مدیرکل دفترنوسازی شهرداری تاکید کرد؛
مدیرکل دفترنوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد گفت: 21درصد از 184هزار و 580 نفر جمعیت روستاهای حریم مشهد، در سه روستای حاشیه ای «کشف»، «ده‌رود» و «گرجی‌سفلی» ساکن هستند.
کد خبر: ۷۱۳۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱ 10 February 2019

به گزارش تابناک رضوی، «هدی پیروی» با بیان این مطلب اظهار کرد: این سه روستا در فاصله بسیار نزدیکی با شهر قرار دارند که به شکل معناداری، دلایل ایجاد مراکز جمعیتی حاشیه‌ای مشهد را برجسته می کند، چنانکه هر چه از محدوده کانون شهر مشهد فاصله می گیریم، با کاهش میزان ارائه خدمات، از جمعیت روستاها نیز کاسته می شود.

 

وی با بیان اینکه برای یک بررسی دقیق در مورد روستاهای حریم مشهد نیاز به بررسی دقیق 138 روستای موجود در این ناحیه داریم، افزود: بعضی از این روستاها بلافصل هستند، اما برخی دیگر منفصل‌اند و طبیعتا شیوه مواجهه با روستاهای منفصل با متصل، متفاوت است.

 

پیروی با اشاره به وجود 90 هزار هکتار اراضی روستایی در حاشیه حریم شهر مشهد، اظهار کرد: مطابق مواد 99، 100و 101 قانون ... وظیفه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت بر ساخت‌وسازها بر عهده شهرداری است.

 

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد یک کارگروه اجرایی ویژه امور روستاهای حریم مشهد، عنوان کرد: مدیریت یکپارچه شهری با استفاده از تمام ابزارهای قدرتمند و همراهی دستگاه های ذیربط با روستاهای حریم  با هم افزایی هرچه بیشتر می بایست همزمان با سیاست گذاری و برنامه ریزی، امور اجرایی و کنترلی در امور روستاهای حریم مشهد را به دست گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: عدم وجود یک سیاست واحد در برخورد با صاحبان زمین در مناطق روستاهای حاشیه حریم مشهد، باعث تحریک سودجویان به مداخله غیرقانونی در حریم با خرید و تملک زمین در مناطقی که در آینده قابلیت اتصال به محدوده شهری دارد، شده است.

 

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد عنوان کرد: شورای اسلامی شهر مشهد با استفاده از ابزارهای خود می‌تواند سیاست گذاری واحدی برای این روستاها اعمال کرده و همه دستگاه های ذیربط در روستاهای حریم را گرد هم آورده، منافع مشترک مردم و همه دستگاه‌ها را تضمین کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار