معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی:
معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: گاهی افراد به دلیل مشکلات از روستا به شهر مهاجرت می‌کنند، این در حالی است که اگر آن مشکل در داخل روستا حل شود شاهد این‌ همه مهاجرت نخواهیم بود.
کد خبر: ۷۱۲۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶ 06 February 2019

 به گزارش تابناک رضوی، وحید قربانی با بیان این مطلب اظهار کرد: زمانی می توانیم مشکل روستاهای حریم را حل کنیم که متوسط درآمد سرانه روستاییان را بالا ببریم، چنان‌که اگر خواهان مهاجرت به شهر بود بتواند در مناطق وسط شهر زندگی کنند.

 

مدیرکل پیشین دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه امروزه شاهد جزیره ای آرام در مشهد هستیم ولی به محض خارج شدن از شهر با دریایی پرتلاطم و بحران مواجه ایم، گفت: برخی از شهرها اصلا روستاهای حریم ندارند.

 

وی ادامه داد: برخی دیگر از شهرهای کشور در نتیجه مدیریت مطلوب لبه هایی را برای شهر تعریف کرده اند که به محض خارج شدن از شهر به آن متصل می‌شود، مانند اصفهان که به محض خروج از آن، به شهر لبه ای آن ورود می‌کنیم.

 

قربانی با تاکید بر اینکه باید برای شهر مشهد نیز لبه‌هایی مانند طرقبه تعریف شود، گفت: در طرقبه به مراتب خیلی کمتر از شرق و جنوب شرق مشهد مشکلات و معضلات وجود دارد، چرا که لبه آن به شهری متصل شده که با مرکز ناحیه هماهنگ بوده و با ضوابط شهر کوچک تعریف شده است.

 

وی ادامه داد: اگر در چهار گوشه شهر مشهد شهرهای لبه ای همانند طرقبه ایجاد کنیم، بسیاری از مشکلات شهر مشهد رفع خواهد شد.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه مشکل روستاها با اتصال به شهرها حل می شود، افزود: با اتصال روستاها به حریم نوعی انضباط شهری به خود گرفته و شهر برای آنان باید هزینه خواهد کرد، در عین حال باید راه حلی جامع را برنامه ریزی و اجرایی کنیم.

 

وی اضافه کرد: اگر روستاییان را در داخل شهر مشهد و با مدل‌های اجتماعی و اقتصادی شهر همخوانی دهیم، می‌توان امیدوار بود که کمی از مشکلات برطرف شود. باید از لحاظ اقتصادی نیز گشایش هایی را در همه حوزه ها ایجاد کنیم تا لبه شهر متصل به مناطقی شود که متوسط اقتصادی‌شان بالاتر از میانگین حاشیه شهر باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار