در پی افشاگری روزنامه نیویورک تایمز آمریکا درباره تهدیدهای بن سلمان برای قتل جمال خاشقجی در سال 2017، وزیر مشاور عربستان در امور خارجه این کشور مدعی شد که بن سلمان هرگز دستور ترور خاشقجی را نداده است.
کد خبر: ۷۱۳۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 10 February 2019

به گزارش تابناک رضوی به نقل از ایسنا، عادل الجبیر، وزیر مشاور عربستان در امور خارجه این کشور از هرگونه واکنش به گزارش اخیر روزنامه نیویورک تایمز آمریکا درباره قتل جمال خاشقجی خودداری کرده و تنها گفت: این گزارش مستند به منابعی نامعلوم است، ما می‌دانیم قتل خاشقجی بدون اجازه انجام شده و هیچ دستوری برای اجرای این عملیات صادر نشده است.

 

 

الجبیر در ادامه تاکید کرد: رهبری عربستان خط قرمز است و نمی‌توان به آن خدشه‌ای وارد کرد.

 

 

خبرگزاری رویترز عربی به نقل از الجبیر گزارش داد: عربستان نسبت به محاکمه کسانی که در قتل خاشقجی دست داشته‌اند، "متعهد" است اما هیچ کشوری نمی‌تواند به عربستان دیکته کند که چه کاری انجام دهد.

 

 

وزیر مشاور عربستان در امور خارجه این کشور با تاکید بر اینکه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در قتل خاشقجی دست نداشته، هشدار داد: "هدف قرار دادن بن سلمان به منزله خط قرمز است. "

 

 

او گفت: به رسانه‌های آمریکایی گفتم که بن سلمان دستور قتل خاشقجی را صادر نکرده است.

 

 

الجبیر افزود: قتل خاشقجی جنایت وحشتناکی بود، ما این را درک می‌کنیم اما معتقدیم باید عقل و خرد را پیشه کنیم.

 

 

این مسئول عربستانی در ادامه نیز از کنگره آمریکا خواست گامی به عقب برداشته و در روابط خود با عربستان تجدیدنظر کند.

 

 

روزنامه نیویورک تایمز اخیراً به نقل از مسؤولان فعلی و سابق آمریکا و افرادی که چند هفته پس از قتل خاشقجی در جربان گزارش‌های آژانس قرار گرفتند، گزارش داد بن سلمان در سال ۲۰۱۷ به ترکی الدخیل، نویسنده و روزنامه‌نگار سعودی نزدیک به خود گفته بود که اگر خاشقجی دست از انتقاد از دولت عربستان برندارد، یک گلوله صرفش خواهد کرد.

 

 

طبق نتایج تحقیقاتی که گزارشگر اعدام‌های فراقانونی سازمان ملل درباره پرونده خاشقجی انجام داده، شواهد و مدارک حاکی از انجام جنایتی وحشیانه است که مسئولانی عربستانی برای آن برنامه‌ریزی کرده و آن را اجرا کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار