امام جمعه اقلید گفت:با تأکید بر لزوم هوشیاری و بصیرت برای بر آب شدن نقشه دشمن، حضور پرشورتر از گذشته در راهپیمایی 22 بهمن امسال را امری لازم و ضروری خواند و گفت: مسؤولان قدر این ملت غیور و شریف را بدانند و از خدمت‌رسانی به آن‌ها کوتاهی نکنند.
کد خبر: ۷۱۳۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰ 09 February 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی به برخی از تعابیر امام خمینی(ره) از انقلاب اسلامی و وظایف مردم در حفظ و پاسداری از آن و امانت‌داری صحیح این انقلاب مقدس اشاره و اظهار داشت: دولتمردان نظام اسلامی نیز مسؤولیتی نسبت به مردم دارند و باید گزارش دهند که درزمینهٔ ارائه خدمات، تسهیلات رفاهی، امور دینی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، بین‌المللی و... چه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های عمرانی، علمی، فناوری، هسته‌ای و...، غیرقابل‌انکار است، گفت: توجه چندانی به امور فرهنگی و دینی نشده و اگر رشدی صورت گرفته، به‌صورت خودجوش بوده است.

خطیب جمعه اقلید خاطرنشان کرد: پروژه‌های عمرانی ضرورت بوده و باید شتاب گیرد اما از کارهای فرهنگی و مذهبی نیز نباید غافل و از وضعیت زندگی مردم به‌ویژه طبقه محروم جامعه بی‌خبر شویم.

طالبی با بیان اینکه سرنوشت ما همچون گذشته که به حضورمان در دفاع مقدس گره خورده بود، امروز به انقلاب بستگی دارد، عنوان کرد: باید نسبت به 22 بهمن‌ماه، وظیفه و تکلیف خود را ادا و از انقلاب خودمان دفاع کنیم.

امام‌جمعه اقلید عنوان داشت: عظمت و بزرگی این انقلاب هنوز به‌خوبی برای ما روشن نشده و نیاز به زمان، تحلیل و بررسی دقیق و شناخت زوایای پنهان دارد.

خطیب جمعه اقلید ادامه داد: 40 سال از عمر بابرکت انقلاب می‌گذرد و باوجود سختی‌ها مختلف درزمینهٔ جنگ تحمیلی، بازسازی ویرانه‌های به‌جامانده از جنگ، تحریم‌های ظالمانه و...، توانستیم موفقیت‌های بسیاری کسب کرده و تعجب جهانیان را برانگیزیم.

طالبی با مقایسه‌ای از وضعیت ایران اسلامی با کشورهای صنعتی جهان و موفقیت‌هایی که در 40 سال گذشته کسب کردیم، تصریح کرد: استکبار و در رأس آن‌ها، آمریکای جنایتکار به این امر واقف بوده و می‌کوشند با تحریم، تهدید، فتنه، ترور، ایران هراسی و ...ما را از اهدافمان بازدارد.

وی با تأکید بر لزوم هوشیاری و بصیرت برای بر آب شدن نقشه دشمن، حضور پرشورتر از گذشته در راهپیمایی 22 بهمن امسال را امری لازم و ضروری خواند و گفت: مسؤولان قدر این ملت غیور و شریف را بدانند و از خدمت‌رسانی به آن‌ها کوتاهی نکنند.

امام‌جمعه اقلید با بیان اینکه در سایه رهبری‌های مدبرانه امام خمینی(ره) در ایجاد انقلاب اسلامی، در دنیا عزت پیدا کردیم، به تفاوت وضعیت و موقعیت ایران، پیش و پس از انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: مسؤولان به‌ویژه افرادی که اجرایی بوده و با دنیا در رفت‌وآمد هستند، بکوشند تا عزت ما را حفظ کرده و از قراردادهایی که بوی استعماری داده و مایه ذلت ملت و کشور می‌شود، بپرهیزند.

طالبی رسیدگی و رفع مشکلات معیشتی مردم، اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان را از وظایف مسؤولان خواند و بیان داشت: عده‌ای امنیت، اقتدار، عزت، پیشرفت علمی، بومی شدن دانش هسته‌ای، استقلال، آزادی، بایکوت کردن امریکای زورگو در دنیا و هزاران موفقیت و پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف که پس از پیروزی انقلاب اسلامی کسب‌شده را نادیده گرفته و به برخی دلایل ازجمله گران شدن گوشت و توزیع گوشت یخی و...، خدمات و دستاوردهای 40 ساله نظام، باوجود این‌همه سختی و مشقت را زیر سؤال می‌برند.

امام جمعه اقلید یادآور شد: احوال پیش از انقلاب اسلامی را از زبان ژنرال‌های طاغوت که در خاطرات و مصاحبه‌هایشان عنوان کردند، بخوانید و هوشیار باشید که همان‌گونه که مقام معظم رهبری اخطار دادند، ممکن است فتنه‌ها درراه باشد.

وی به خوارج نهروان و اندیشه‌های نهروانی و ماجرای آن اشاره و بر لزوم مواظبت از خوارج تأکید و بیان کرد: عده‌ای که در دفاع مقدس امام خمینی(ره)، در فتنه 88 ولی امر مسلمین و در ماجرای برجام مقام معظم رهبری را مقصر می‌دانستند، اگر در زمان حضرت علی(ع) بودند، هماهنگ و همراه با خوارج، ایشان را مقصر می‌خواندند.

طالبی گفت: این‌ها افرادی هستند که اگر در زمان امام عصر(ع) نیز باشند، هر گرفتاری که برای مسلمین پیش آید را به گردن ایشان می‌اندازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار