار روشن، واضح و صریح است و هیچ ابهامی در مسیر و تغییر رویکردها وجود ندارد.
آیت الله ملک حسینی با این پرسش اساسی که چرا اجازه می دهیم که سایه سیاست و سیاست زدگی بر همه عرصه ها چیره شود، یادآور شد: امروز وجود برخی نگاه های سیاسی ، حزبی و منفعت طلبی های شخصی بر حوزه اقتصاد و معیشت غلبه پیدا کرده که امری مطرود است.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد در عین حال که بر ضرورت مبارزه با فساد و تخلف تاکید می کند اما یادآور می شود که با درک شرایط امروزی ، وضعیت معیشت و اقتصاد مردم ، حاکمیت و گسترش فقر، از هر سرمایه گذار بومی و غیربومی حمایت قاطع خواهد کرد.
آیت الله ملک حسینی گفت: ار هر سرمایه گذار و کارخانه داری با هدف و در راستای زدودن فقر، ایجاد اشتغال ، رونق تولید و کسب و کار در این استان حمایت می کنم.
وی با بیان اینکه در برخی مناطق با وجود نگرش های متفاوت و متمایز سیاسی و سلیقه ای اما در هدف های اقتصادی و سرمایه گذاری نگاه مشترک وجود دارد، گفت: باید چنین روش های معقول و منطقی و در راستای کمک به حوزه اشتغال و معیشت مردم در این استان نیز حاکم شود.
آیت الله ملک حسینی به برخی نامه نگاری ها در راستای حمایت از سرمایه گذاری طی سالیان اخیر اشاره کرد و گفت: این مکاتبات به افراد و مدعیان عدالت و ناظران بود.
وی در تفسیر و تبیین این بخش از سخنان خود گفت که بدون شک وقتی نامه ای به افراد مدعی عدل نوشته شده توقع اجرای عدالت می رود و چناچه این مکتوبه ناظر به ناظران باشد نیز توقع نظارت بهتر و بیشتر است.
وی محتوای اسلامیت نظام را در زدودن و نفی تکثر ها ، تحجر و بت پرستی ها، تکبرها و تعصب های کور دانست و بر این نکته نیز تاکید کرد که گاه بازگشت به چنین رذیلت ها و انقلاب های مرده، خود بدترین بازگشت هاست.
 
پیشنهاد ویژه فرمانده سپاه فتح استان / خرمدل : خوبی یا بدی این استان محصول عملکرد همین جمع است / آیت الله ملک حسینی : اگر نامه ای نوشته ام توقع نظارت و اجرای عدالت داشته ام / کمتر استانی را با چنین نفوذ حاکمیتی دیده ام / روایت زارعی از بیکاری و شکایت کشی برادری! / تاجگردون : شما که لباس سبز دارید و تفنگ زور خود را بزنید / 11 نماینده ای که عدل هاشمی را به گوشه رینگ بردند / هدایت خواه : برای رفع مشکلات تفنگدار و غیرتفنگدار می توانند در صحنه باشند / فرماندار بویراحمد : مشکل استان ،منیت ، خودخواهی و جزیره ای عمل کردن است
 
کمتر استانی را با چنین نفوذ حاکمیتی دیده ام
استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست ، گفت: افراط و تفریط در هر بستری همه توانمندی های مردم را می بلعد.
علی محمد احمدی ، افزود: رشد و توسعه نیاز به عقلانیت دارد و در هر بستری افراط و تفریط همه توانمدی های مردم را می بلعد و ما زمانی می توانیم موفق باشیم که با اعتدال و عقلانیت پیش برویم.
احمدی با اشاره به ظرفیت های استان، ابراز داشت: چهارمین آورد آبی کشور متعلق به استان است و آب سرمایه بی بدیل است و همچنین منازعه آینده جهان علاوه بر نفت و انرژی بر روی آب خواهد بود.
احمدی تصریح کرد: با نگاه به هر جای استان می توان دید که خداوند مواهب و لوازم برای پیشرفت استان را فراهم کرده است.
احمدی با بیان اینکه محدودیت سرمایه فیزیکی در استان مشاهده نمی شود، عنوان داشت: استان از سرمایه بی بدیل انسانی نیز برخوردار است.
استاندار گفت: کمتر در کشور دیده ام که استانی با این تراز جمعیت و وسعت، نفوذ حاکمیتی داشته باشد. اما سوال این است که آیا جایگاه توسعه ای استان در تراز داشته های مادی و سرمایه های انسانی آن است؟. پاسخ این جواب منفی است.
احمدی با بیان اینکه رتبه جمعتی استان بعد از رتبه ۳۰ کشور قرار دارد، ابراز داشت: علیرغم این موضوع بودجه تزریقی که حاکمیت و دولت به استان تزریق می کند در رتبه ۱۵ کشور قرار دارد.
احمدی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی استان های مشابه کهگیلویه و بویراحمد را به بلوغ رساند، بیان داشت: برای تعادل یک رفاه بلوغ کافی نیست و یک جامعه برای اینکه به تراز مناسب خود برسد، باید تعادل معیشت را رد کند و به تعادل رفاه برسد.
احمدی گفت: برای تحقق این مهم به خیز اقتصادی نیاز است و این خیز اقتصادی یعنی اینکه سوای سیاست بازی ها، جناح بازی، نگاه طیفی و سوای نگاه قومی و قبیله ای، عده ای مردان با اراده برای عظمت یک استان، مردم و داشته های خود دست به دست هم دهند و یک هدف مشترک با محوریت رشد و تعالی آن منطقه و جغرافیایی که به امانت در دست آنهاست را داشته باشند.
احمدی خاطرنشان کرد: ما وظیفه خدمت به مردم و انجام وظیفه را داریم، اما اگر کاستی باشد، شرمساری آن برای ماست و همه ما وظیفه داریم که در مقابل شهدا و مردمی که شاهدیم فرزندان آنها در جای جای کشور وبرای استقلال و امنیت کشور جان خود را در طبق اخلاق می گذارند،  خدمتگذاری کنیم و خدمتگذاران صادقی باشیم.
استاندار تصریح کرد: تلاش های خوبی در سطح استان انجام گرفته، اما می توانیم توسعه بیشتری داشته و به جایگاه ها و قله های رفیع تری دست پیدا کنیم.
احمدی افزود: اگر قرار است ممانعتی برای خیری داشته باشیم، این ممانعت باید با عقلانیت باشد و اگر قرار است جایی فرصتی ایجاد کنیم نیز باید برای نفع عمومی باشد.
استاندار اظهار کرد: بیایم به پاس عظمت ملت ایران، به پاس مجاهدت فرزندان استان و به پاس امانت امام راحل و به پاس تلاش و مجاهدت فرزندان استان، به رهنمود کلیدی معمار کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب به عنوان وحدت عمل کرده، از بخشی از خواسته های خود عدول کنیم و مردم را ببینیم و اگر نگاه ما نگاه وحدت بخش باشد، خداوند یار و یاور ما خواهد بود.
 
پیشنهاد ویژه فرمانده سپاه فتح استان / خرمدل : خوبی یا بدی این استان محصول عملکرد همین جمع است / آیت الله ملک حسینی : اگر نامه ای نوشته ام توقع نظارت و اجرای عدالت داشته ام / کمتر استانی را با چنین نفوذ حاکمیتی دیده ام / روایت زارعی از بیکاری و شکایت کشی برادری! / تاجگردون : شما که لباس سبز دارید و تفنگ زور خود را بزنید / 11 نماینده ای که عدل هاشمی را به گوشه رینگ بردند / هدایت خواه : برای رفع مشکلات تفنگدار و غیرتفنگدار می توانند در صحنه باشند / فرماندار بویراحمد : مشکل استان ،منیت ، خودخواهی و جزیره ای عمل کردن است
 
روایت زارعی از بیکاری و شکایت کشی برادری!
غلام‌محمد زارعی هم در این همایش اظهار کرد: تدبیر بزرگی از سوی سپاه فتح بود که همه را برای کمک به توسعه استان دور هم جمع کردند.
وی گفت کسی در این جلسه نیست که نظری غیر از خدمت داشته باشد و وقتی خوب است که این همایش به راهبرد کارآمد برای آینده استان تبدیل شود.
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: ملتی با پایه اعتقادی اثرگذار و از جنس جهاد و مبارزه هستیم که اگر همه صفات در کنار هم قرار گیرد دستاورد بزرگ خواهیم داشت و اگر روی باند و دسته خود ماندیم دیگر قادر به انجام کارهای بزرگ نیستیم بنابراین باید از خودمان عبور کنیم.
زارعی با بیان این که به تقوای سیاسی نیاز داریم اظهار کرد: اصالت را به تخریب می‌هیم نه تقوای سیاسی؛ باید با هم مهربان باشیم و پیمان ببندیم به آن چه می‌گوییم عمل کنیم چرا که دشمن به هیچ کدام از ما رحم نخواهد کرد و به همین خاطر من در هیچ یک از این دسته‌بندی‌ها حضور پیدا نمی‌کنم‌.
نماینده بویراحمد و دنا با اشاره به این که همه با رای مردم روی کار آمده‌ایم تصریح کرد: وقتی مردم ما را انتخاب می‌کنند باید برای رفع مشکلات آن‌ها اقدام کنیم.
وی به راهبردهای توسعه اشاره کرد و با بیان اینکه توسعه با نگاه بخشی حاصل نمی‌شود تصریح کرد: باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.
زارعی با بیان این که اگر تلاش نکنیم و در لایه‌های پایین نجنبیم در زمینه اشتغال با مشکلات بیشتری مواجه می‌شویم افزود: کل منابع کشور تنها هزینه یارانه و حقوق می‌شود.
وی بیان این که از هیچ تخلفی حمایت نمی‌کنم اظهار کرد: تحت فشار هجمه عظیم بیکاری هستیم و در همین بیمارستان بزرگ یاسوج ۹۷ درصد از طریق آزمون ورود پیدا کرده‌اند و ۳ درصد بقیه از نیروهای شرکتی هستند.
زارعی به برخی مشکلات دیگر استان اشاره کرد و گفت: برای مثال برادری سر کار رفته و برادر دیگری به بازرسی شکایت کرده که چرا برادر من مشغول به کار شده که باید در عمل و رفتار و اندیشه خود تغییر ایجاد کنیم.
 
پیشنهاد ویژه فرمانده سپاه فتح استان / خرمدل : خوبی یا بدی این استان محصول عملکرد همین جمع است / آیت الله ملک حسینی : اگر نامه ای نوشته ام توقع نظارت و اجرای عدالت داشته ام / کمتر استانی را با چنین نفوذ حاکمیتی دیده ام / روایت زارعی از بیکاری و شکایت کشی برادری! / تاجگردون : شما که لباس سبز دارید و تفنگ زور خود را بزنید / 11 نماینده ای که عدل هاشمی را به گوشه رینگ بردند / هدایت خواه : برای رفع مشکلات تفنگدار و غیرتفنگدار می توانند در صحنه باشند / فرماندار بویراحمد : مشکل استان ،منیت ، خودخواهی و جزیره ای عمل کردن است
 
تاجگردون : شما که لباس سبز دارید و تفنگ زور خود را بزنید
در این همایش غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی این اقدام را کاری بی‌نظیر در استان دانست و گفت: این همایش در باب مهم‌ترین دغدغه مردم یعنی معیشت و اشتغال است.
رئیس کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی به اوضاع کنونی کشور اشاره کرد و گفت: در کشور اگر ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست در دست هم دهند فقط می‌توانیم تعداد بیکاران کشور را ثابت نگه داریم.
وی رکود حاکم بر اقتصاد کشور را دلیل این معضل دانست و گفت: باید سالانه یک میلیون شغل ایجاد کنیم و اگر بتوانیم از این رقم سالانه 700 هزار شغل هم ایجاد کنیم یعنی اینکه هر سال 300 هزار نفر بر تعداد بیکاران کشور افزوده می‌شود.
تاجگردون ادامه داد: با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمی‌شود و شغل و معیشت بدون پول هم ایجاد نخواهد شد و فضای کسب و کار نیز فاکتورهای متعددی دارد و اگر برای جوانان فضای کسب و کار ایجاد نشود همه را له خواهند کرد.
وی با بیان اینکه هر کسی وظیفه‌ای بر عهده دارد  و به عنوان مسؤول باید پاسخگوی مردم باشیم تصریح کرد: در حال حاضر استان ما که باید رتبه 28 و 29 را در زمینه اعتبارات و بودجه داشته باشد رتبه 14 و 15 را دارد و بیشتر از این دیگر زورمان نمی‌رسد.
نماینده گچساران و باشت در مجلس یکی از مشکلات را مربوط به عدم اعتماد به سرمایه‌گذار دانست و گفت: اگر مسؤولی را سوار بر خودروی یک سرمایه‌گذار ببینند عکس می‌گیرند و روز بعد دستور حمله صادر می‌کنند.
وی به برخی از مشکلات در استان در زمینه اعطای تسهیلات اشاره کرد و گفت: یک نفر وام 5 هزار میلیارد تومانی می‌‌گیرد و راست راست در کشور راه می‌رود و در استان ما جرات این که وام به سرمایه‌گذار بدهند را ندارند.
نماینده مردم گچساران با اشاره به همدلی که میان سه نماینده استان وجود دارد گفت: از هر سه طیف معتدل و اصولگرا و اصلاح‌طلب در میان ما سه نفر هست و نمایندگان بی‌عرضه‌ای هم نیستیم و آن چه را که در حیطه کار برای کمک به معیشت مردم است انجام می‌دهیم.
وی خطاب به فرمانده سپاه استان گفت: شما که لباس سبز دارید و قوه و تفنگ هم دارید زور خود را بزنید و و بخواهید که چرا بانک به فرض مثال تسهیلات به سرمایه گذار نمی‌دهد.
 
پیشنهاد ویژه فرمانده سپاه فتح استان / خرمدل : خوبی یا بدی این استان محصول عملکرد همین جمع است / آیت الله ملک حسینی : اگر نامه ای نوشته ام توقع نظارت و اجرای عدالت داشته ام / کمتر استانی را با چنین نفوذ حاکمیتی دیده ام / روایت زارعی از بیکاری و شکایت کشی برادری! / تاجگردون : شما که لباس سبز دارید و تفنگ زور خود را بزنید / 11 نماینده ای که عدل هاشمی را به گوشه رینگ بردند / هدایت خواه : برای رفع مشکلات تفنگدار و غیرتفنگدار می توانند در صحنه باشند / فرماندار بویراحمد : مشکل استان ،منیت ، خودخواهی و جزیره ای عمل کردن است
 
11 نماینده ای که عدل هاشمی را به گوشه رینگ بردند
عدل هاشمی پور در این همایش اظهار داشت: برای رسیدن به توسعه راهی جز عمل کردن به وعده‌ها نیست زیرا با حرف نمی شود به توسعه رسید.
وی با تاکید بر اینکه باید همدیگر را تحمل کنیم و خودزنی‌ها را کنار بگذاریم، عنوان کرد: امیدوارم این نشست خروجی خوبی برای رفاه و معیشت مردم داشته باشد و از گذشته ها درس بگیریم زیرا فردا دیگر شاید مسئولان فعلی نباشند.
هاشمی پور با تاکید بر اینکه هزینه، کیفیت و زمانبدی در اجرای برنامه ها مهم است، افزود: از فرصت ها استفاده کنیم زیرا در صورت گذشت زمان دیگر امکان برگشت نداریم.
وی با بیان اینکه مجمع نمایندگان با هدف توسعه با وجود اختلاف سلیقه در کنار همدیگر هستند، ادامه داد: انتظار می رود سپاه فتح مشابه این برنامه ها را در شهرستان ها نیز برگزار کنند.
وی ادامه داد: نمایندگان اصفهان در مسائل مختلف با هم اختلاف دارند اما برای پیشرفت کلی استان خود یکدست می شوند و به دور از جبهه گیری سیاسی تلاش خود را برای استان خود بکار می گیرند.
وی در توضیح این مطلب گفت : زمانی که در قرارگاه خاتم بودم 11 نماینده اصفهان علیرغم اختلافات سیاسی، کاملا هماهنگ شدند و برای انتقال آب از سرشاخه های کارون به اصفهان ، با قدرت تمام من را به گوشه رینگ بردند.
نماینده کهگیلویه در پایان گفت: بیایید قول دهیم از این جلسه بیرون نرویم مگر این که به حرف هایمان عمل کنیم و برای توسعه و پیشرفت این استان قبیله گرایی و طایفه گرایی را کنار بگذاریم و با هم متحد شویم.
 
پیشنهاد ویژه فرمانده سپاه فتح استان / خرمدل : خوبی یا بدی این استان محصول عملکرد همین جمع است / آیت الله ملک حسینی : اگر نامه ای نوشته ام توقع نظارت و اجرای عدالت داشته ام / کمتر استانی را با چنین نفوذ حاکمیتی دیده ام / روایت زارعی از بیکاری و شکایت کشی برادری! / تاجگردون : شما که لباس سبز دارید و تفنگ زور خود را بزنید / 11 نماینده ای که عدل هاشمی را به گوشه رینگ بردند / هدایت خواه : برای رفع مشکلات تفنگدار و غیرتفنگدار می توانند در صحنه باشند / فرماندار بویراحمد : مشکل استان ،منیت ، خودخواهی و جزیره ای عمل کردن است
 
برای رفع مشکلات تفنگدار و غیرتفنگدار می توانند در صحنه باشند
در این همایش ستار هدایتخواه دبیر جبهه فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک آغاز چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر انقلاب اظهار کرد: انقلاب اسلامی انقلابی کارآمد است که اسلام را در همه مناسبت‌ها حاکم می‌کند.
این فعال سیاسی فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بهترین راهکار از نظر مقام معظم رهبری برای توسعه و پیشرفت عمل به قانون اسلامی بوده که همان قرآن است.
هدایتخواه از تقوا به عنوان مهم‌ترین اصل برای رسیدن به توسعه و رها شدن از بند مشکلات اشاره کرد و گفت: برای نیل به وحدت باید تقوا داشته باشیم و دل‌ها به هم گره بخورد.
وی همدلی را مهم‌تر از همزبانی دانست و گفت: راه همدلی تقواست و تقوا فقط نماز و روزه و عبادت نیست بلکه همه بایدها و نبایدهایی است که خداوند در همه عرصه‌های زندگی به آن دستور داده است.
نماینده ادوار مجلس در ادامه با بیان این که استاندار در همین جلسه گفت که برای پیشرفت همه چیز از جمله منابع طبیعی و منابع انسانی و اعتبارات و منابع را داریم خاطرنشان کرد: میلیاردها تومان هم نقدینگی داریم اما تنها چیزی که نیاز داریم مدیریت مبتنی بر تقواست.
وی گفت: تقوا به این معنی که وقتی قدرت گرفتیم در انتخاب نیروها تقوا داشته باشیم و به قول پیامبر شایسته‌ها را برای مدیریت‌ها و مناصب برگزینیم و مناسبت‌های قومی و قبیله‌ای و جناحی را دخیل نکنیم.
هدایتخواه نظلم برنامه‌ریزی مبتنی بر دین را راه خروج از مشکلات دانست و گفت: جامعه‌ای که در اقتصاد بر اساس تقوا عمل کند هرگز گیر نخواهد کرد و الگوی غربی هم نمی‌تواند رزق و روزی ما را تامین کند.
وی یکی از دلایل مشکلات فعلی کشور در بخش اقتصاد را عمل نکردن به فرمان رهبری دانست و گفت: اگر دولت و مجلس تنها به یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری عمل می‌کردند 50 درصد از مشکل بیکاری در کشور حل می‌شد.
نماینده سابق بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: رهبری فرمودند از خام فروشی جلوگیری کنید به همین خاطر است که تاکنون نتوانسته‌ایم علی‌رغم پیشرفت در هسته‌ای و پزشکی در اقتصاد موفق عمل کنیم.
وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات کشور چه تفنگدار و چه غیر تفنگدار می‌توانند در صحنه حضور داشته باشند خاطرنشان کرد: چرا بعضی‌ها از حضور نیروهای نظامی در عرصه اقتصاد و کمک به توسعه کشور ناراحتند مگر نه این که اگر خلاف بود خود رهبری جلوی آن را می‌گرفت.
هدایتخواه با تاکید بر اینکه نباید از نقد ائمه جمعه ناراحت شویم خاطرنشان کرد: مرز تخریب و انتقاد و مرز انتقاد و انتقام مشخص است.
 
پیشنهاد ویژه فرمانده سپاه فتح استان / خرمدل : خوبی یا بدی این استان محصول عملکرد همین جمع است / آیت الله ملک حسینی : اگر نامه ای نوشته ام توقع نظارت و اجرای عدالت داشته ام / کمتر استانی را با چنین نفوذ حاکمیتی دیده ام / روایت زارعی از بیکاری و شکایت کشی برادری! / تاجگردون : شما که لباس سبز دارید و تفنگ زور خود را بزنید / 11 نماینده ای که عدل هاشمی را به گوشه رینگ بردند / هدایت خواه : برای رفع مشکلات تفنگدار و غیرتفنگدار می توانند در صحنه باشند / فرماندار بویراحمد : مشکل استان ،منیت ، خودخواهی و جزیره ای عمل کردن است
 
مشکل استان ،منیت ، خودخواهی و جزیره ای عمل کردن است
 فرماندار بویراحمد هم که تنها فرمانداری بود که در این همایش سخنرانی کرد ، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در مسیر توسعه قرار گرفته است و مقایسه پیشرفت های قبل و بعد از انقلاب گویای آن است، قبل از انقلاب تنها 3 روستا برق داشت، امروز همه روستاها داری برق و گاز و آب هستند، جمعیت 20تا 49سال ما بیش از 90درصد با سواد هستند.
شاهرخ کناری بیان کرد: در مناطق کوهستانی بیش از 30 مدرسه تک دانش آموز دارد و هیچ دانش اموزی از تحصیل به دور نیست، اما این استان با وجود قرار گرفتن در مسیر پیشرفت آفت هایی دارد که از جمله آن جزیره ای عمل کردن، منیت و خودخواهی و طایفه گرایی است که موجب تفرقه بین مردم و مسئولان شده است.
وی افزود: تاب آوری ما در برخی مواقع کم است و نقد ها را تحمل نمی کنیم، از ظرفیت های جوانان و دانشجویان و بانوان کمتراستفاده کرده ایم.
کناری ادامه داد: به اتفاق سپاه فتح پروژه هایی را در سطح شهرستان بویراحمد انجام داده ایم که با همدلی صورت گرفت و نتایج خوبی به همراه داشته است.
فرماندار بویراحمد در پایان گفت: کهگیلویه و بویراحمد استان زیبا با ظرفیت های بیشمار است و نشست کشوری فرمانداران، استانداران و سرمایه گذاران باید در استان ما صورت گیرد و ظرفیت ها معرفی شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
بویراحمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
زنده باد هدایتخواه
بویراحمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
زنده باد هدایتخواه
بخشی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
این همایش در استان رو برای اولین بارباید ب فال نیک گرفت واز مسولین محترم برگزار کننده تقدیر وتشکر می شود ب ویژه از فرمانده جوان وخوش فکر وباتدبیر سپاه فتح استان برادر بزرگوارم جناب سرهنگ خرمدل
ممبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
ممبی قبلا قرار بود مرکز شهرستان بخش های ثلاث (دشمن زیاری-طیبی-بهمئی) باشد یعنی قبل از سی سخت و لیکک و چرام و لنده با توجه به اختلاف بین شهرستان شدن لنده و لیکک قرار بود ممبی شهرستان شود چون ممبی بین دیشموک و قلعه رئیسی و دشمن زیاری و لنده و لیکک واقع بود اتفاقا طبق نظرسنجی هایی که آن موقع از مردم آن بخش ها به عمل آمد رای به مرکز شهرستان بودن ممبی دادند چون قدمت ممبی بعد از لنده این را نشان می دهد 14 نفر از مبارزین بهمئی با رژیم رضاخان در قلعه ممبی اعدام شدند دشت های وسیع ممبی و آب و هوای ممبی این مسئله را نشان می دهند اما در این بین بعضی از مسئولین قبلی بهمئی به مردم ممبی این خیانت را کردند که باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند اما تا دیر نشده مسئولین فعلی و بخصوص استاندار محترم وارد عمل شود و حق این مردم را به آنها برگرداند که فردا دیر است اگر مردم ممبی و همفکران آنها از علا و صیدون و دیشموک و رودتلخ و ... بلند شدند و قیام کردند و دست به ماشه بردند خرابی به پا خواهد شد بنابراین هرچه زودتر این مسئله را حل کنید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار