زندانی شدن برخی از مدیران شرکت‌های خصوصی زیر مجموعه تاکسیرانی
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران، از زندانی شدن برخی از شرکت‌های خصوصی زیرمجموعه این سازمان در پی تخلفاتی مربوط به سنوات گذشته خبر داد.
کد خبر: ۷۱۰۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱ 02 February 2019

به گزارش «تابناک تهران»؛ چندی پیش طی تماس‌هایی با خبرنگار شهری اقتصادآنلاین، ادعاهایی درباره تخلفات مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران و نبود نظارت بر روی فعالیت رانندگان تاکسی مطرح شد.

مطابق با اطلاعات رسیده به اقتصادآنلاین، قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهراناعلام کرده که از این پس تاکسی‌ها دیگر لازم نیست که زیر نظر یک شرکت خاص باشند و تاییدیه عملکرد خودشان را می‌توانند از هر شرکتی که زیر مجموعه سازمان باشد دریافت کنند، این اقدام باعث شده که رانندگان تاکسی از طریق دادن پول به برخی شرکت‌ها و یا ایجاد رانت، تاییدیه غیر واقعی بگیرند و در نتیجه هیچ شرکتی به طور خاص بر روی آن‌ها نظارت نداشته باشد و خدمت‌رسانی به مردم با مشکل مواجه شود.

علیرضا قنادان اما در پاسخ به این اظهارنظرها ضمن تکذیب آن‌ها به خبرنگار اقتصادآنلاینگفت: کسانی که این ادعاها را مطرح می‌کنند یا بی‌اطلاع‌اند و یا منبع‌شان برای دریافت پول غیرقانونی از تاکسیرانان قطع شده است. آن‌ها می‌خواهند به شرایط گذشته سازمان که مورد انتقاد شورای شهر و سازمان بازرسی کل کشور بود برگردند. این ادعا که گفته می‌شود تاییدیه را از هر شرکتی می‌توانند بگیرند کذب است و تاکسیرانان فقط در موضوعات اداری صدور پروانه و مرخصی آزاد هستند که به هر دفتری زیر نظر سازمان مراجعه کنند.

 قنادان اضافه کرد: اینکه می‌گویند نظارت نیست از اساس دروغ است، بی‌نظمی‌ها تا قبل از دوره فعلی بوده است و کسانی که اینگونه اخبار را منتشر می‌کنند خود در صدر لیست متخلفانی هستند که به بهانه نظارت پول‌های غیرقانونی از رانندگان تاکسی دریافت می‌کردند. در گذشته برخی از شرکت‌ها حیات خلوت فاسدانی بوده که حالا تعدادی از آن‌ها در زندانهستند. بسیاری از تخلفات آن‌ها را کشف و به دادگاه معرفی کردیم و حالا آن‌ها در حال گذرندان مجازاتشان هستند.

گزارشات ارسال شده، ادعا کرده که در حال حاضر هر فردی بدون آنکه مشخص شود صلاحیت لازم را برای دریافت مجوز تاکسی‌رانی دارد، می‌تواند با پرداخت 100هزار تومان، در جهت استفاده شخصی و ورود به محدوده طرح ترافیک مجوز بگیرد.

مدیرعامل تاکسیرانی در پاسخ به این ادعا گفت: تمام این اقدامات در گذشته بوده و شرکت‌های متخلف که اتفاقا پرونده‌های پر و پیمانی هم دارند با گرفتن پول، از نظارت بر روی افرادی که مجوز گرفته‌اند، دست می‌کشیدند و این دقیقا یکی از اشکالات سنگین بازرسی کشور به سازمان در گذشته بوده است.

قنادان همچنین درباره این ادعا که گفته می‌شود، سازمان تاکسیرانی بر روی فعالیت‌های سرویس مدارس نظارت ندارد و هرفردی می‌تواند در هر منطقه‌ای سرویس مدرسه باشد، اظهار کرد: ضمن تکذیب این موضوع باید بگویم که از طرف وزارت کشور سازمان تاکسیرانی به عنوان سازمان نمونه نظارت بر حمل و نقل دانش‌آموزی انتخاب شده است. یکی از دلایل انتقادات برخی مدیران گذشته این است که در سال‌های قبل دو درصد حق سرویس به شرکت‌ها داده می‌شده تا بر روی سرویس‌های مدارس نظارت کنند. یعنی پول می‌گرفتند که بر خودشان نظارت کنند!ما در این دوره، دو درصد حق سرویس را به سازمان تاکسیرانی منتقل کردیم و یک گروه مجزا برای نظارت در نظر گرفتیم.

قنادان همچنین درباره این ادعا که گفته می‌شود، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی به هر شرکتی بدون تایید صلاحیت‌، مجوز ارائه خدمت می‌دهد، اظهار کرد: بله، ما به هرشرکتی که بخواهد و صلاحیت داشته باشد مجوز می‌دهیم. در گذشته هر شرکتی نمی‌توانست برای فعالیت مجوز بگیرد و گرفتن مجوز تبدیل به رانتی 10میلیاردی شده بود که فقط افراد خاص به آن دسترسی داشتند. ما جلوی این دلالی‌ها را گرفتیم و نگذاشتیم مجوز فقط به شرکت‌هایی خاص داده شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی درباره این ادعا که گفته می‌شود، در گذشته برای برقراری عدالت درآمدی، رانندگان تاکسی می‌توانستند بعد از گذشت شش ماه خطوط کاری خود را تغییر دهند اما حالا جلوی این اقدام گرفته شده است نیز گفت: هر خطوط تاکسی اعتبار و ارزش خاصی دارد. در گذشته این شرکت‌ها، تاکسی‌های خطوط ارزان قیمت را با نرخ بسیار نازل خریداری کرده و بعد در خطوط گران قیمت به کار می‌گرفتند، چندی بعد نیز راننده تاکسی را از خط اخراج و تاکسی را با قیمت بالا، یعنی متناسب با ارزش خطی که برای مدت محدودی در آن کار کرده بود، به فرد دیگری می‌فروختند. ما با بستن این جابه‌جایی‌ها جلوی این تخلفات را گرفتیم و هرگونه نقل و انتقال با نظارت مستقیم سازمان صورت می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار