استاندار خراسان رضوی خبر داد؛
استاندار خراسان رضوی گفت: اگر می خواهیم مردم در حوزه های سیاسی چون انتخابات و سایر عرصه ها حضور و مشارکت فعال داشته باشند، باید در راس آن اقتصاد جامعه و مردم را بهبود بخشیم و توسعه اقتصادی را محقق و روند آنرا تسریع بخشیم .
کد خبر: ۷۱۱۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶ 04 February 2019

به گزارش تابناک رضوی ،علیرضا رزم حسینی در مراسم بهره برداری از کتابخانه مرکزی مشهد که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار سابق استان و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد با بیان اینکه انقلاب کردیم که مردمی متدین داشته باشیم ، اظهار کرد : اگر امروز کاستی ها و ناکارآمدی هایی در کشور وجود دارد که اینگونه است باید درآغاز دهه پنجم انقلاب  روش ها و روندها اصلاح و به سمت تقویت اقتصادی خانوار روستایی و شهری حرکت کنیم وی عنوان کرد : کار فرهنگی مثل ساخت همین کتابخانه و راه و جاده ، فعالیت سیاسی و غیره مهم است.

وی اظهار کرد : اما امروز آنچه اهمیت دارد ، آن است که فرهنگ سیاسی ، اخلاق و رفتار سیاسی ارتقا یافته و جهت را به سمت و سوی وحدت رویه در حوزه عقلانیت سیاسی ببریم و همه فعالان سیاسی پیمان ببندند که دوام اقتصادی را تقویت کرده و دعواهای سیاسی را کنار بگذارند.

 وی تصریح کرد : اگر سلایق و اختلافات سیاسی که وجود دارد را فقط برای دوران انتخابات بدانیم و بعد از انتخابات آن را کنار گذاشته و همه در یک راستا برای توسعه کشور و جامعه و استان حرکت کنیم نتیجه مطلوب حاصل می شود و باید اینگونه شود.

وی ادامه داد : در این راستا باید حرف اول و اولویت نخست هر کسی با هر سلیقه ای  آن باشد که در استان توسعه اقتصادی ایجاد کنیم .

وی با بیان اینکه در همان بدو ورود به استان نیز اعلام کردم که 90 درصد وقت خود را در حوزه اقتصادی می گذارم و 10 درصد در حوزه سیاسی ، افزود : در واقع امروز سیاسی ترین کار در کشور، کار اقتصادی است و باید همه به این امر همت کنند. 

رزم حسینی افزود : خراسان رضوی که مرکزعاشقان اهل بیت (ع) و مرکز توجه همه مردم و مسئولان است فرصت های زیادی در حوزه فرهنگی و اقتصادی برای این توسعه و الگو شدن در سطح کشور دارد و برای تحقق این امر هم باید همه اعم از سیاسیون ، فعالان اقتصادی ، فرهنگی ، ائمه جمعه و نمایندگان و غیره دست به دست هم دهند و به دور از اختلافات جناحی و سیاسی برای تحقق یک هدف یعنی توسعه اقتصادی در کنار هم قرار گیریم. 

وی با اشاره به مهلت 6 ماهه ای که برای توسعه و نهادینه کردن گفتمان توسعه اقتصادی در استان برنامه ریزی کرده است ، افزود :تا کنون از این مهلت ،یک ماه گذشته و باید در فرصت تعیین شده این گفتمان را در خراسان رضوی راه بیاندازیم .

 وی تصریح کرد : امروز این کتابخانه به عنوان مجموعه ای فرهنگی بهره برداری شداما چقدر ساختمان و جاده باید بسازیم در حالی که اما مردم و جوانان را نساختیم و کمتر به این حوزه توجه کردیم و اینک می خواهیم نهضتی فراگیر در حوزه اقتصادی و فرهنگ اقتصادی در استان ایجاد کنیم  که ائمه جمعه پیشگامان ما در این عرصه  هستند .

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه امروز خراسان رضوی حدود 90 هزار میلیارد سپرده بانکی دارد که فقط 52 درصد آن در استان هزینه و بقیه خارج می شود، گفت :چرا نباید فضای کسب و کار عزتمند، توام با تکریم و مناسب برای فعالان اقتصادی ایجاد کنیم که در استان سرمایه گذاری و در جای جای این خطه اشتغال ایجاد کنند.

 وی تصریح کرد: ضمن آنکه این استان   شخصیت های عالی مقام و فاخری دارد که پشتیبان استان هستند و می توان از کمک و ظرفیت آنان برای این توسعه بهره گرفت .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار